یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از نام‌گذاری 39 فرودگاه کشور با عنوان «شهدا» خبر داد.
به گزارش یافته، غلام‌رضا رستمیان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر بیان کرد: اخیراً در نامه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به وزیر راه و شهرسازی، پیشنهاد اضافه شدن پیشوند «شهدا» به 39 فرودگاه کشور داده شد که مورد موافقت وی قرار گرفت.
رستمیان گفت: این فرودگاه‌ها شامل ارومیه، اراک، ایرانشهر، بوشهر، پارس‌آباد، خرم‌آباد، خوی، رامسر، رفسنجان، اردبیل، بندرلنگه، ابوموسی، فسا، جهرم، زرقان، آباده، داراب، بم، سهند، زابل، زاهدان، زنجان، ساری، سراوان، سبزوار، طبس، کلاله، گرگان، لامرد، نوشهر، همدان، یاسوج، سیرجان، جیرفت، بجنورد، شاهرود، سمنان، سنندج و شهرکرد است.
وی در تشریح اضافه شدن پسوند شهدا به نام این فرودگاه‌ها توضیح داد: جایگاه فرودگاه‌های کشور در سطح بین‌المللی و ملی مطرح است و در کتاب AIP طی سالیان متمادی ثبت و مورد شناسایی ایکائو، یاتا و AIC قرار گرفته‌اند، از این رو برای ارج نهادن به مقام والای شهدای شهرها یا شهرستان‌هایی که فرودگاه‌های متعلق به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آن‌ها به ارائه خدمت مبادرت می‌کنند، پیشنهاد اضافه شدن پیشوند شهدا مطرح شد.
رستمیان افزود: در سال‌های اخیر برای زنده نگه‌داشتن نام شهدای گران‌قدر کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 14 مورد این تغییر نام را انجام داده است که آخرین آن مربوط به فرودگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهواز است.
 
شایان ذکر است، در سال 93 طی نامه‏‌ای که هوشنگ بازوند استاندار سابق لرستان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت، خواستار نام‏گذاری فرودگاه خرم‌آباد به نام خلبان شهید غلامرضا چاغروند شد که این پیشنهادات در شورای فرهنگ عمومی مصوب و ابلاغ شد، اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به عنوان دبیر شورای فرهنگی استان 13 مرداد 99 در نامه‌ای خطاب به "علی کاملی" مدیر فرودگاه خرم‌آباد، خواستار رسیدگی به موضوع تأخیر در نام‌گذاری فرودگاه خرم‌آباد به نام شهید غلامرضا چاغروند شد.




دیدگاه‌ها  

#1 سربندی 1399-06-02 15:21
فقط لرستان یک فرودگاه دارد.
بعضی استانها مثل فارس، کرمان و .. چند تا فرودگاه دارند، این به دور از عدالت است
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1399-06-02 15:48
اصلا فکر خوبی نیست.چون تعداد شهیدان راه وطن بسیار زیادند و نام گذاری فرودگاه بنام یک شهید باعث ناراحتی خانواده سایر شهدا میشود حالا اگر هر فرودگاه به اسم شهرش باشد چه اشکالی دارد؟ مثلا فرودگاه خرم اباد.سالهاست اسم میدان شقایق عوض شده اما مردم همچنان می گویند میدان شقایق فقط روی کاغذ اسم میادین یا اماکن عوض میشود.مسئولین بهتر است بفکر ایمن کردن فرودگاهها و هواپیماها و جان مسافران باشند.
نقل قول کردن
#3 شهروند 1399-06-02 16:46
باید تجهیز بشن که مدام مردم با حوادث تلخ آسیب نبینند و تغییر نام که به تنهایی دردی دوا نمیکند
نقل قول کردن
#4 سربندی 1399-06-03 08:52
کامنت من چه توهینی دارد که سانسور می کنید؟ اینکه شهر های که حتی اسم شان را نشنیده ایم دارای فرودگاه و دانشگاه علوم پزشکی هستند، ولی بروجرد از حقوق اولیه هم در این استان با ادعای کذب استقرار ۷۰ رصد صنایع استان در این شهر، محروم شده است چه توهینی دارد؟ ناکارآمدی مدیران لرستان در این دهه های اخیر قابل لاپوشانی است؟ نه راه درست و حسابی، نه سیستم درمانی، نه صنعت قابل توجه، نه راه آهن، نه اشتغال و ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا