یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص افزایش کلاه‌برداری‌های تلفنی و پیامکی به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ عباس نظری در تشريح اين خبر اظهار داشت: علیرغم هشدارهای مکرر پلیس برای پیشگیری از کلاه‌برداری‌های پیامکی و تلفنی متاسفانه باز هم شاهد این‌گونه جرائم در سطح جامعه هستیم.
اين مقام انتظامي عنوان کرد: يکي از شیوه‌های کلاه‌برداری، ارسال پيامک با اين مضمون که شما « لطفاً مبلغ ... را به اين شماره کارت ارسال کنيد»، می‌باشد که برخي شهروندان نيز بدون تحقيق در خصوص مشخصات ارسال کننده پيامک و به علت سهل‌انگاری به محتواي پيام اعتماد می‌کنند.
وی گفت: افراد کلاه‌بردار با ارسال پیامک‌های فریب‌دهنده و ایجاد میل و اشتیاق در گیرنده پیامک برای دریافت جایزه و احیاناً  پول و ... طعمه خود را به‌پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند.
رییس پلیس آگاهی لرستان در ادامه افزود: يکي ديگر از روش‌های افراد سودجو ارسال پيامک با مضامين " شما برنده جايزه همراه اول و يا ايرانسل" و يا " شما برنده ... گيگ اينترنت رايگان شده‌اید و براي دريافت جايزه با اين شماره تماس بگيريد" است.
وی اضافه کرد: در ادامه شهروندان با شماره موردنظر تماس و مورد اغفال فرد کلاه‌بردار قرارگرفته و درنهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز حساب آنان خالي می‌شود.
نظری خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره‌حساب، شماره كارت، رمز اول يا دوم کارت‌بانکی، کد اعتبار سنجي (cvv2) خود را از طريق پيامك در اختيار هیچ‌کس قرار ندهيد.
و براي انتقال وجه به‌حساب و كارت شما توسط ديگران، لازم نيست شما پاي دستگاه خودپرداز حاضر شويد.
سرهنگ نظری با بيان اينکه فريب آگهی‌های تبليغاتي را که به هر بهانه‌ای از شما تقاضاي درخواست پرداخت وجه، حتي مبلغي اندک را دارند، نخوريد، خطاب به شهروندان گفت: به پیامک‌های ارسال‌شده از منابع ناشناس و غير معتبر اعتماد نکنيد.

هشدار پليس درباره کلاه‌برداری به شيوه تلفنی و پيامکي

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا