یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

موضوع نسخه‌نویسی الکترونیکی، طرحی که از اسفند ۱۳۹۹ اجباری شد و تمامی پزشکان طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ملزم به استفاده از این سیستم و ثبت نسخه آنلاین شدند. این طرح چند سالی به صورت نصف و نیمه در حال اجرا بود تا اینکه تبصره 17 قانون بودجه 1401 علاوه بر بیمه‌های پایه، بیمه‌های تکمیلی را نیز مکلف به ارائه خدماتشان بصورت الکترونیک کرد.

به گزارش یافته به نقل از خبرگزاری خانه ملت فاطمه محمدبیگی رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اجرا نشدن طرح گفت: 7 ماه از ابلاغ قانون بودجه 1401 می‌گذرد و دستگاه‌ها باید تکالیف و اقداماتی را که ملزم به اجرای آن بودند را انجام می‌دادند اما به درستی اجرا نشده و تکالیف بر زمین مانده اند در حالی که باید تا آخر مهرماه تعیین تکلیف شوند.
‌قانونی که محمدبیگی از اجرا نشدن آن گلایه می‌کند تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 است که در بند 3 آن نیز صراحتا آمده است: ‌سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی و کلیه ذی‌نفعان مندرج در بند(۷) ضوابط اجرائی طرح نسخه الکترونیک مکلفند، وظایف و تکالیف اجرائی مشخص شده در طرح نسخه الکترونیک مربوط به خود را تا حداکثر سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به‌طور کامل انجام داده و سامانه‌های موجود خود را تکمیل و اصلاح نمایند. شورای‌عالی بیمه سلامت مکلف است بر حسن اجرای این جزء نظارت نموده و به‌صورت ماهانه گزارش پیشرفت را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه نماید.
همچنین دکتر مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با فانا، با بیان اینکه امتناع بیمه‌های تکمیلی از پیوستن به طرح نسخه الکترونیک غیر قانونی است گفت: علیرغم تاکید قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر پیوستن بیمه‌های تکمیلی و موسسات به نسخه الکترونیک اما هنوز بیمه‌های تکمیلی به این طرح نپیوستند.
وی ادامه داد: به علت نپیوستن این مراکز، پرداخت هایی که دارند غیر قانونی است و از این جهت درخواست می کنم بعلت مشکلاتی که این موضوع برای مردم ایجاد کرده و باید چندین مرتبه بین مراکز ارائه دهنده خدمت در رفت و آمد باشند، هرچه زودتر این موسسات و بیمه های تکمیلی به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: با الکترونیکی شدن بیمه های تکمیلی روند دریافت خدمات برای بیماران کوتاهتر میشود و وقتی بیمه های پایه با گستردگی که دارند به نسخه الکترونیک پیوستند دیگر بیمه های تکمیلی کوچک بهانه ای برای نپیوستن به این طرح نباید داشته باشند.
مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این زمینه به روزنامه ایران گفت: از مهمترین برنامه‌های بیمه مرکزی تکمیل سامانه مربوط به نسخه الکترونیک است؛ طبق هماهنگی‌های انجام شده حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه‌های تکمیلی درمان نیز به سامانه سلامت (نسخه الکترونیکی) متصل می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 فریاد 1401-08-08 02:05
اسم این سیستم حسن گلابی رو گذاشتن الکترونیک ی قالب نرم افزاری سرقتی قدیمی با هزار ایراد .چند روز پیش متاسفانه کارم به شهرداری افتاد .دو ساعت در صف اسکن پرونده بودیم .همون دست نوشته های قدیمی رو اسکن می کنن و مدعی دولت الکترونیک هستن .یا مفهوم الکترونیکو نمی دونید ویا ............... ....... به عنوان مثال ی برگه بازدید شهرداری باید ثبت بشه نه اسکن شما باید ی برنامه همسان داشته باشی که بتونی جاهای خالی رو پر کنی .نه اینکه ی اسکن بگیری که شاید خطت برای نفر بعدی ناخوانا باشه
نقل قول کردن
#2 اسدی 1401-08-08 12:58
درمانگاه شماره ۳ خرم‌آباد واقع در بلوار حج دستگاههاشو جمع کرده و دستی نوبت میدن که خیلی شلوغ میشه و زمان میبره و برخلاف قانونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا