یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره اوزان و کارشناس شهربازی اداره کل استاندارد لرستان گفت: کلیه وسایل بازی نصب شده در سطح پارک‌های استان که بصورت رایگان در اختیار عموم مردم هستند، بصورت صدر در صد فاقد مجوز استاندارد است.
علی منصوری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به مشکلات استاندارد سازی تجهیزات مراکز بازی لرستان، اظهار کرد: کلیه وسایل بازی نصب شده در سطح پارک‌های استان که بصورت رایگان در اختیار عموم مردم هستند ( مجموعه وسایل بازی پلی اتیلن، تاب هاب پارکی و ...) بصورت صدر در صد فاقد مجوز استاندارد است.
وی خاطرنشان کرد: نواقص برخی از این وسایل بازی بحرانی بوده و بدلیل نوع جنس استفاده شده در صورت عدم جمع آوری آنها ممکن است صدمات جبران ناپذیری به استفاده کنندگان که عموما کودکان هستند، وارد شود.
رئیس اداره اوزان و کارشناس شهربازی اداره کل استاندارد لرستان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ دو مرحله بازرسی از تمامی وسایل بازی توسط این اداره کل و بصورت رایگان انجام شد، افزود: با وجود گزارش ارزیابی‌ها به شهرداری و بارگذاری آن در سامانه، اما متاسفانه در راستای استانداردسازی آنها از سوی شهرداری‌ها اقدامی انجام نشد.
منصوری‌نیا، تغییر مکرر رابطین شهرداری‌های در حوزه استاندارد سازی تجهیزات بازی را یک آسیب خواند و گفت: این موضوع سبب شده استاندارد سازی تجهیزات بازی با وقفه طولانی مدت مواجه شود.
وی با اشاره به عدم الزام بهره‌برداران بخش خصوصی به رعایت استانداردسازی وسایل بازی تحت نظر، افزود: این موضوع هیچگونه هزینه‌ای برای شهرداری‌ها ندارد، ضمن اینکه جز در شهرهای بروجرد و تا حدودی دورود، الیگودرز و پلدختر، متاسفانه در بقیه شهرها رعایت نمی‌شود.
رئیس اداره اوزان و کارشناس شهربازی اداره کل استاندارد لرستان تاکید کرد: شهرداری خرم‌آباد بعنوان مرکز استان اصلا این موضوع را رعایت نمی‌کند.
منصوری‌نیا، عدم آشنایی رابطین شهرداری‌ها با سامانه استانداردسازی تجهیزات بازی و رصد وضعیت استاندارد سازی وسایل بازی حوزه خود را دیگر چالش استانداردسازی تجهیزات مراکز بازی استان عنوان کرد.
 
خبرگزاری فارس

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-03-18 14:02
خود بچه ها وسایل پارک را خراب می‌کنند من شاهدم که پسر بچه های ۱۳ یا ۱۴ ساله میان وسایل پارک رو خراب میکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا