یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نامه استعفای شهردار خرم‌آباد در دستور کار امروز شنبه 22 شهریورماه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد قرار داشت.
به گزارش خبرنگار یافته، یک‌صد و پانزدهمین جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر خرم‌آباد امروز شنبه 22 شهریورماه رأس ساعت 11 صبح در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد آغاز شد.
برابر اعلام قبلی «بررسی نامه‌های وارده به صحن» و «بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نامه استعفای شهردار خرم‌آباد» در دستور کار جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر خرم‌آباد قرار داشت.

 


گزیده سخنان اعضاء شورا:
🔹علی‌محمد صالحی نسب در سخنانی گفت: اگر قرار است بررسی موضوع استعفای شهردار در دستور کار باشد، صورت‌جلسه را امضا نخواهم کرد.
وی صراحتاً  عدم حضور در جلسه شورا را نوعی اعتراض نسبت به روند استعفای شهردار خرم‌آباد عنوان کرد و گفت: بی‌شک اختلاف‌نظر کاری وجود دارد ولی می‌توانیم با رعایت قوانین و گفتگو مشکلات را حل‌وفصل کنیم.
صالحی‌نسب تخریب اعضای شورای شهر را در شان اعضای شورا و مردم ندانست و گفت: تقابل بین اعضای به ضرر شهر است.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اعلام این‌که با کسی دشمنی نداریم، در خصوص پس گرفتن استعفا شهردار خرم‌آباد، گفت: عدم ادامه کار شهردار به دلایلی مختلفی ازجمله مرگ، استیضاح و یا استعفا ممکن است، لذا در شرایط فعلی شهردار می‌تواند استعفای خود را پس بگیرد و بنده هم تقاضا دارم که موضوع استعفای شهردار را مطابق با قوانین از دستور کار خارج کند.
 
🔹رستم کوشکی رئیس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: مشکلی با شهردار ندارم اما از عملکرد شریفی مقدم رضایت ندارم.
وی با اعلام این‌که مخالف وجود تنش بین اعضا هستم، افزود: از اعضای درخواست کردم که در جلسات حاضر شوند تا مشکلات را رفع کنیم.
کوشکی نتیجه انتقادات روزهای اخیر به عملکرد شهردار را مثبت دانست و افزود: کارها تسریع پیدا کرده و خدمات شبانه‌روز در حال فعالیت است.
رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادعای مخالفت با شخص شهردار را رد کرد و گفت: مخالفت ما با عملکرد مدیریت شهری است.
رستم کوشکی گفت: با توجه به نامه‌ برخی اعضا از وزارتخانه و استانداری مبنی بر قانونی بودن استرداد استعفای شهردار ما هم به قانون احترام گذاشته و منتظر استعلام از مراجع بالاتر هستیم، اگر جواب استعلام مثبت باشد که ما پیگیر استعفای شهردار هستیم در غیر اینصورت که روال عادی طی می‌شود.
وی همجنین گفتد: در صورتی که عملکرد شهرداری مطلوب باشد که از شهردار حمایت می‌کنیم در غیر این‌صورت پیگیر مشکلات خواهیم بود.
 
 
🔹زهرا نظری عضو شورا، سخنران بعدی بود که گفت: بهتر است بر اساس قانون عمل کنیم و اگر همه اعضا شورا رأی بدهند استعفا را از دستور کار خارج می‌کنیم.
وی تأکید کرد: من پیشنهاد شفافیت و شهرداری شیشه‌ای را دادم که با استقبال همکاران مواجه نشدیم.
نظری با اعلام این‌که استیضاح از اختیارات قانونی شورا برای بهتر شدن اوضاع شهر و شهرداری است، افزود: تصمیم‌گیری نهایی برای ماندن و رفتن شهردار بر عهده شورا است.
این عضو شورا افزود: من با اینکه به شهردار رأی ندادم ولی نمی‌توانم خدماتی را که در زمینه تعیین تکلیف طرح تفضیلی، تعیین تکلیف پادگان 07، تعریض خیابان انقلاب که توسط شهردار ارائه‌شده را نادیده بگیرم.
وی با انتقاد را تأخیر در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های برج‌های دوقلو، پارک آبشار طلایی و تعریض خیابان انقلاب بایستی تسریع لازم صورت گیرد.
نظری به کاهش درآمدهای شهرداری هم اشاره کرد و گفت: شهرداری باید تلاش بیشتر در خصوص کسب درآمد داشته باشند چون مواردی مثل عقب‌افتادگی حقوق کارگران شهرداری برای ما اهمیت دارد.
 
🔹مهرداد علی پناه دیگر عضو شورا با اشاره به اصلاح برخی موارد قانون شوراها گفت: لازم است که مردم، در جریان علت استعفای شهردار قرار بگیرند.
وی افزود: همواره از دموکراسی صحبت می‌کنیم اما موقعی که بحث از معقولیت نظام است، سکوت می‌کنیم.
علی پناه با انتقاد از برخی برخوردها در فضای مجازی، اظهار داشت: مواردی را که در کانال خبری شهرداری درج‌شده را نمی‌بخشم و منتشرکنندگان را به خدا واگذار می‌کنم.
وی مخالف به حضور اعضا شورا در کارهای اجرایی شد و گفت: ماده 68 حضور در اجرا را ممنوع کرده است.
 
 
🔹در ادامه ولی‌الله رستمی نژاد هم گفت: ما هیچ مشکلی با شهردار نداریم.
وی افزود: اما اگر شهردار معاون ناتوان و یا پیمانکار منفعل را به کار گمارده باید فوراً آن‌ها را برکنار کند.
رستمی تأکید کرد: حضور من برای بررسی مشکلات حضور میدانی است
این عضو شورا با تأکید بر این‌که اعضای هیچ دشمنی با هم ندارند، اظهار داشت: خدمت‌گزاران نظام بایستی آستین همت را بالا بزنند و برای رفاه مردم تلاش کنند.
 
🔹 سجاد بابایی دیگر عضو شورا هم از رفتارهای روزهای اخیر در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: برخورد نامناسب فضای مجازی به شورا را نتیجه رفتار خودمان میدانم.
وی تأکید کرد: آقای شریفی اگر استعفا شما نفع شخصی ما رو در پی دارد، شفاف صحبت کنید و موارد را شفاف‌سازی کنید.
بابایی اخبار منتشرشده در کانال‌های خبری مرتبط با شهرداری را دور از انصاف دانست و گفت: چرا روابط عمومی شهرداری در کانال شهرداری به شورا توهین می‌کند و بنده درخواست بررسی این موضوع را دارم.
 وی گفت: مردم بدانند در حصوص تعریض خیابان انقلاب اقدامی اناج نشده است.
 
🔹اسماعیلی عضو جوان شورا هم اظهار داشت: من با استعفا، استیضاح و برکناری شهردار در شرایط فعلی مخالفم و ثبات مدیریت می‌تواند به بهبود اوضاع شهر کمک کند
وی از قانون شوراها هم انتقاد کرد و گفت: به‌عنوان عضو شورا موافق حذف شوراها هستم.
 
بخشی از سخنان شهردار:
در ادامه جلسه شهردار خرم‌آباد به دفاع از عملکرد خود پرداخت و گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که از وقتی شهردار شدم دنبال هیچ گرایش سیاسی، طایفه‌ای و خانوادگی نبوده‌ام و فقط تلاشم در راستای خدمت به مردم بوده است.
محمد شریفی مقدم ادامه داد: من در موقعیتی که هیچ‌کدام از کارکنان ما در وضعیت عادی نبودند و همه نیازمند آرامش بودند شهرداری را تحویل گرفتم. لذا خواهش می‌کنم دست ما و همکاران را باز گذاشته تا بتوانیم خدمت کنیم.
وی با اعلام این‌که کاستی‌های شهر را قبول دارم افزود: به علت سیل، کرونا و تورم، وضعیت درآمدی شهرداری کاهش‌یافته و در حال حاضر 50 درصد سازمان‌ها حقوق تیرماه را هم پرداخت کرده‌اند.
شریفی ادامه داد: تخصیص اعتبارات سیل 86 درصد بوده است که جذب شده است.
وی همچنین گفت: دفع آب‌های سطحی بخشی از آن انجام‌شده و قرار است که این پروژه‌های نیمه‌کاره زودتر به اتمام برسند.
شریفی به برخی پرونده‌های حقوقی ازجمله مالیات معوق اشاره کرد و گفت: شهرداری 14 سال مالیات نداده بود که ما آن را تسویه کردیم و از مبلغ مالیات 7 و نیم میلیاردی، سازمان امور مالیاتی 500 میلیون تومان مربوط به جرائم را بخشید.
وی همچنین گفت: طرح تفصیلی خرم‌آباد بعد از 7 سال، در آخر این هفته ابلاغ می‌شود و همچنین تعریض خیابان حافظ در دفتر بازآفرینی کشور در حال بررسی است.
شهردار مرکز استان تأکید کرد: تاکنون برای اجرای نهضت اسفالت 12 و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری هزینه شده که از محل عوارض مردم بود پرداخت شده است.
 
شایان ذکر است تصمیم گیری نهایی در خصوص بررسی استعفا منوط به استعلام از مراجع قانونی و تصمیم گیری بعد شد.

خبر: فاطمه دارابی


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مردمه از همه جا بی خبر 1399-06-22 21:54
احسنت به خانم دارابی که ریز نظرات اعضا را هم گذاشتن .
ایکاش برای همه جلسات این ریز گفتار موجود باشد تا بدانیم که آقایان و خانمای اعضای شورا به چه اموراتی مشغول هستند و اساسا نحوه دیدگاه های آنها و موضع هایشان در امور شهر برای رای دهندگان که ایشان وکالت آنان را بر عهده گرفته اند شفاف گردد.
سپاس از یافته
نقل قول کردن
#2 محسن 1399-06-23 08:28
صداقت در گفته های شهردار به خوبی احساس می شود زمانی این آقامدیریت شهری رو به دست گرفت که 9 ماه حقوق عقب افتاده و خرابی سیل در سال گذشته چه خساراتی رو به شهر وارد کرد زمان اندکی از این قضایا نگذشت که ویروس ملحوس کرونا نیز اضافه شد و این بار شهرداری باید تمام تلاش را برای گندزدایی شهر بذاره که شورا انصاف داشته باشد و عادلانه عملکرد شهردار را با بقیه شهردارهای اسبق مقایسه کند الحق والانصاف که نام شهردار جهادی زیبنده این بنده خداست و کلام آخر وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1399-06-23 09:20
به هر حال در هر مجموعه ایی اگر ساز ها ناکوک باشد و هرکسی ساز خود را بنوازد راه بجایی نمیبریم ، پس با توافق ، تعامل ، بنشیند و به یک نتیجه برسید و در یک مسیر با قدرت و انصاف حرکت کنید که هیچ چیز مهمتر از مردم و شهر نیست، تا شب با وجدانی راحت سر بر بالین گذارید و یادگاری از حضور خود در این منصب برای مردم این شهر بجا بگذارید
نقل قول کردن
#4 امین 1399-06-23 12:36
الان بیش از یک ماهه دارین بررسی میکنید تو این یه ماه شهر به روستا تبدیل شده بوی لجن همه جا رو گرفته
کی میخواین به خودتون بیاین با این مدیریتتون!؟
نقل قول کردن
#5 مردمه از همه جا بی خبر 1399-06-23 16:02
به نقل از محسن:
الحق والانصاف که نام شهردار جهادی زیبنده این بنده خداست و کلام آخر وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد

مش محسن یا دلت خوشه برادر ؟ یا با این حضرات سر رفاقت داری؟
کدام مدیریت جهادی ؟! شما انگار در شهر خیلی بهت خوش میگذره ؟! سقف آرزوهایتان اندازه مدیریت جهادی همین حضرات است در استانداری و شهرداری و شورای مثلاٌ شهر !!!

البته برای افرادی که نهایت آرزوهایشان وضع کنونی این شهر بوده ! نباید هم مشکلی ببینند... همینکنه اینجا باشی کلی خوشحالی . خوب حالا حقوقی و کار دولتی ! هم هست دور هم نون و پنیری می زنیم ..!
بخدا فقط اسم شهر رو یدک میکشه ...
پول گرفتن و عوارض به اندازه پاریس و لندنه و بعد خدمات دهی اندازه بورکینافاسو...

متاسفم . همین و بس :sigh:
نقل قول کردن
#6 اسد 1399-06-24 00:22
[quote name="محسن"]صدا قت در گفته های شهردار به خوبی احساس می شود زمانی این آقامدیریت شهری رو به دست گرفت که 9 ماه حقوق عقب افتاده و خرابی سیل در سال گذشته.........
جک میگید داداش تو کوچه ما قسمت بالای کوچه زباله هاشو جمع میکنن ولی پایین کوچه رو جمع نمیکنن. تازه بابت جمع اوری زباله ازدرب منزل پول میگیرند. درود برجهادگران بی مزد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا