یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیت‌الله سید محمد جزایری از علمای برجسته لرستان در خرم‌آباد درگذشت.
به گزارش یافته، ایشان در دوران رضاخان در خرم‌آباد دیده به جهان گشود پدرش آیت‌الله سید جعفر جزایری شوشتری از نوادگان علامه آیت‌الله سید نعمت‌الله جزایری از دانشمندان و مؤلفان بزرگ شیعه است.
 آیت‌الله سید محمد جزایری نزد علمای بزرگ نجف اشرف و ایران کسب فیض نموده است زهد و ورع ایشان از جوانی زبانزد عام و خاص بود
امام خمینی، شهید آیت‌الله مدنی، آیت‌الله آقاضیا عراقی؛ آیت‌الله سید عیسی جزایری، آیت‌الله حاج سید حیدر طاهری و آیت‌الله حاج سید علی‌اکبر رحیمی از اساتید ایشان بودند.
آیت‌الله سیدمحمد جزایری در نجف اشرف محضر آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و علمای برجسته و ربانی همچون شیخ علی‌محمد نجفی؛ میرزا حسن یزدی، علامه طباطبایی. علامه میرزا فضل‌الله زاهدی، آیت‌الله گلپایگانی؛ آیت‌الله اراکی و ده سال درس خارج فقه امام خمینی را درک نموده است.
ایشان علاقه وافر به علم و دانش سبب شد که پس از مراجعه از نجف شرح منظومه را نزد آیت‌الله سیدرضا صدر، درس اصول آیت‌الله محقق داماد، رسایل آیت‌الله مشکینی؛ بیاموزد و با شخصیت آیت‌الله بهشتی آشنا گردد...
ایشان سال‌ها امام جماعت مسجد حکیم‌آباد خرم‌آباد بود و شهیدان حجج‌الاسلام سید فخرالدین و سید نورالدین و نیز تعدادی از علمای این خطه از محضر آیت‌الله سید محمد جزایری علوم دینی را فراگیرند. نامه‌های در دوران تبعید امام به نجف ایشان برای حضرت امام خمینی مکاتبه می‌نمود که در مجموعه صحیفه امام ره موجود است.
 در کتاب علما در روشنای تاریخ ایشان به شرح زندگی‌نامه خود و مشقت و ریاضت روزگار تحصیل در نجف اشرف اشاره کامل نموده است. مادر بزرگوار آیت‌الله سیدمحمد جزایری سیده آغا فاطمه شاهرخی بانوی پاک‌دامن و مکتب‌خانه تدریس ادبیات و تلاوت و آموزش قرآن داشت که از محضر ایشان شاگردان و معلمان و علمای بسیار همچون دکتر حمید عیدی؛ آیت‌الله سید حسن طاهری و دیگر شخصیت‌ها برخاسته‌اند سرانجام پس از عمری نماد زهد و ورع و تقوا روح ملکوتی ایشان در یکم مهرماه ۱۳۹۹ خورشیدی به ملکوت اعلا پیوست.
 
آیین تشییع پنجشنبه سوم مهرماه 99 از غسالخانه خرم‌آباد برگزار و در آرامگاه ابدی در بهشت دوم قبرستان خضر به خاک سپرده خواهد شد.
 



 
منبع: کتاب علمای در روشنای تاریخ سید محمد سیف زاده

دیدگاه‌ها  

#1 امیر حاجت خیره 1399-07-02 19:59
روح پاکش قرین رحمت الهی
اخیراً در مورد مسئله‌ای به ایشون مراجعه کردم در کمال مهربانی و تفقد صبورانه و مشروح رهنمود فرمودند.
نقل قول کردن
#2 امین 1399-07-02 21:13
صد حیف که رفتی. برای همیشه جات خالیه
نقل قول کردن
#3 سیدنادر صورتیان 1399-07-03 12:29
سلام روح ان عالم ربانی و مجاهد نستوه یار علمای معاصر ایات عظام بروجردی ره وامام خمینی ره و.....شاد باد.روح مادر مکرمه اش که مظهر پاکی وقداست که سرشار ازمعنویات بودندنیز شاد.....بامعصوم ین علیهم السلام محشورباشند
نقل قول کردن
#4 فریاد 1399-07-03 21:29
خدایش بیامرزد بخاطر خویشاوندی که با ایشان داشتیم سعادت دیدار ایشان هر از گاه میسر می شد واقعا بدون هر تعصب عرض می کنم ایشان بسیار انسان پاک و اخلاق مدار شریف و با تقوایی بود و همواره با وجود پیشنهاداتی که برای پذیرش مناصب دولتی به ایشان می شد خودداری می فرمود چهره ی نورانیش و صدای مهربانش و گرمای دستانش را از یاد نخواهیم برد
نقل قول کردن
#5 محمد حسن 1399-07-28 00:47
درگذشت عالم وعارف ربانی مرحوم آیت..
سید محمد جزایری را تسلیت عرض واز
خداوند متعال اجر جزیل برای آن مرحوم
وصبر جمیل برای خانواده محترم خواستارم
نقل قول کردن
#6 Zeytoon.11 1399-11-08 19:29
روحش شادوقرین رحمت الهی!
ایشان یکی از اولیای الهی، شهرت گریز وگمنام بودن که مراکزعلمی خصوصا حوزه های علمیه ودانشگاهها ازعلم شان استفاده نبردند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا