یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و درمان چند طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
به گزارش یافته، پنجمین آئین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم‌زمان با چند استان دیگر و با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان، دکتر خادمی استاندار لرستان، دکتر شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
استاندار لرستان در گفتگو با وزیر بهداشت و درمان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه کادر درمان کشور، گفت: وزارت بهداشت و درمان در برهه‌ای از زمان متولی انجام کار دشواری مانند مقابله با ویروس کرونا شده است که برای این عزیزان آرزوی موفقیت در انجام این موضوع مهم را داریم.
خادمی اقدامات وزارت بهداشت و درمان در استان را ارزشمند قلمداد کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال آغاز دوره جدید شیوع کرونا در کشور، آمادگی بالای کادر درمان برای مقابله با این بیماری ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و از آنجا که در استان بیمارستان جدیدی برای بهره‌برداری وجود ندارد، باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده برده شود.
وی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش آمادگی کادر درمان استان، در یک مقطع حدود ۷۰ تخت ICU به ظرفیت موجود افزوده شد که در کوتاه‌مدت باید تعداد ۳۰ تخت دیگر تأمین شود تا بتوان بخشی از برنامه مقابله با این بیماری را جوابگو باشد.
استاندار لرستان اظهار داشت: تهیه دستگاه‌های ام آر آی و سی‌تی‌اسکن از دیگر مواردی است که به دلیل فاصله بین شهرهای استان و بروز مشکلاتی در این زمینه برای بیماران، کمبود آن‌ها احساس می‌شود و خواستار تسریع در تأمین این دستگاه‌ها هستیم.
خادمی با اشاره به موضوع بیمارستان جایگزین تصریح کرد: تهاتر املاک قرارگاه به عنوان بیمارستان جایگزین، نیازمند همکاری سپاه برای انجام این کار است و ضرورت دارد برای تأمین منابع آن در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی لازم صورت پذیرد.


نیاز لرستان به ۳۰ تخت جدید ICU


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا