یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در مرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٦ درصد افزایش اعلام شد.



به گزارش یافته، مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استانها در مرداد ١٣٩٩ را اعلام کرد که بر اساس آمار اعلامی بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش است.
در این ماه همچنین بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٥.٦ درصد افزایش اعلام شده است.
خانوارهای کشور
بر اساس این گزارش  درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠,٤ درصد می باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٤.٨ درصد) است.
در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٥,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٤.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.
در این شاخص استان لرستان در این ماه با 27.9 درصد در رده چهارم است، این در حالی است که لرستان تیرماه با 24.8 درصد در رده پانزدهم و  در خردادماه با 24.5 درصد در رده چهارم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه ٥.٥ درصد افزایش نرخ داشته است.

 


 
خانوارهای شهری
در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٥.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٢.٢ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٠.٦ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٤.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٥.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان  (٣٠.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  آذربایجان غربی (٢٢.١ درصد) است.
در این شاخص استان لرستان در این ماه با 27.8 درصد در رده چهارم است، این در حالی است که لرستان تیرماه با 24.0 درصد در رده بیستم و  در خردادماه با 24.5 درصد در رده چهارم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه ٥.6 درصد افزایش نرخ داشته است.


 
خانوارهای روستایی
در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٢,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ٥.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ١.٧ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٩.٦ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ همدان (٣٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٢.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٠.٣ درصد) است.
در این شاخص استان لرستان در این ماه با 28.2 درصد در رده ششم است، این در حالی است که لرستان تیرماه با 27.0 درصد در رده سیزدهم و  در خردادماه با 24.5 درصد در رده چهارم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه 1.2 درصد افزایش نرخ داشته است.




برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

 
لینک کوتاه مطلب: http://yaftenews.ir/e177

دیدگاه‌ها  

#1 امیر رضاپناه 1399-06-11 16:34
با سلام
هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد....
نقل قول کردن
#2 اختیاری 1399-06-12 05:00
چرا مسولین محترم صنعت و معدن پاسخگوی اقداماتشان نیستند ایا وضعیت گزانی و بیکاری مردم را میبینند ؟
نقل قول کردن
#3 افلاکیان 1399-06-13 09:18
استاندار ضعیف و جو عمومی ضدلرستان بهتر از این نمی شود.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1399-06-15 08:42
لرستان در شاخص های سال 98 کمتر از میانگین بود و طبیعی است که افزایش قیمت ها و هماهنگ شدن با تورم کشوری به سال 99 منتقل شده . چیز عجیبی نیست . الان وضعیت همه کشور بد هست . در لرستان با توجه به درآمد سرانه پایین تحمل شرایط و وفق پذیری را برای مردم سخت تر کرده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا