نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان با جمعیت حدود 400 هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرمآباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.
به گزارش یافته ، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مبارک سحر امروز مزین است به نام ایثار و آزادگی که کاروان قله ایستادگی و پایمردی سربلند و آزادقدم بر خاک ایران گذاشت، روزتان مبارک و راه روشنتان پررهرو آزادمردان باغیرت.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاهده سیل بنیانکن فقر نه نیازی به تحقیق دارد و نه مشاجره اثبات، تنها کافی است به بعضی از تصمیمات ناکارشناسانه و دقیقاً بیتجربگی برخی از مسئولان را در یکسری از پروژهها ببینیم.
وی گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران در کنار دشت حاصلخیز سیلاخور و در دامنه کوههای سربلند زاگرس از گذشتههای دور تا امروز واقعیت ویژه ارتباطی در مسیر شاهراه تهران – جنوب با جمعیت حدود 400 هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرمآباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دست رفتن زیرساختها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایهگذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلین، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژههای عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی تنها گوشهای از ضرر این بزرگراه است که شهر بزرگ من را ندیده و از کنارش با بیرحمی عبور کرده است.
مقصودی تأکید کرد: این ناکارآمدی را نشان میدهد که یک چنین شهری با این ظرفیت باید بنبست شود و راه ارتباطی با بقیه شهرها قطع شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راهآهن درود- بروجرد- ملایر و احداث 4 خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.
سرچشمه خبر: خانه ملت
دیدگاهها
بروجرد صنایع زیادی داره ضمنا مطمئن باش عده ی زیادی به خاطر عوارض از جاده ی قدیم عبور خواهند کرد و شما متضرر نمیشید! پروژه ای که چند ماه دیگه تکمیل میشه رو با حرف شما کنسل نمی کنن! شما نماینده هستید باید راهکار ارائه بدید
پ.ن آقای محمودوند خواهشاً کم لرستان لرستان کن فقط خرم آباد! ما به شما رای دادیم که از حقوق خرم آبادی ها دفاع کنی، بیا تحویل بگیر ببین نماینده های اینا همش میگن بروجرد بروجرد، خواهشاً حاجی دیگه واسه اینا تیریپ معرفت برندار
فاصله بروجرد تا اراک کمتر از دو ساعته به همدان وصله
در مورد احداث چهار خطه از بروجرد به همدان اینم فکر بسیار خوبی است.
16 کیلومتر فاصله و انقدر حاشیه سازی در این چند سال ..؟؟! توقع بیجا دارن که وسط میدون قوری و کتری رد بشه ..؟!
رحمت به شما درست میگی ..
چه ربطی داره که تمام مردم باید بیان و از داخل بروجرد رد بشن بجای اینکه از جلوش رد بشن ..؟
هر کسی هم میتونی با نقشه گوگل به سادگی خودش اندازه بگیره .
بعدش گیرم هم که بیشتر بود (فعلا که برابره) نقشه کوه ها و دشت ها و انتخاب مسیر مگه دست من و شماست که چرا کوه ها اینجا باشن یا اونجا ..!!
مسائل مهم تری وجود داره لطفا به اون ها بپردازید
یعنی میفرمایید هزاران لیتر،بنزین و گازوییل،اضافه مصرف شود که مردم توفیق اجباری دیدن بروجرد رو داشته باشند؟!
اینهمه نوشتار ها و مقالات بروجرد رو منعکس میکنی ( که صد البته شما کار درست رو انجام میدی بعضی ها کارشون اشتباهه ..)
کاملا در اشتباهیت قرار نیست آزادراه از خیابان جعفری عبور کند هرچه ازادراه نزدیک شهر باشد در اینده توسعه شهر را مختل می کند از منفی بافی پرهیز کنیم واقعا با توجه به تخصص بنده در راه شما کاملا دچار سوء تفاهم شدید چون ورودی ازادره هم ۱۰ کیلومتر با خرم اباد فدصله دارد پس ما هم بگیم خرم آباد در بن بسته
اولا این آزاد راه در فاصله خیلی دورتری از بروجرد بود که با فشار نمایندگان قبلی شما مسیر رو طولانی تر کردن و در عوض به بروجرد نزدیک تر کردن با اینکه طرح ملی بود و این کار تخلف محسوب میشد
بعد یه استان که نباید پاسوز شما بشه
چرا نمیگید چند درصد صنعت استان در اختیار شماست؟
حالا که اینجوریه کل صنعت بروجرد رو به صورت مساوی بین سایر شهرها تقسیم کنید
چون بقیه شهرها هم دارن در فقر میسوزن
دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی
دیدید اینا برا شهرهای خودشون فقط تلاش میکنن؟
رسیدید به حرف من که فقط برا خرم آباد تلاش کنید ؟
چند سال پیش این اعتراض می کردید نه الان که پروژه در آستانه ی تکمیل شدن هست!
دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم
دوم خانم مقصودی در پایان مطلب هم راهکاری داده اند ( عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راهآهن درود- بروجرد- ملایر و احداث 4 خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.)
امیدوارم این آزادراه در نزدیکترین فاصله با بروجرد باشد که به نفع کسبه و مردم بروجرد باشد و مثل پلدختر نشود و میتوانند با ساخت تقاطعی آنرا به بروجرد وصل کنند
شما هم فقط و فقط سی حوزه خومو تلاش کو و گلو پاره کو
دقیقا درسته . نقشه را تغییر دادن . خلاف مقررات و دستور العمل ها ها . متاسفانه ...
یافته جان قربونت برم والا ما که بدون توهین هم که میگیم منتشر نمیکنی که ...
اتفاقا تذکر دادیم که بعضی مسئولین بروجرد ( برخلاف اکثر قاطع مردم محترم بروجرد) از تفرقه برای جلب توجه سو استفاده کردن در دوره های قبل هم که اوجش بود متاسفانه...
یافته اگر میشد که یک مقاله کار کنی در این مورد خیلی خوب می شد . باید همیشه قبل از بروز مشکل اون رو کارشناسی کرد نه اینکه مثل این نماینده محترم دقیقه نود ...
به نظر میرسه اگر نظامی ها اجازه بدهند ( که البته خیلی سخته ) در جلوی پارسیلون جاده بیفته پای کوه و پشت دو تا پادگان و بره در شوراب در بیاد از ترافیک و تصادفات در سه راهی بدرآباد کم میشد و خودش باعث راه های جایگزین برای ورود به شهر میشه..
مسیر دوم هم که شانس کمتری داره (هزینه بیشتر برای تملک اراضی) از کنار سمت راست روستای کمالوند به پشت دهکده المپیک با میانبر ازقسمت اراضی (توه) بگذره که البته یک تونل خواهد داشت از کنار روستای دارایی به پارسیلون و کوه پایه پشت پادگان تا شوراب ( که این مسیر موجب کوتاهی 4 و نیم کیلومتری میشه و همچنین میانبری برای جنوب شهر به کمالوند و آبادانی دشت توه خواهد شد.( قسمت پشت پادگان با منابع طبیعی است و هزینه نداره ولی توه باید تملک بشه که البته زمین ها دیم هست)
لازم به ذکر است چون این پروژه ملی هست بودجه اش بهتره و اگه با این ردیف بودجه جنوب شهر را سامان ندهند بعید هست تا صد سال دیگه امثال شهرداری و استانداری بتونن بودجه آبادانی کمالوند و دشت توه و جنوب و شهر را داشته باشند
در طرح تفضیلی خرم آباد به نظر میاد که ادامه بلوار کریم خان رو بعد از چهار راه طیب و پارک قاضی آباد به سمت کوه مدبه کشیدن (ادامه اش رو نکشیدن) آیا کسی اطلاعی داره چنین طرحی تعریف شده که با تونل به توه مدبه برن و شهر را به کمالوند وصل کنن ( فارق از اینکه فردا بشه یا صد سال دیگه خدایی بینهایت خوب میشه و از ترافیک شمشیر آباد نجات پیدا میکنیم و دشت مدبه هم آباد میشه ...
اگه دو تا طرح یکی این تونل و دیگری اتصال آزاد راه از پشت پادگان 84 به شوراب درست بشه تقریبا دو تا ورودی مشکل ساز شهر با راه های جایگزین درست میشن و از این ترافیک سرسام آور نجات پیدا میکنیم . انشالله که بشه
چرا هیچ ارگانی در این شهر نیست که چشم اندازهای توسعه این شهر با این همه استعداد رو مطرح کنه ...
یافته جان حداقل شما که با کارشناسان بیشتر در ارتباطی یک مقاله در این مورد ( راه های جایگزین ورودی های شهر) کار کن .. خدا خیرت بده
کاملا درست فرمودید 20 کیلومتر تغییر مسیر دادن که بروجرد در بن بست نباشد هنوزم اعتراض دارند.
اگه مرکز استان پیشرفت کنه مطمئن باشید بقیه شهرها پیشرفت میکنند ولی با این افکار و رفتار مگه تو خواب ببینیم پیشرفت و توسعه رو
یافته جان لطفا چاپ کن
پروژه ازاد راه خرم اباد_اراک در برنامه پنجم توسعه قبل از انقلاب توسط شرکت مشاوران ستیران فرانسوی مطالعه و پیشنهاد شده است این پروژه ملی قطعه اسیایی کریدور جنوب به شمال است بر اساس نظریه کارشناسان باید از همجواری و و حوزه شهر فاصله گرفته زیرا استراتژی مسافت کمتر نه اتصال شهر به شهر است همچنانکه این پروژه از 25 کیلومتری اراک عبور و از نزدیک مجتع رفاهی مهتاب به ازاد راه ساوه متصل میگردد. منطقه محوری و قوم گرایی سم توسعه هستند. با تشکر ویژه از مدیریت یافته
با مطالبی که عنوان کردید مشخص شد با تاریخچه بزرگراه اراک-خرم اباد اشنایی کمتری دارید.در طرح اولیه اصلا شهر بروجرد در مسیر این بزرگراه قرار نداشت.با اعتراض نمایندگان بروجرد مبنی بر ضربه اقتصادی به شهر بروجرد رایزنی های زیادی بین نمایندگان و استاندار لرستان با وزیر راه و کشور و فرمانده لرستانی قرارگاه خاتم انجام گرفت.مسیر اصلی بزرگراه تغییر داده شد و به حداقل فاصله استاندارد از شهر بروجرد رسید که باعث افزایش زیاد طول بزرگراه و مصرف زیاد سوخت و استهلاک بیشتر شده.البته من نظرم را در بعد اقتصادی بزرگراه گفتم نه نارضایتی هم استانیهای عزیز بروجردی.
دو نکته: اول این که از انتشار پیامهایی که حاوی توهین و یا حاوی کلمات تفرقه انداز باشند معذوریم
1- آزاد راه خرم آباد اراک تا جایی که امکان داشته به بروجرد نزدیک شده است.البته کاسبان میدان آیت الله بروجردی باید به مجتمع های رفاهی حاشیه آزاد راه انتقال داده شوند تا ضرر نکنند.
2- نمایندگان مجلس اشکالی ندارد از طرح های عمرانی استان دفاع کنند چونکه منافع آن شامل کل استان می شود.یک هم استانی بهتر است در پروژه های استان خود اشتغال پیدا کند یا در پروژه های مناطق دور دست ؟
این آمار 70 درصد صنایع لرسشتان رو از کجا آوردید؟
با این خبر خلاف واقع بروجرد از دانشکده پزشکی، آزادراه، راه آهن و ... محروم می کنید؟
.بروجرد الان دو نماینده دارد و صحنه وکنگاور و هرسین سه شهرستان که یک نماینده دارند چون زیاده طلبی بلد نیستند
متاسفانه به فکر اقتصاد شهرها نیستند..به خطر همین مهاجرت به کناره شهرها بیشتر شده..روانشاد مهاتما گاندی گفتند اگر نمی توانی کپی کن..این همه شهرها و کشور های پیشرفته هست در دنیا
..بزنید تو اینترنت نقشه شهرها بیرون میاید
و اینکه وقتی کارتان را به مناقصه می گذارید
بهتر از این نمیشود..و یا بدست سهمیه ای ها میدهید
کار را به کاردان نمیسپرید..و با مشاوران اقتصادی و فره
فرهنگی صحبت نمیکنید مشورت نمی گیرید
مقطعی تصمیم می گیرید باید آینده نگر باشید و برای صد سال دیگر فکر کنید
تا آثار اتشکده زیر آن را نمایان و مرمت کنند
آنوقت بروجرد مرکز توجه ایرانی ها میشود
به جاده و ریل هم کاری ندارد
شهرهای بی هویت اصولا گردشگر ندارد
ای کاش اون روزی رو که برای خرید جوراب هم میاین بروجرد یادتون بیاید . خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو که این شهر و با این مسیر کشوند.