یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد داد.
به گزارش یافته، سید موسی خادمی شامگاه 29 تیرماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به‌منظور بررسی پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: به دنبال سیل فروردین‌ماه ۹۸، حدود ۱۳۰۰ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان در حال اجرا است که در این جلسه، روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار لرستان تصریح کرد: خوشبختانه پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردارند گرچه در مواردی هم به دلایلی مثل صعب‌العبور بودن منطقه یا ضعیف بودن پیمانکار یا عدم استقبال پیمانکاران به دلیل تأمین منابع اعتبار از محل اوراق و اسناد با زمان بازپرداخت چندساله و دلایل این‌چنینی دچار مشکل هستند که تصمیماتی در خصوص تسریع در روند اجرای آن‌ها نیز اتخاذ شد.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که ۱۳۰۰ پروژه موردنظر تا پایان سال تکمیل شوند، گفت: برخی دیگر از پروژه‌ها به دلیل کامل نبودن اعتبار به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده که پیگیر اعتبار برای تکمیل آن‌ها هستیم.
خادمی یکی دیگر از موارد مهم مطرح‌شده در جلسه امروز را لایروبی رودخانه‌های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع از چند نظر مهم است هم برای تأسیساتی که اطراف رودخانه‌ها قرار دارند مثل جاده‌ها، تاسیسات آب، برق و گاز و همچنین روستاهای مجاور رودخانه‌ها و همچنین ازنظر مهندسی خود رودخانه‌ها و مسیر جریان آب آن‌ها که لایروبی در این زمینه بسیار مهم است و امروز مصوب شد امور آب استان و اداره کل راهداری با همکاری نقاطی که مشکل دارند را شناسایی و نسبت به مهندسی رودخانه و هدایت مسیر آن اقدام کنند.
استاندار لرستان در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گفت: استان لرستان در بین استان‌های کشور با توجه به اینکه بیشترین جنگل‌های زاگرس را دارد، خوشبختانه به دلیل اقداماتی که در این زمینه انجام‌شده، میزان آتش‌سوزی‌ها نسبتاً پایین است و لازم است در این زمینه هشیار بوده و مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.
خادمی در این زمینه گفت تاکنون در سطح استان ۵۸۰ هکتار آتش‌سوزی داشته‌ایم که عمدتاً آتش‌سوزی‌ها در مراتع انجام‌شده و جنگل تقریباً سالم مانده است.
 استاندار لرستان در پایان خبر از برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد داد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.
در این جلسه همچنین برخی از موارد خاص پروژه‌های عمرانی و افرادی که خسارت دیده‌اند مطرح شد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردید.




برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1399-04-30 00:24
دلت خوشه
نقل قول کردن
#2 عمادی 1399-04-30 09:58
خدا نکنه زلزله بیاد. نصف خرم‌آباد منازل قدیمی و بافت فرسوده است کرمانشاه پنج ریشتر آمد اون همه خسارت زد. اداره مسکن هیچ راهکاری برای نوسازی محلات و منازل ندارد
نقل قول کردن
#3 Armin 1399-04-30 14:00
این مانورها همیشه جنبه ی تبلیغاتی داشته و هیچ تاثیری در جلوگیری از کاهش تلفات نداره،همانگونه که در سال های قبل در حوادث گوناگون مثل سیل و زلزله دیدیم! نصف منازل مسکونی خرم آباد کلنگی و تیرچوب هستن که در صورت زلزله ۷ریشتری با خاک یکسان خواهند شد! این نمایش ها دیگه لوث شده به جاش پیگیر تسهیلات کم بهره نوسازی منازل فرسوده باشید که مردم فقیر این شهر بتونن یه آلونک مناسبی داشته باشن! سال های قبل شاهد بودیم با کوچکترین زلزله ها مسکن های مهر کمالوند ریزش و ترک داشتن که نگران کننده هست!
نقل قول کردن
#4 فرهاد 1399-04-31 08:37
هزار و پانصد میلیاردتومان تقسیم بر هزار وسیصد پروژه یعنی برای هر پروژه اعتباری معادل حدود یک میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان . دوستان بفرمایند با متوسط اعتبار یک میلیارد و یک صد و پنجاه هزار تو مان چه پروژه عمرانی قابل اجراست
واقعاً خسته نباشید از اینجا عظمت و بزرگی پروژه های لرستان می توان پی برد تازه این بر فرض محال تخصیص صد درصدی اعتبار و تامین منابع مالی و انجام پروژه ها می با شد.
اگر غیر این است بفرمایید تا ما هم متوجه شویم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا