یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان با جمعیت حدود 400 هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرم‌آباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.
به گزارش یافته ، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مبارک سحر امروز مزین است به نام ایثار و آزادگی که کاروان قله ایستادگی و پایمردی سربلند و آزادقدم بر خاک ایران گذاشت، روزتان مبارک و راه روشنتان پررهرو آزادمردان باغیرت.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاهده سیل بنیان‌کن فقر نه نیازی به تحقیق دارد و نه مشاجره اثبات، تنها کافی است به بعضی از تصمیمات ناکارشناسانه و دقیقاً بی‌تجربگی برخی از مسئولان را در یکسری از پروژه‌ها ببینیم.
وی گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران در کنار دشت حاصلخیز سیلاخور و در دامنه کوه‌های سربلند زاگرس از گذشته‌های دور تا امروز واقعیت ویژه ارتباطی در مسیر شاهراه تهران – جنوب با جمعیت حدود 400 هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرم‌آباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دست رفتن زیرساخت‌ها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلین، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی تنها گوشه‌ای از ضرر این بزرگراه است که شهر بزرگ من را ندیده و از کنارش با بی‌رحمی عبور کرده است.
مقصودی تأکید کرد: این ناکارآمدی را نشان می‌دهد که یک چنین شهری با این ظرفیت باید بن‌بست شود و راه ارتباطی با بقیه شهرها قطع شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن درود- بروجرد- ملایر و احداث 4 خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.

سرچشمه خبر: خانه ملت


دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1399-05-26 14:19
بن بست کجا بود؟؟؟ اون آزاد راه خروجی داره و هر کی خواست بره بروجرد میره، ما چه گناهی کردیم که بخوایم بریم تهران باید بریم بروجرد تو اون شلوغی و ترافیک ، واقعن این جای تعجبه برای هر پیشرفتی تو استانمون یکسری مخالف هست همیشه.
نقل قول کردن
#2 سروش 1399-05-26 14:31
سرکار خانم مقصودی در این مورد شما دچار اشتباه بزرگی شدید چرا بروجرد در بن بست باشد ورودی ازادراه هم در خرم آباد به اندازه بروجرد فاصله دارد احتمال اطلاعات غلط به شما دادند مگر می شود ازادره از وسط شهر بروجرد رد سود یا سبزه میدان خرم آباد !!!قبل از نشر اینگونه گله مندیها با متخصصین در حوزه راه مشورت کنید واز بدبینی دوری کنید
نقل قول کردن
#3 محمد 1399-05-26 14:37
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1399-05-26 14:53
فلسفه ساخت کریدور شمال بجنوب این بود که مسافت طی شده کمتر شود وگرنه چه لزومی بود جاده جدیدی ساخته شود.اگر میخواهید بطرف همدان جاده چهار خطه بسازید هیچ مشگلی نیست.ولی کسی ننیتواند پروژه خرم آباد به اراک .خراب کند .
نقل قول کردن
#5 Armin 1399-05-26 15:14
امیدوارم هر چه زودتر آزادراه خرم آباد اراک تکمیل بشه تا اقتصاد فلک زده ی خرم آباد از مزایای این پروژه ی فوق العاده و عظیم بهره مند بشه،

بروجرد صنایع زیادی داره ضمنا مطمئن باش عده ی زیادی به خاطر عوارض از جاده ی قدیم عبور خواهند کرد و شما متضرر نمی‌شید! پروژه ای که چند ماه دیگه تکمیل میشه رو با حرف شما کنسل نمی کنن! شما نماینده هستید باید راهکار ارائه بدید
پ.ن آقای محمودوند خواهشاً کم لرستان لرستان کن فقط خرم آباد! ما به شما رای دادیم که از حقوق خرم آبادی ها دفاع کنی، بیا تحویل بگیر ببین نماینده های اینا همش میگن بروجرد بروجرد، خواهشاً حاجی دیگه واسه اینا تیریپ معرفت برندار
نقل قول کردن
#6 حسین 1399-05-26 15:24
این کریدور به رونق اقتصادی استان لرستان کمک میکنه اینها همه بهانه جویی است
فاصله بروجرد تا اراک کمتر از دو ساعته به همدان وصله
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1399-05-26 16:50
مسیر بزرگراه اراک-خرم اباد به دلیل در بن بست قرار گرفتن بروجرد تغییر داده شد و مسیر فعلی با کمترین فاصله از شهر بروجرد {هشت کیلومتر} جایگزین ان شد یعنی حدود20 کیلومتر به بزرگراه اضافه کردند که بروجرد در بن بست قرار نگیرد.دوم اینکه راه اهن دورود-بروجرد-مل ایر جز برنامه های دولت است{البته اگر اعتبار ان تامین شود} و حتی مطالعاتی هم صورت گرفته که بنفع کل استان است و با اتصال به راه اهن در حال احداث دورود-خرم اباد-اندیمشک بیشتر استان از ان بهره مند میشوند.
در مورد احداث چهار خطه از بروجرد به همدان اینم فکر بسیار خوبی است.
نقل قول کردن
#8 جنوب شهر 1399-05-26 17:14
برای پل زال هم پلدختر حاشیه سازی میکرد . اما در سیل پارسال میانبری از همان آزاد راه به داد مردم پلدختر و صد البته به داد کشور برای قطع نشده کریدور شمال جنوب رسید .


16 کیلومتر فاصله و انقدر حاشیه سازی در این چند سال ..؟؟! توقع بیجا دارن که وسط میدون قوری و کتری رد بشه ..؟!
نقل قول کردن
#9 جنوب شهر 1399-05-26 17:19
به نقل از سروش:
سرکار خانم مقصودی در این مورد شما دچار اشتباه بزرگی شدید چرا بروجرد در بن بست باشد ورودی ازادراه هم در خرم آباد به اندازه بروجرد فاصله دارد احتمال اطلاعات غلط به شما دادند مگر می شود ازادره از وسط شهر بروجرد رد سود یا سبزه میدان خرم آباد !!!قبل از نشر اینگونه گله مندیها با متخصصین در حوزه راه مشورت کنید واز بدبینی دوری کنید

رحمت به شما درست میگی ..

چه ربطی داره که تمام مردم باید بیان و از داخل بروجرد رد بشن بجای اینکه از جلوش رد بشن ..؟
نقل قول کردن
#10 سید 1399-05-26 17:34
جاده از کنار کارخانه کاشی سامان می گذرد و تا میدان اول شهر بروجرد 12 کیلومتر و 781 متر فاصله خواهد داشت . و از خرم آباد در کنار روستای تجره سادات با فاصله 11 کیلومتر و 494 متر خواهد گذشت .
هر کسی هم میتونی با نقشه گوگل به سادگی خودش اندازه بگیره .

بعدش گیرم هم که بیشتر بود (فعلا که برابره) نقشه کوه ها و دشت ها و انتخاب مسیر مگه دست من و شماست که چرا کوه ها اینجا باشن یا اونجا ..!!
نقل قول کردن
#11 حمید ت 1399-05-26 17:43
بخاطر چهرتا کبابی میخان این پروژه بزرگ رو مسیرش رو عوض کنند مگر نه اینگه آزاده راه خرم آباد هم از هفت کیلومتری خرم آباد بطرف خوزستان میگذره .پس لطفا انتقاد سازنده کنید
نقل قول کردن
#12 م 1399-05-26 17:44
سرکار خانم دغدغه مندی تون خوبه ولی متاسفانه اظهار نظر های پوپولیستی جالب نیست منافع بروجرد به خوبی در این آزادراه دیده شده این مسیر از نزدیکی هیچ شهری از تهران تا جنوب عبور نمیکنه مثلا در خرم آباد از فاصله ۱۰ کیلومتری به ورودی آزاد راه خرم زال وصل میشه یا در اراک هم ، چنین فاصله ای داره علاوه بر این بروجرد در مسیر شمال غرب به جنوب و مرکز مسیر تبریز به اهواز و هم چنین مرکز به غرب مسیر اصفهان به کرمانشاه قرار داره و ثالثا الان شاهدیم که سرمایه گذاری روی زمین های حاشیه آزادراه در دشت شیلاخور رو به افزایشه و مراکز تجاری تفریحی در حاشیه آزادراه در محدوده بروجرد قطعا موجب اشتغال زایی و رشد اقتصادی خواهد شد
مسائل مهم تری وجود داره لطفا به اون ها بپردازید
نقل قول کردن
#13 سید 1399-05-26 17:45
من خودم از افرادی هستم که حتی پیشنهاد دادم که خیابانی مهم در خرم آباد به نام بروجرد و همینطور در بروجرد به نام خرم آباد نام گذاری بشه که مروج فرهنگ وحدت و تعامل فرهنگی باشه . ولی وقتی این گونه رفتار ها رو می بینم ناخودآگاه تقابل میکنم و نمیتونم هیچ واکنشی نشون ندم ..
نقل قول کردن
#14 حمید ت 1399-05-26 17:46
به نقل از محمد:
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.

یعنی میفرمایید هزاران لیتر،بنزین و گازوییل،اضافه مصرف شود که مردم توفیق اجباری دیدن بروجرد رو داشته باشند؟!
نقل قول کردن
#15 شهروند 1399-05-26 17:51
یافته تحویل بگیر ..!!؟

اینهمه نوشتار ها و مقالات بروجرد رو منعکس میکنی ( که صد البته شما کار درست رو انجام میدی بعضی ها کارشون اشتباهه ..)
نقل قول کردن
#16 سروش 1399-05-26 18:32
به نقل از محمد:
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.

کاملا در اشتباهیت قرار نیست آزادراه از خیابان جعفری عبور کند هرچه ازادراه نزدیک شهر باشد در اینده توسعه شهر را مختل می کند از منفی بافی پرهیز کنیم واقعا با توجه به تخصص بنده در راه شما کاملا دچار سوء تفاهم شدید چون ورودی ازادره هم ۱۰ کیلومتر با خرم اباد فدصله دارد پس ما هم بگیم خرم آباد در بن بسته
نقل قول کردن
#17 مهدی 1399-05-26 19:36
واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اقتصاد و اشتغال شهرهای لرستان با توجه به عبور شاهراه سراسری تهران جنوب شکل گرفته است و بروجرد هم از این قضیه مستثنا نیست. امسال قرار است قطعه خرم آباد تا بروجرد افتتاح شود. اگر در سمت بروجرد این آزاد راه از منطقه دهکرد باز شود، قطعا حرف خانم نماینده درست خواهد بود و به خیل بیکاران و مهاجران بروجرد افزوده خواهد شد. چاره این است که امسال قطعه حد فاصل خرم آباد تا پادگان مهندسی بروجرد افتتاح شود تا ترافیک همچنان به سمت میدان آیت الله بروجردی برود. چند سال بعد که قطعه بروجرد-اراک آماده بهره برداری شد آن وقت، قسمت پادگان مهندسی تا دهکرد را باز کنند. در این فاصله زمانی، کاسبان محلی وقت خواهند داشت تا خود را با آزادراه سازگار کنند و احتمالا کم کم خدمات بین راهی در حد فاصل روستای خایان تا دهکرد ایجاد خواهد شد که خیلی هم منطقه باصفایی است و می تواند جاذب گردشگر و مسافر باشد.
نقل قول کردن
#18 ع 1399-05-26 20:14
اگه آزادراه از میدان شهدا خرم اباد رد شد اونوقت شما بیا اعتراض کن تا ازاد راه از وسط میدان شهدا بروجرد هم عبور کنه
نقل قول کردن
#19 حسن 1399-05-26 20:37
این گونه تفکرات باعث پسرفت استان و کشور می شود.
نقل قول کردن
#20 سروش 1399-05-26 21:52
نماینده محترم بروجرد انتظار دارند که آزادراه دقیقا از میدان ایت اله بروجردی رد بشه و این به ضرر بروجرد بود حکایت کمربندی خرم آباد در سمت جنوب عملا کاربرد نداره و چسبیده به شهراست ازنماینده محترم بروجرد تقاضا داریم دنبال مسائل بیهوده نباشند چون ازادراه ساخته شده
نقل قول کردن
#21 شهروند لر 1399-05-26 22:16
ببخشید خانم دکتر گویا در جریان نیستید
اولا این آزاد راه در فاصله خیلی دورتری از بروجرد بود که با فشار نمایندگان قبلی شما مسیر رو طولانی تر کردن و در عوض به بروجرد نزدیک تر کردن با اینکه طرح ملی بود و این کار تخلف محسوب میشد
بعد یه استان که نباید پاسوز شما بشه
چرا نمیگید چند درصد صنعت استان در اختیار شماست؟
حالا که اینجوریه کل صنعت بروجرد رو به صورت مساوی بین سایر شهرها تقسیم کنید
چون بقیه شهرها هم دارن در فقر میسوزن
دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی
دیدید اینا برا شهرهای خودشون فقط تلاش میکنن؟
رسیدید به حرف من که فقط برا خرم آباد تلاش کنید ؟
نقل قول کردن
#22 Armin 1399-05-26 22:17
به نقل از محمد:
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.

چند سال پیش این اعتراض می کردید نه الان که پروژه در آستانه ی تکمیل شدن هست!
نقل قول کردن
#23 توضیح یافته: 1399-05-26 23:24
ضمن سپاس از نطرات ارسالی:

دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم

دوم خانم مقصودی در پایان مطلب هم راهکاری داده اند ( عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن درود- بروجرد- ملایر و احداث 4 خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.)
نقل قول کردن
#24 حمید ت 1399-05-26 23:43
به نقل از توضیح یافته::
ضمن سپاس از نطرات ارسالی:

دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم

دوم خانم مقصودی در پایان مطلب هم راهکاری داده اند ( عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن درود- بروجرد- ملایر و احداث 4 خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.)
بنظر میرسه غرض از بیان اینگونه صخبتها از طرف نماینده بروجرد این است که بتوانند به هر طریقی مانع از ساخت آزادراه در قطعه دوم در امتداد آزادراه بطرف بروجرد اراک بشوند .پس باید نمایندگان خرم آباد و کارشناسان وزارت راه هر چه زودتر پاسخ و دلایل این پروژه رو برای نمایندگان بروجرد بدهند .بیان اینگونه حرفها فقط تفرقه میاره .
نقل قول کردن
#25 دیناروند 1399-05-26 23:52
به نقل از سید:
من خودم از افرادی هستم که حتی پیشنهاد دادم که خیابانی مهم در خرم آباد به نام بروجرد و همینطور در بروجرد به نام خرم آباد نام گذاری بشه که مروج فرهنگ وحدت و تعامل فرهنگی باشه . ولی وقتی این گونه رفتار ها رو می بینم ناخودآگاه تقابل میکنم و نمیتونم هیچ واکنشی نشون ندم ..
مردم شهرهای لُرستان چه دشمنی باهم دارند والا بخدا همه هم استانی و مسلمانیم و عزیزان اینو هم بدونید که این طرح وزارت راه و شهرسازی است خب دست استان نیست و این آزادراه مگر از بروحرد عبور نمیکند؟ خب به وزیر راه تذکر بدهید تا با تقاطعی این آزادراه را به بروجرد وصل کند
نقل قول کردن
#26 چگنی 1399-05-26 23:54
این طرح سراسری است و فکر کنم حتی از شهر بروجردم میگذرد و میتوانید به وزارت راه تذکر بدهید تا با ساخت تقاطع یا روگذری آنرا به بروجرد وصل کند. طرح راه آهن لرستان رو که متاسفانه بدلیل پیگیری نکردن نمایندگان قبلی تعطیل کردند و میشه یک خط را هم از دورود به بروجرد و ملایر برد
نقل قول کردن
#27 خرم‌آبادی 1399-05-26 23:57
به نقل از محمد:
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.

امیدوارم این آزادراه در نزدیکترین فاصله با بروجرد باشد که به نفع کسبه و مردم بروجرد باشد و مثل پلدختر نشود و میتوانند با ساخت تقاطعی آنرا به بروجرد وصل کنند
نقل قول کردن
#28 شهروند 1399-05-27 04:05
نمیگه این آزادراه چقدر مسیر رو کوتاه می کنه تصادفات رو کم می کنه مصرف بنزین رو کم می کنه برای محیط زیست مفیده و ده ها فایده دیگه
نقل قول کردن
#29 شهروند 1399-05-27 04:07
واقعا جای تأسف داره شخصی که نماینده مجلسه اهمیت این آزادراه رو نمی دونه این آزادراه باعث کم شدن فاصله صرفه جویی در وقت صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش تصادفات میشه
نقل قول کردن
#30 علیرضا 1399-05-27 08:23
حاج مرتضی د ایسه وادما اسم لرستانه نیار (مخصوصا وروگرد) چون خوشو دو تا نماینده داره که فقط سی خوشو تقلا میکن
شما هم فقط و فقط سی حوزه خومو تلاش کو و گلو پاره کو
نقل قول کردن
#31 شهروند 1399-05-27 10:34
به نقل از شهروند لر:
ببخشید خانم دکتر گویا در جریان نیستید
اولا این آزاد راه در فاصله خیلی دورتری از بروجرد بود که با فشار نمایندگان قبلی شما مسیر رو طولانی تر کردن و در عوض به بروجرد نزدیک تر کردن با اینکه طرح ملی بود و این کار تخلف محسوب میشد
بعد یه استان که نباید پاسوز شما بشه
چرا نمیگید چند درصد صنعت استان در اختیار شماست؟
حالا که اینجوریه کل صنعت بروجرد رو به صورت مساوی بین سایر شهرها تقسیم کنید
چون بقیه شهرها هم دارن در فقر میسوزن
دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی
دیدید اینا برا شهرهای خودشون فقط تلاش میکنن؟
رسیدید به حرف من که فقط برا خرم آباد تلاش کنید ؟

دقیقا درسته . نقشه را تغییر دادن . خلاف مقررات و دستور العمل ها ها . متاسفانه ...
نقل قول کردن
#32 شهروند 1399-05-27 10:39
به نقل از توضیح یافته::
ضمن سپاس از نطرات ارسالی:

دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم
)

یافته جان قربونت برم والا ما که بدون توهین هم که میگیم منتشر نمیکنی که ...
اتفاقا تذکر دادیم که بعضی مسئولین بروجرد ( برخلاف اکثر قاطع مردم محترم بروجرد) از تفرقه برای جلب توجه سو استفاده کردن در دوره های قبل هم که اوجش بود متاسفانه...
نقل قول کردن
#33 سید 1399-05-27 10:48
در بازدید ماه قبل وزیر راه در مورد وصل کردن دو آزاد راه اراک و پل زال بحث شد.. چون با توجه به موقعیت کمربندی خرم آباد خودش پروژه ای خواهد شد بیا و ببین...

یافته اگر میشد که یک مقاله کار کنی در این مورد خیلی خوب می شد . باید همیشه قبل از بروز مشکل اون رو کارشناسی کرد نه اینکه مثل این نماینده محترم دقیقه نود ...

به نظر میرسه اگر نظامی ها اجازه بدهند ( که البته خیلی سخته ) در جلوی پارسیلون جاده بیفته پای کوه و پشت دو تا پادگان و بره در شوراب در بیاد از ترافیک و تصادفات در سه راهی بدرآباد کم میشد و خودش باعث راه های جایگزین برای ورود به شهر میشه..
نقل قول کردن
#34 سید 1399-05-27 11:06
متاسفانه نمیتونم عکس مسیر اتصال کمربندی رو بذارم که دو مسیر پیشنهادی را به همشهری ها نشون بدهم(انشالله یافته با یک مقاله خوب زحمتش رو میکشه :-) )
مسیر دوم هم که شانس کمتری داره (هزینه بیشتر برای تملک اراضی) از کنار سمت راست روستای کمالوند به پشت دهکده المپیک با میانبر ازقسمت اراضی (توه) بگذره که البته یک تونل خواهد داشت از کنار روستای دارایی به پارسیلون و کوه پایه پشت پادگان تا شوراب ( که این مسیر موجب کوتاهی 4 و نیم کیلومتری میشه و همچنین میانبری برای جنوب شهر به کمالوند و آبادانی دشت توه خواهد شد.( قسمت پشت پادگان با منابع طبیعی است و هزینه نداره ولی توه باید تملک بشه که البته زمین ها دیم هست)
لازم به ذکر است چون این پروژه ملی هست بودجه اش بهتره و اگه با این ردیف بودجه جنوب شهر را سامان ندهند بعید هست تا صد سال دیگه امثال شهرداری و استانداری بتونن بودجه آبادانی کمالوند و دشت توه و جنوب و شهر را داشته باشند
نقل قول کردن
#35 حسین 1399-05-27 11:16
در جواب توضیح یافته: با سلام ، اگه یادتون باشه سال قبل هم که یک پیست دو و میدانی یا (دوچرخه سواری) در خرم اباد افتتاح شد باز هم از این دست اعتراضات شاهد بودیم، بحث تفرقه نیست بحث اینه هر جای این استان یک کار عمرانی انجام و گوشه ای از سیمای فقیر و به قول خودتون فلاکت زده لرستان ترمیم بشه جای شکر داره
نقل قول کردن
#36 سید 1399-05-27 11:38
یافته جان ببخشید که چندتا کامنت پشت سر هم دارم میفرستم ..
در طرح تفضیلی خرم آباد به نظر میاد که ادامه بلوار کریم خان رو بعد از چهار راه طیب و پارک قاضی آباد به سمت کوه مدبه کشیدن (ادامه اش رو نکشیدن) آیا کسی اطلاعی داره چنین طرحی تعریف شده که با تونل به توه مدبه برن و شهر را به کمالوند وصل کنن ( فارق از اینکه فردا بشه یا صد سال دیگه خدایی بینهایت خوب میشه و از ترافیک شمشیر آباد نجات پیدا میکنیم و دشت مدبه هم آباد میشه ...


اگه دو تا طرح یکی این تونل و دیگری اتصال آزاد راه از پشت پادگان 84 به شوراب درست بشه تقریبا دو تا ورودی مشکل ساز شهر با راه های جایگزین درست میشن و از این ترافیک سرسام آور نجات پیدا میکنیم . انشالله که بشه
چرا هیچ ارگانی در این شهر نیست که چشم اندازهای توسعه این شهر با این همه استعداد رو مطرح کنه ...

یافته جان حداقل شما که با کارشناسان بیشتر در ارتباطی یک مقاله در این مورد ( راه های جایگزین ورودی های شهر) کار کن .. خدا خیرت بده
نقل قول کردن
#37 اکبر-ظ 1399-05-27 16:37
به نقل از شهروند لر:
ببخشید خانم دکتر گویا در جریان نیستید
اولا این آزاد راه در فاصله خیلی دورتری از بروجرد بود که با فشار نمایندگان قبلی شما مسیر رو طولانی تر کردن و در عوض به بروجرد نزدیک تر کردن با اینکه طرح ملی بود و این کار تخلف محسوب میشد
بعد یه استان که نباید پاسوز شما بشه
چرا نمیگید چند درصد صنعت استان در اختیار شماست؟
حالا که اینجوریه کل صنعت بروجرد رو به صورت مساوی بین سایر شهرها تقسیم کنید
چون بقیه شهرها هم دارن در فقر میسوزن
دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی
دیدید اینا برا شهرهای خودشون فقط تلاش میکنن؟
رسیدید به حرف من که فقط برا خرم آباد تلاش کنید ؟

کاملا درست فرمودید 20 کیلومتر تغییر مسیر دادن که بروجرد در بن بست نباشد هنوزم اعتراض دارند.
نقل قول کردن
#38 گیلورانی 1399-05-27 16:57
به وزیر راه تذکر بدید
نقل قول کردن
#39 خرم ابادی 1399-05-27 18:22
نماینده های خرم اباد همه داخل نطق هاشون فقط از کلمه لرستان استفاده میکنن ودنبال گرفتن حق کل استانن
نقل قول کردن
#40 امین 1399-05-27 19:25
اگه آزادراهی افتتاح میشه مطمئن باشید سودش واسه کل استانه
اگه مرکز استان پیشرفت کنه مطمئن باشید بقیه شهرها پیشرفت میکنند ولی با این افکار و رفتار مگه تو خواب ببینیم پیشرفت و توسعه رو
یافته جان لطفا چاپ کن
نقل قول کردن
#41 مرضیه ع 1399-05-27 23:03
خانم مقصودی جوری از فقر فلاکت بروجرد حرف زدن، هر که ندونه فکر میکنه. بروجرد حتی یه یه کارخانه هم نداره ،مگر نه اینکه هفتاد درصد کارنجات استان در بروجرد است مگر نه اینکه به بروجرد میگن پاریس کوچولواز بس که زیبا و آباده ،.پس خانوم مقصودی لطفا بزرگ نمایی نکنید .و با مطالعه کافی و منطقی در مجلس نطق بیان کنید .
نقل قول کردن
#42 ارین 1399-05-28 02:01
با سلام :
پروژه ازاد راه خرم اباد_اراک در برنامه پنجم توسعه قبل از انقلاب توسط شرکت مشاوران ستیران فرانسوی مطالعه و پیشنهاد شده است این پروژه ملی قطعه اسیایی کریدور جنوب به شمال است بر اساس نظریه کارشناسان باید از همجواری و و حوزه شهر فاصله گرفته زیرا استراتژی مسافت کمتر نه اتصال شهر به شهر است همچنانکه این پروژه از 25 کیلومتری اراک عبور و از نزدیک مجتع رفاهی مهتاب به ازاد راه ساوه متصل میگردد. منطقه محوری و قوم گرایی سم توسعه هستند. با تشکر ویژه از مدیریت یافته
نقل قول کردن
#43 محمد ع 1399-05-28 20:10
به نقل از حمید ت:
به نقل از محمد:
حق با خانم نماینده است. مسیریابی این آزادراه در محدوده دشت سیلاخور غرض ورزانه انتخاب شده است. در حالی که آزادراه از پانصدمتری شهرهای بزرگی مانند قم می گذرد. چرا فاصله اش با شهر بروجرد باید پانزده کیلومتر باشد؟ در مسیر آزادراه پنج، هیچ شهری به اندازه بروجرد به گوشه رانده نشده است و این برای مردم این منطقه به معنای محرومیت بیشتر خواهد خواهد بود.

یعنی میفرمایید هزاران لیتر،بنزین و گازوییل،اضافه مصرف شود که مردم توفیق اجباری دیدن بروجرد رو داشته باشند؟!
این دیگر چه استدلالی است؟ مردم خوزستان هم می توانند بگویند آزادراه باید به جای مسیر رود زال از مسیر رود سزار برود تا یک ساعته از دورود به دزفول بروند. همچنین اگر به نقشه راه آهنی که به خرم آباد می رود نگاه کنید می بینید که صدها کیلومتر اتلاف مسیر تا خوزستان ايجاد خواهد کرد. خوب است آدم یک سوزن به خودش بزند یک جوالدوز به دیگران!
نقل قول کردن
#44 محمد ع 1399-05-28 20:22
به نقل از اکبر-ظ:
مسیر بزرگراه اراک-خرم اباد به دلیل در بن بست قرار گرفتن بروجرد تغییر داده شد و مسیر فعلی با کمترین فاصله از شهر بروجرد {هشت کیلومتر} جایگزین ان شد یعنی حدود20 کیلومتر به بزرگراه اضافه کردند که بروجرد در بن بست قرار نگیرد.دوم اینکه راه اهن دورود-بروجرد-ملایر جز برنامه های دولت است{البته اگر اعتبار ان تامین شود} و حتی مطالعاتی هم صورت گرفته که بنفع کل استان است و با اتصال به راه اهن در حال احداث دورود-خرم اباد-اندیمشک بیشتر استان از ان بهره مند میشوند.
در مورد احداث چهار خطه از بروجرد به همدان اینم فکر بسیار خوبی است.
اگر به تاریخچه کامل این آزادراه مراجعه کنید می بینید که اسم همه شهرهای مسیر تهران به خوزستان به طور مساوی در طرح آمده است. بعدا وقتی نوبت به اجرا رسید یک دفعه اسم قطعه اراک_خرم آباد رو شد و بروجرد نادیده گرفته شد. از آن پس این تفکر برای بعضی ها ایجاد شده که بروجرد در حال دست اندازی به راه مخصوص خرم آباد است در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
نقل قول کردن
#45 اکبر-ظ 1399-05-29 08:35
در جواب محمد-ع
با مطالبی که عنوان کردید مشخص شد با تاریخچه بزرگراه اراک-خرم اباد اشنایی کمتری دارید.در طرح اولیه اصلا شهر بروجرد در مسیر این بزرگراه قرار نداشت.با اعتراض نمایندگان بروجرد مبنی بر ضربه اقتصادی به شهر بروجرد رایزنی های زیادی بین نمایندگان و استاندار لرستان با وزیر راه و کشور و فرمانده لرستانی قرارگاه خاتم انجام گرفت.مسیر اصلی بزرگراه تغییر داده شد و به حداقل فاصله استاندارد از شهر بروجرد رسید که باعث افزایش زیاد طول بزرگراه و مصرف زیاد سوخت و استهلاک بیشتر شده.البته من نظرم را در بعد اقتصادی بزرگراه گفتم نه نارضایتی هم استانیهای عزیز بروجردی.
نقل قول کردن
#46 لر 1399-05-29 08:38
مسئولان خرم آباد و همه لرستان و همه لرها باید سیاست جدید در این زمان ارائه کنیم تا باعث اتحاد همه لرستان و لرزبانان شود.اگر اینکار را نکنیم.اختلافات را نمی توان کنترل کرد و باعث جدایی(خرم آباد بروجردو حتی مینجایی یا ثلاثی یا لک یا بختیاری یا بویری یا ممسنی یا لیروایی و بهمئی از هم می شود)
نقل قول کردن
#47 رضا-س 1399-05-29 10:57
[quote name="توضیح یافته:"]ضمن سپاس از نطرات ارسالی:
دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم
1- آزاد راه خرم آباد اراک تا جایی که امکان داشته به بروجرد نزدیک شده است.البته کاسبان میدان آیت الله بروجردی باید به مجتمع های رفاهی حاشیه آزاد راه انتقال داده شوند تا ضرر نکنند.
2- نمایندگان مجلس اشکالی ندارد از طرح های عمرانی استان دفاع کنند چونکه منافع آن شامل کل استان می شود.یک هم استانی بهتر است در پروژه های استان خود اشتغال پیدا کند یا در پروژه های مناطق دور دست ؟
نقل قول کردن
#48 هی هی 1399-05-29 14:31
[quote name="مرضیه ع"]خانم مقصودی جوری از فقر فلاکت بروجرد حرف زدن، هر که ندونه فکر میکنه. بروجرد حتی یه یه کارخانه هم نداره ،مگر نه اینکه هفتاد درصد کارنجات استان در بروجرد است
این آمار 70 درصد صنایع لرسشتان رو از کجا آوردید؟
با این خبر خلاف واقع بروجرد از دانشکده پزشکی، آزادراه، راه آهن و ... محروم می کنید؟
نقل قول کردن
#49 حسن 1400-06-04 16:59
سوال این است ورودی بزرگراه به بروجرد کجاست؟
نقل قول کردن
#50 آرمان ایرانی 1400-06-25 20:16
زیاده خواهی هم یک مرض است .اول بروجرد 300 هزار نفر است کمی بیشتر .و در حال کاهش جمعیت .نماینده میگو 400 هزار نفر .دوما: آزادراه بین آلمللی است واز نزدیک بروجرد گذر کرده .

.بروجرد الان دو نماینده دارد و صحنه وکنگاور و هرسین سه شهرستان که یک نماینده دارند چون زیاده طلبی بلد نیستند
نقل قول کردن
#51 ناشناس 1400-08-21 12:10
آقایان و خانم ها..کسانی که طراحی میکنند
متاسفانه به فکر اقتصاد شهرها نیستند..به خطر همین مهاجرت به کناره شهرها بیشتر شده..روانشاد مهاتما گاندی گفتند اگر نمی توانی کپی کن..این همه شهرها و کشور های پیشرفته هست در دنیا
..بزنید تو اینترنت نقشه شهرها بیرون میاید
و اینکه وقتی کارتان را به مناقصه می گذارید
بهتر از این نمیشود..و یا بدست سهمیه ای ها میدهید
کار را به کاردان نمیسپرید..و با مشاوران اقتصادی و فره
فرهنگی صحبت نمیکنید مشورت نمی گیرید
مقطعی تصمیم می گیرید باید آینده نگر باشید و برای صد سال دیگر فکر کنید
نقل قول کردن
#52 اسدی 1400-08-21 12:16
مسجد جامع را به باستان شناسان بسپارید
تا آثار اتشکده زیر آن را نمایان و مرمت کنند
آنوقت بروجرد مرکز توجه ایرانی ها میشود
به جاده و ریل هم کاری ندارد
شهرهای بی هویت اصولا گردشگر ندارد
نقل قول کردن
#53 گودرزی 1401-02-19 10:24
متاسفم برای نظرات کورکورانه و تعصب واری یک عده که به تمسخر ( از وسط پارک قوری و سماور رد بشه یا از وسط خیابان جعفری و ... ) عنوان کردن.
ای کاش اون روزی رو که برای خرید جوراب هم میاین بروجرد یادتون بیاید . خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو که این شهر و با این مسیر کشوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا