یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مشکل خاصی برای آغاز سال تحصیلی خوب در لرستان وجود ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مشکل خاصی برای آغاز یک سال تحصیلی خوب در استان وجود ندارد و در شرایطی هستیم که روش و برنامه‌های زندگی را با وجود این بیماری کرونا باید متناسب‌سازی کنیم.
علیرضا نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی که پشت سر گذاشتیم شاهد بازده آموزشی بهتری در امتحانات نهایی بودیم و درصدهای قبولی بیشتر شده و میانگین نمره روی ورقه دانش‌آموزان در کل استان نیم نمره بهبود یافته و این نشان دهنده این است فرصتی فراهم شده تا دانش‌آموزان بیشتر مطالعه و دقت کنند.
وی با بیان اینکه به واسطه فضای مجازی خودآموزی دانش‌آموزان تقویت شده است، عنوان کرد: در یادگیری اگر دانش‌آموز نقش بیشتری ایفا کند بازده یادگیری افزایش می‌یابد و چنانچه نقش دانش‌آموز کمتر باشد به همان میزان یادگیری کاهش پیدا می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: با وجود فضای مجازی و شبکه شاد کیفیت آموزشی افزایش یافته است.
نخعی خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش محیط آموزش، مدارس و کلاس‌ها را برای حضور دانش‌آموزان ایمن می‌کند و ضد عفونی‌ها را به صورت مرتب انجام خواهیم داد و این آمادگی‌ها ایجاد شده و بطور قطع از سلامت دانش‌آموزان مراقب خواهد شد.
وی با بیان اینکه در تعاملی که مدارس با اولیاء دارند به اطلاع می‌رسانند که اینجا حضور دانش‌آموزان مشکلی ندارد، بیان کرد: جاهایی که احساس کنیم حضور دانش‌آموزان سلامت آنان را تهدید می‌کند اولیا مطمئن باشند کلاس‌ها را حضوری برگزار نمی‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در مناطقی که مطمئن باشیم به سلامت دانش‌آموزان لطمه‌ای وارد نمی‌شود کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود.
نخعی گفت: گروه‌بندی‌ها با دقت انجام شده و در  این مدتی که باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، هر روز رصد، مراقب، کنترل، بازرسی ها انجام می‌شود تا با آمادگی کامل سال تحصیلی را آغاز کنیم.
وی افزود: مشکل خاصی برای آغازیک سال تحصیلی خوب در استان وجود ندارد و در شرایطی هستیم که روش و برنامه‌های زندگی را با وجود این بیماری باید متناسب‌سازی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برای مدارس روستایی، عشایری و صعب‌العبور استان، که امکانات دریافت فضای مجازی را ندارند هیچ نگرانی وجود ندارد و برای این قشر برنامه‌ریزها انجام و بسته‌های آموزشی و درس‌نامه‌ها تهیه شده و عمدتا کلاس‌های آنان حضوری است و چناچه غیرحضوری باشند بسته‌ها توسط راهوران آموزشی و معلمان مقیم در مناطق روستایی بین آنها توزیع خواهد شد.
نخعی بیان کرد: تلاش می‌کنیم لطمه‌ای به آموزش این افراد وارد نشود.
وی اظهار کرد: امسال در مجموع ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰۰ مدرسه در همه مقاطع سال تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1399-06-11 10:01
من که دو تا بچه هامو نمیفرستم مدرسه حالا شما مرتب بیانیه بده بزرگوار..همینجو ری هم مدارس صابون مایع و سرویس بهداشتی مجهز نداشتن و یه سرویس ایمن مدرسه هم ندارن حالا که کرونا هم اضافه شده چه اصراریه به حضور کودکان معصوم ما.
نه به حضور در مدرسه
نقل قول کردن
#2 فرزانه 1399-06-11 10:21
چطور میشه دانش آموزان را در کنار هم قرار داد در شرایطی که این ویروس تا چند متر قدرت سرایت دارد .این ریسک بزرگی هست .ویروس از طریق تنفس بیشتر سرایت میکنه .یک بچه چطور میتونه رعایت کنه .من فرزندانم را امسال به مدرسه نمی فرستم. وجرات این کار را ندارم تا سال دیگه ببینیم چی میشه
نقل قول کردن
#3 علی 1399-06-11 10:34
با سلام . ببخشید شما ضمانت ، جان سلامت دانش آموز و خانواده اش را میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 محمد 1399-06-11 12:49
سیاست ایمنی دسته جمعی( گله ای ) باقوت و جدیت در حال اجراست...تبریک به مسوولان بی تدبیر
نقل قول کردن
#5 چگنی 1399-06-11 16:14
والا بخدا این کار اشتباهه دانش آموزها همه زیر سقف یک کلاس دور هم میشینند و آیا امکان داره 8 ساعت ماسک رو بر ندارن یا حرف نزنند؟ کل اون میز و صندلی هم آلوده است بهتره تا کشف واکسن از بازگشایی مدرسه و دانشگاه خودداری کنند
نقل قول کردن
#6 رشنو 1399-06-11 16:16
در دانشگاه خوابگاهها مکان اصلی برای گرفتن کرونا است در مدارس هم به همین نحو و بدلیل فشردگی کلاسها و تعداد زیاد دانش آموزان احتمال ابتلا معلم و دانشجو زیاد است باید صبر کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا