یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
به گزارش یافته، ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن گرامیداشت عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) در ماه محرم و صفر و با عنایت به شیوع گسترده کرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه‌جانبه برای مقابله با این ویروس شوم بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا نکات ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:
۱- بر اساس آخرین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا است.
۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
۳- هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، ممنوع است.
۴- برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذورات و چای (موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و...) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.
۵- هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.
۶- همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع شود.
۷- نذورات خاصی که امکان تغییر به دلیل مسائل شرعی را ندارد بر اساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته‌بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می‌گیرد.
۸- ضمن تأکید مجدد بر فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر، درخواست می‌شود، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در مراسمات خودداری کنند.

دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برای عزاداری ماه محرم: پذیرائی ممنوع است

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1399-05-30 11:14
استانداری لرستان در مورد مراسم چهل منبر چه تصمیمی اتخاذ کرده؟؟
نقل قول کردن
#2 علیرضا 1399-05-30 11:33
کو گوش شنوااااا
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1399-05-30 19:06
باور کنید استفاده از طبل و ساز برای انجام عزاداری باعث جمع شدن مردم و در نتیجه شیوع بیشتر کرونا می شود.
نقل قول کردن
#4 علی 1399-06-01 09:03
اینها همه شعارند . خیلی ها ماسک نمیزنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا