یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی روز دوشنبه اول خرداد 1402 در دانشگاه لرستان برگزار شد.
 


صیانت از تنوع‌زیستی و منابع طبیعی از ویژگی‌های حیات طیبه است
رئیس دانشگاه لرستان در همایش تنوع‌زیستی و حفاظت از منابع طبیعی گفت: «صیانت از تنوع زیستی، محیطزیست و منابع طبیعی، از ویژگی‌های حیات طیبه و شهر پاک قرآنی است».
دکتر علی نظری در این همایش گفت: «نقش دانشگاه در آموزش برای حفاظت از منابع طبیعی و ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای صیانت از تنوع زیستی، یک نقش اثرگذار و مهم است».
دکتر نظری، بیان کرد: «حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی در راستای مفاهیم قرآنی است».
وی افزود: «حیات پاک و طیبه با درخت پاک تشبیه شده است و این گویای اهمیت توجه به درخت‌کاری، صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی به‌عنوان سرمایه‌های سرزمینی است».
رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «بین فطرت پاک و کرامت انسان با حفظ میحط‌زیست و صیانت از منابع طبیعی، یک ارتباط معنایی دینی وجود دارد».
دکتر نظری اظهار داشت: «فطرت پاک انسانی به‌دنبال صیانت از تنوع‌زیستی، محیط‌زیست و منابع طبیعی است».
رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود: «بایستی همکاری‌ها و تبادلات دانشگاه لرستان با سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان لرستان در راستای صیانت از تنوع زیستی و منابع طبیعی گسترش یابد».
 
30 درصد تنوع زیستی کشور در استان لرستان قرار دارد
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در همایش تنوع‌زیستی و حفاظت از منابع طبیعی گفت: «30 درصد از تنوع زیستی کشور در استان لرستان قرار دارد».
 دکتر علی حقی‌زاده، در این همایش تشریح کرد: «باید بیش از پیش، به تلنگرهای علمی درباره خطرات نابودی برخی اکوسیستم‌های گوناگون جهان، توجه کرد».
دکتر حقی‌زاده اظهار داشت: «براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود».
وی افزود: «بایستی همگی به تنوع‌زیستی استان لرستان، بیشتر از گذشته اهمیت بدهیم و در حفظ آن کوشاتر باشیم».
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان ادامه داد: «در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه‌های کاری دانشکده منابع طبیعی، برنامه‌ریزی کرده‌ایم همایش‌های گوناگون علمی در دانشگاه لرستان برگزار شوند».
دکتر علی حقی‌زاده بیان کرد: «از جمله اهداف برگزاری این‌گونه همایش‌های علمی، تبادل نظر و تقویت همکاری بین دانشگاه لرستان با سازمان‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان است».
دکتر حقی‌زاده اظهار داشت: «بایستی بین دانشگاه با نخبگان اجرایی و مدیران استان، ارتباط پایدار، علمی و کاربردی وجود داشته باشد».
وی گفت: «همکاری بین بخش دانشگاه با بخش اجرا بایستی تقویت شود تا با رویکردهای کاربردی علمی، مشکلات کاهش یابند».
گفتنی است در این همایش، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، شیلات استان لرستان و منابع طبیعی استان لرستان حضور داشتند و به پرسش‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان حاضر در همایش، پاسخ دادند.
همچنین غرفه کتاب‌های منابع طبیعی و کشاورزی نیز در راهروی جنب سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان همزمان با برگزاری این همایش برپا شد تا فرهنگ صیانت از تنوع زیستی و منابع طبیعی، بیش از پیش، گسترش یابد و تقویت شود.
همچنین از فعالان و کنشگران دانشگاهی محیط زیست و غیردانشگاهی انتخاب شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان لرستان و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان، تجلیل شد.
 
تجلیل‌شدگان همایش تنوع‌زیستی و منابع طبیعی
اسامی فعالان و کنشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی محیط‌زیست و منابع طبیعی استان لرستان که در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی به میزبانی دانشگاه لرستان تجلیل شدند منتشر شد.

برای مشاهده اسامی تجلیل‌شدگان این همایش، بر روی فایل پیوست کلیک کنید:
 
 
 
 

گزارش تصویری این همایش را ببینید:

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-03-02 14:42
فکر کنم تو دانشکده علوم کشاورزی باشه من خیلی ساختمانی را دوست دارم شبیه موزه می‌ماند انشالله دانشگاه لرستان بفکر ساخت دانشکده های جدید مثل معدن و هنر و معماری و حقوق و الکترونیک باشد
نقل قول کردن
#2 عزیزی دانشجوی محیط زیست 1402-03-04 19:52
رییس دانشکده منابع طبیعی(جناب دکتر حقی زاده) فوق العاده باسواد و توسعه گرا هست.کاش رییس دانشگاه میشدند.وقتی تو کلاس درس شروع به تدریس می کنند دانشجوهای دیگه برای شنیدن مباحث علمی ایشون میان کلاس....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا