یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همزمان با هفته میراث فرهنگی، آیین گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره زنده‌یاد استاد ابوالقاسم معنوی‌شیرازی، حجاز بزرگ استان لرستان و رونمایی از سنگ سلام‌گاه آرامستان خضر خرم‌آباد که توسط استاد معنوی شیرازی حکاکی شده در خانه آخوند ابو خرم‌آباد برگزار شد.
این آیین فرهنگی، عصر روز یکشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه با حضور فرزندان زنده‌یاد استاد معنوی شیرازی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان و جمعی از کنشگران فرهنگی، هنری و اجتماعی استان لرستان برگزار شد.
همچنین در این آیین، سنگ معروف به سلام‌گاه آرامستان خضر خرم‌آباد که توسط زنده‌یاد استاد معنوی‌شیرازی حکاکی شده است رونمایی شد.
زنده‌یاد استاد ابوالقاسم معنوی‌شیرازی در سال 1280 خورشیدی در شیراز متولد شد و در سال 1377 چشم از جهان فرو بست.
در رابطه با خدمات زنده‌یاد استاد معنوی‌شیرازی با عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت‌وگو کردم.
وی گفت: «حجاری سنگ‌های میدان سبزه‌میدان خرم‌آباد، ستون‌های مسجد توسلی خرم‌آباد، پل حاجی خرم‌آباد، بخشی از سنگ‌های مرمت قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد و ... از جمله هنر سنگ‌تراشی زنده‌یاد استاد معنوی شیرازی بوده است».
حسن‌پور تشریح کرد: «سنگ سلامگاه آرامستان خضر خرم‌آباد نیز از جمله هنرهای حجاری استاد معنوی شیرازی است».
وی افزود: «بدون تردید استاد زنده‌یاد معنوی شیرازی یک چهره ملی است و بسیاری از حکاکی‌های وی به‌ویژه حکاکی‌های مذهبی از جمله آثار ماندگار ایشان برای استان لرستان است».
گفتنی است در این آیین، کتاب گذری بر خوشنویسی که در گفت‌وگو با استاد محمدصادق سیف توسط ایرج طولابی نوشته شده است با حضور استاد سیف، رونمایی شد.

شهرام شرفی

دیدگاه‌ها  

#1 حجاریان 1402-02-31 21:49
خدا فرزندان هنرمند و صالح آن بزرگمرد را حفظ کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا