یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای رفع بیکاری جوانان می‌باشد، افزود: در کل کشور تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور، برای راه‌اندازی مجدد و حمایت از 17 طرح تعطیل‌شده در کشور منعقد شده است.
به گزارش یافته، محمد رزم در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان اظهار داشت: امروز در راستای حمایت قضایی و حقوقی از سرمایه‌گذاری و در اجرای دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی استان، همچنین توجه و تقویت منابع و استعدادهای داخلی کشور و استان و در لبیک به فرمان‌ها مقام معظم رهبری و در اجرای تأکیدات رئیس محترم قوه قضاییه آیت‌الله رئیسی و در حمایت از سرمایه‌گذاری، بازدیدی از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا که در سه رسته دام‌پروری، کشاورزی و گردشگری به استعداد 1900 هکتار فعال است، انجام شد.
وی تصریح کرد: تاکنون در این مجتمع برای 1200 نفر ایجاد اشتغال شده است و با تکمیل طرح در آینده تعداد 2500 شغل مستقیم و 10 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای رفع بیکاری جوانان می‌باشد، افزود: در کل کشور تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور، برای راه‌اندازی مجدد و حمایت از 17 طرح تعطیل‌شده در کشور منعقد شده است.
رزم خاطرنشان کرد: از این تعداد 5 طرح متعلق به استان لرستان است که شامل کارخانه فولادسازی، ماشین‌سازی لرستان، چرم و پوست و سیمان خرم‌آباد می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و شناسایی علل تعطیلی این واحدهای تولیدی، راهکارهای مناسب در جهت رفع موانع تولید و فعال‌سازی آن‌ها ارائه گردد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدتی است به شرکت کشت و صنعت فجر صفا از ناحیه برخی از اهالی روستاهای سمت «شرف‌آباد» تعارضاتی انجام و تیراندازی‌هایی انجام شده است، گفت: این افراد 100 اصله درخت انار را قطع کرده، لاستیک و موتور وسایل مکانیکی را آتش زده و دیوارهای پیرامون شرکت را تخریب کرده‌اند.
رزم با بیان اینکه یک هزار و 900 هکتار زمین مجموعه کشت و صنعت تملک و به‌طور قانونی مستندسازی شده و سند رسمی نیز صادر شده است، تصریح کرد: بخش گردشگری آن‌هم از جنگل‌های بلوط تشکیل‌شده که از سوی منابع طبیعی به‌صورت قانونی واگذار گردیده است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس دیگری از حقوق عرفی در این شرکت برخوردار نیست، افزود: بازپرس ویژه شعبه هفت و قاضی شعبه 102 دادگاه کیفری ۲ خرم‌آباد برای رسیدگی به این مسئله مشخص و مقرر شده است نیروی انتظامی نسبت به شناسایی و دستگیری افرادی که دست به شرارت و ناامنی می‌زنند و آسایش عمومی را مختل و مانع کسب‌وکار و اشتغال این شرکت می‌شوند اقدام کند.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه با افراد مذکور برخورد قاطع قانونی و تندی خواهد شد، گفت؛ این افراد قطعاً بازداشت می‌شوند و حتی آن‌ها را به خارج از استان تبعید خواهیم نمود.
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: ما وظیفه‌داریم از سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و با تقویت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی می‌توان بیکاری را مهار کرد.
رزم ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی مرکز استان، کمیته اطلاعاتی نیز تشکیل شده و حتماً با تحقیقات محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی افرادی که دست به تیراندازی می‌زنند اقدام می‌شود و این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد.



برخورد قاطع با کسانی که برای مجتمع کشت و صنعت لرستان ایجاد مزاحمت می‌کنند

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1399-04-05 00:21
چرا سهام این شرکت و همچنین شرکت پگاه لرستان در بورس عرضه نمیشود جهت کمک به رونق بیشتر
نقل قول کردن
#2 ساکی 1399-04-05 10:02
میدونید این شرکت کجاست و دیوار کجا کشیدن
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1399-04-05 10:03
تفاوت استانها همین جاست ، مردم روستاهای اطراف اگر هم خواسته ای دارند چرا از مراجع قانونی پیگیری نمی کنند؟ تیر اندازی چرا؟بعد میگیم چرا سرمایه گذار نمیاد استان ما.
نقل قول کردن
#4 دریکوند 1399-04-06 10:39
به نقل از رضا-س:
تفاوت استانها همین جاست ، مردم روستاهای اطراف اگر هم خواسته ای دارند چرا از مراجع قانونی پیگیری نمی کنند؟ تیر اندازی چرا؟بعد میگیم چرا سرمایه گذار نمیاد استان ما.

اومدن زمینهای اون منطقه رو گرفتند بعد بجای استخدام افراد بومی در کشت و صنعت، رفتند فامیل های خودشون رو از شهرهای دیگه آوردند مشغول به کار کردند بنظرت مردم نباید اعتراض کنند؟ زمین از ماست بعد کارگر غیربومی استخدام بشه؟
نقل قول کردن
#5 شرفی 1399-04-06 10:41
مردم هیچ مشکلی با کشت و صنعت ندارند ولی این انصافه زمینهای کشاورزی مارو گرفتند بعد بجای استخدام جوانان تحصیلکرده بیکار ما، تمامی کارکنان و پرسنل کشت و صنعت خرم‌آباد، غیربومی هستند؟ مردم خرم‌آباد و مسئولین خودشون بیایند ببینند. سایت یافته خواهشا پیامم را چاپ کنید
نقل قول کردن
#6 اسکینی 1399-04-06 10:44
بیشتر کسانیکه در کشت صنعت خرم‌آباد استخدام شدند اصلا بومی خرم‌آباد نیستند والا هم کشاورزی دارند هم دامداری دارند هم ادارات رو گرفتند. بعد جوان بومی منطقه بیکار است لطفا دادگستری این را هم مد نظر قرار دهد
نقل قول کردن
#7 میرمقدم 1399-04-06 11:45
به نقل از رضا-س:
تفاوت استانها همین جاست ، مردم روستاهای اطراف اگر هم خواسته ای دارند چرا از مراجع قانونی پیگیری نمی کنند؟ تیر اندازی چرا؟بعد میگیم چرا سرمایه گذار نمیاد استان ما.

مگر اولویت استخدام با فرد بومی نیست؟ مردم اعتراض دارند که چرا زمینهای کشاورزی مارو بردند ولی جوانان مارو استخدام نمیکنند و تمام پرسنل کشت و صنعت خرم‌آباد غیربومی هستند. والا سر ما بی کلاه مانده است
نقل قول کردن
#8 زیوداری 1399-04-06 11:47
والا اون کارخانه‌های که قراره دوباره فعال بشن فردا میرن از شهرهای دیگه نیرو میارن مثل کشت و صنعت که هیچ خرم‌آبادی یا بومی توش مشغول به کار نیست. نصف مالیات لرستان را خرم‌آباد میدهد بعد جوانانش بیکارند. استخدام باید برحسب آزمون باشد نه فامیل بازی. در هر شهری اولویت استخدام با بومی هاست اما اینجا برعکسه
نقل قول کردن
#9 گیلورانی 1399-04-06 15:56
کارکنان مجتمع کشت و صنعت باید از همان مردم منطقه و روستاهای اطراف باشند اما دقیقا برعکس است
نقل قول کردن
#10 از اهالی شرف 1399-06-09 00:21
متاسفانه منابع طبیعی چراگاهی که حداقل چهار صد سال سابقه تعلق به این اهالی دارد و هنوز اسناد مالکیت قبل از منابع ملی شدن انها در دست مردم است را به مجتمع واگذار نموده است در حالیکه خانوارهای زیادی از پنج روستا را که تنها شغلشان دامپروری است را بیکار میکند مجتمع هنوز نتوانسته نیمی از زمینهای قانونی در اختیار خود را خود را اباد کند تا برسد به بقیه ،همین اهالی چرا هیچ مشکلی با مجتمع کشت و صنعت قبلی نداشتند و با هم زیستی کامل و محترمانه در همسایگی هم بودند ای کاش همان طور که نمایندگان محترم و دیگر شخصیتها از منطقه بازدید کردند خبرنگاری از یافته نیز از این منطقه بازید می کرد و با اهالی به گفتگو می نشست که ذهنیت یاغی و اغتشاشگر را تداهی نکند اون کسانی هم که ندیده اظهار نظر کردند کاش می آمدند واینجا را می دیدند همه ما پشتیبان عمران و ابادی هستیم نه به قیمت مرگ و حذف عده ای صاحب حق ،کسانی که اظهار نطر میکنن ممری برای گرسنه نماندن صاحبان صدها ساله این منطقه پیدا کنند و بعد اظهار نطر بفرمایند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا