یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرداد ماه سال 1367 یادآور خاطرات تلخ و شیرین زیادی است؛ تلخ از این جهت که با چراغ سبز استکبارجهانی و هم کاری رژیم بعثی عراق و منافقین خلق، کیان ایران اسلامی به مخاطره افتاد و اگر همت و اتحاد آحاد مردم و نیروهای مسلح کشور نبود چه بسا تمامیت ارضی کشورمان خدشه دارشده، موجودیت و استقلال وطن اسلامی از دست می رفت و مسیر زندگی و تاریخ ایران دست خوش حوادث و رویدادهای ناگواری می شد که تا نسل ها بعد قابل جبران نبود.
و اما شیرین از این نظر که به محض این که دشمنان به کشورمان حمله کردند، گروه‌های مختلف مردم به فرمان امام خمینی رحمه‌الله علیه در کنار سایر نیروهای مسلح حاضرشده و به جبهه‌های جنگ اعزام شدند و سد راه پیشروی منافقان جیره‌خوار اجنبی شدند و آن‌ها را تار و مار کردند.

عملیات مرصاد نشانگر رشادت و سلحشوري رزمندگان لرستان

 با هجوم منافقین اوضاع کشور و به‌ویژه استان‌های غربی که به ناحیه درگیری نزدیک بودند، به هم ریخته و تا حدودی بحرانی شده بود؛ به یاد دارم آقای «محمود کریمی علویجه» گوینده وقت رادیو ایران که عبارت کوتاه، آشنا و خاطره‌انگیز «خونین‌شهر، شهر خون آزاد شد» او را همه مردم ایران به خاطر دارند، در رادیو ایران ضمن خواندن متن‌های حماسی برای فراخوان مردم به جبهه‌های جنگ، حتی طوایف و قبیله‌های لرستان را نام می‌بردند و از طریق رسانه، مردم غیور لرستان را برای پشتیبانی از رزمندگان و ایستادگی مقابل متجاوزان تهییج می‌کردند.
در روزهای منتهی به پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل متحد از سوی ایران و در آستانه حمله منافقین، رژیم بعث عراق در تلاش بود با تصرف و پیشروی به داخل خاک کشورمان صحنه نبرد را به نفع خودش تغییر دهد، به همین دلیل اغلب یگان‌های مسلح کشورمان به جنوب کشور اعزام شده و در آن جا متمرکز شده بودند.
به این ترتیب گروهک منافقین از تحولات میدانی جبهه‌ها و اوضاع داخلی ایران و خلأ به وجود آمده در وضعیت نیروها در غرب کشور، عملیات خود را طراحی کرده و سوم مردادماه سال 1367 از غرب کشور هجوم زمینی خود را آغاز کردند.
همان طور که اشاره شد با توجه به تمرکز نیروهای مسلح ایران در جنوب کشور، منافقین خیلی زود از مسیر سرپل ذهاب حرکت کرده و به سمت شهرکرند و در نهایت اسلام‌آباد غرب پیشروی کردند؛ گفته می‌شود بیشتر تجهیزات منافقین همان تجهیزات و ادوات ارتش عراق بود فقط آرم منافقین را روی آن‌ها زده بودند.
برنامه گروهک منافقین تصرف کرمانشاه سپس همدان و در نهایت تهران بود؛ خوشبختانه با اعلام خبر حمله متجاوزان به کشور، اعلام بسیج عمومی و سازمان‌دهی نیروها، رزمندگان اسلام در 20 کیلومتری اسلام‌آباد در گردنه «چهارزِبَر» منافقان را زمین‌گیر کرده و جلوی پیشروی آن‌ها را می‌گیرند.

عملیات مرصاد نشانگر رشادت و سلحشوري رزمندگان لرستان

بیشتر کارشناسان نظامی براین باور بودند که اگر گروهک منافقین کرمانشاه را تصرف می‌کردند، با توجه به این که این شهر یکی از شهرهای بزرگ کشوراست، درگیری‌ها به سمت جنگ شهری و فرسایشی کشیده شده و شکست آن‌ها بسیار مشکل می‌شد.
هم‌زمان با اعلام بسیج عمومی برای اعزام مردم به جبهه‌های جنگ، با همت سپاه استان 3 گردان مردمی از لرستان سازمان‌دهی و از کوهدشت به اسلام‌آباد غرب اعزام شد؛ این نیروهای مردمی در کنار سایر نیروهای تیپ 57 حضرت ابوالفضل راه نفوذ و پیشروی دشمن را سد کردند.
بنا بر اعلام پایگاه خبری تحلیلی «هابیلیان» در عملیات «مرصاد» 304 تن از رزمندگان میهن اسلامی به شهادت رسیده‌اند؛ برخی منابع در استان تعداد شهدای لرستانی را در این عملیات 77 نفر و برخی 70 نفر اعلام کرده‌اند؛ اما استعلام نگارنده از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حکایت از آن دارد که در این عملیات غرورآفرین 53 تن از رزمندگان استان لرستان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.
روابط عمومی بنیاد شهید استان با اشاره به این‌که ممکن است برخی شهدا اصالتاً لرستانی ولی عضو یگان‌های نظامی و بسیج مردمی سایر استان بوده باشند، دلیل این اختلاف آمار را ناشی از این مسئله اعلام کرد.
از جمله شهیدان لرستانی عملیات غرورآفرین مرصاد می‌توان به سردار احمد قاسم‌زاده، نورالدین اسد زاده مقدم، داریوش مرادی، كرم خدا دریكوندی، زمان کرمی، اسدالله دلفان، حمید ابراهیمی، صید باقر رادمردیان، سید احمد میر صفی، سجاد سپهوند، فتحی بزن بیرانوند، بهروز سگوند، مسعود صارمیان فرد، علی‌اصغر عباسی، فضل‌الله قلایی، بهروز مدیری، منوچهر مطرب و احمد ملكی اشاره کرد.
به نقل از سرهنگ فرید مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در عملیات مرصاد بیش از 4 هزار و 800 نفر از نیروهای منافق و عراقی از 20 تیپ مشترک به هلاکت رسیدند؛ همچنین تجهیزات زیادی شامل 120 دستگاه تانک،400 دستگاه نفربر و هزاران قبضه سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و...از دشمن منهدم شد و غنائم زیادی به دست رزمندگان اسلام افتاد.
منافقین نام عملیات خود را «فروغ جاویدان» گذاشته بودند که با رشادت رزمندگان لرستانی و سایر دلاور مردان ایرانی، این گروهک متحمل شکستی سخت و تاریخی شد و ضربات سنگینی بر پیکره آن وارد آمد.
ته‌مانده‌های این گروهک روسیاه و جیره‌خوار دشمنان، هم‌اکنون نیز با وهابیت خبیث سعودی و نیز اسرائیل و آمریکا هم‌داستان شده‌اند و چون دیگر توانایی رویارویی مستقیم با ایران را ندارند، در حال طراحی نقشه‌های تفرقه‌افکنانه برای ایجاد نارضایتی و تنش‌های اجتماعی و سیاسی در کشورمان با استفاده از بستر ایجادشده در فضای مجازی و نیز ایجاد جنگ روانی رسانه‌ای هستند.

عملیات مرصاد نشانگر رشادت و سلحشوري رزمندگان لرستان

نگارنده شک ندارد تنش‌ها و تکانه‌های اقتصادی که بازار کشور را دست‌خوش نوسانات بسیاری کرده و نیز مفاسد اقتصادی که به‌ویژه در یکی دو سال اخیر مملکت را دچار مشکل کرده و باعث نارضایتی‌های اجتماعی شده توسط عوامل نفوذی دشمن انجام می‌شود که در تمام ارکان مملکت و دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده‌اند.
گروهک منافقین و استکبار جهانی انواع راه‌ها را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌ها تا مواجهه و جنگ رودررو را امتحان که خوشبختانه تاکنون با هشیاری مردم و مسئولان ناکام مانده‌اند؛ البته حالا شگرد و شیوه بازی خود را عوض کرده‌اند؛ ایجاد نارضایتی عمومی و مأیوس و بدبین کردن مردم از مسئولان کشور توطئه جدید آن‌هاست.
یک زمانی عوامل نفوذی گروهک منافقین و ایادی استکبار نظیر «کلاهی» و «کشمیری» و... دفتر حزب جمهوری اسلامی و نخست‌وزیری را منفجرمی کردند، الآن عوامل نفوذی آن‌ها تحت عناوین مختلف اموال و سرمایه کشور را به یغما می‌برند؛ این افراد قطعاً از بمب‌گذاران و تروریست‌های این گروهک در اوایل انقلاب برای کشور خطرناک‌ترند.
هدف این مفسدان و وطن‌فروشان علاوه بر غارت کشور، بدبین کردن مردم به‌ نظام و از بین بردن اعتماد عمومی است؛ اعتماد عمومی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی یک نظام و ساختار سیاسی است؛ اگر این اعتماد عمومی آسیب ببیند و ترمیم نشود برای کشور و مملکت از بمب اتم هم مخرب تراست.
در این برهه حساس کنونی لازم است ضمن هشیاری مردم و مسئولان، نهادهای امنیتی و قضایی با قاطعیت با مفسدان اقتصادی (بخوانید ایادی استکبارومنافقین) برخورد کرده و ریشه‌شان را بخشکانند تا هم چون مرداد سال 1367 «فروغ جاویدان» آن‌ها برای همیشه به «خاموشی جاویدان» تبدیل شود.

مصطفی رباطی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-05-04 14:51
این چه توجیه و سرپوش گذاریه؟ اختلاسگران ومفسدین عوامل دشمن هستن!!! این افراد یا پدرانشون سالها دارای پست و مقام در کشور بودن در دولتهای مختلف مسئولیت های مهم داشتن ، یکی دو تا نیستن که بگیم نفوذی دشمن هستن پس نهادهای نظارتی کجا بودن که چنین با قدرت نفوذ کردن اختلاس کردن و بردن و خوردن؟
نقل قول کردن
#2 پاپی 1399-05-07 16:41
مزاحمین خلق یک مشت پیرمرد و پیرزن هستند قدرتی ندارند و محبوبیتی هم بین مردم ندارند اصلا کسی به حساب نمیارشون چون بجز چاقوکشی و بمب گذاری و ترور و جاسوسی کاری برای مردم نکردند. مفسدین اقتصادی هم که در داخل هستند و باید مجازات شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا