یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد مصوبات جدید مقابله با ویروس کرونا مبنی بر اعمال و تشدید محدودیت‌ها را اعلام کرد.
به گزارش یافته، با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن لرستان در وضعیت هشدار، جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان خرم‌آباد، صبح سه‌شنبه ۲۷ خردادماه در سالن جلسات فرمانداری با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

اعمال و تشدید محدودیت‌ها در خرم‌آباد

 

 در پایان جلسه جعفر طولابی فرماندار شهرستان خرم‌آباد مصوبات جدید را به شرح زیر اعلام کرد:
صنعت و معدن، اماکن، بهداشت حرفه‌ای، اتاق اصناف و تعزیرات با تشکیل اکیپ‌های مختلف در سطح شهر، طرح ویژه‌ی نظارتی را جهت نحوه‌ی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازار فعال و با تخلفات احتمالی برخورد قاطع و فوری اعمال شود.
 در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری، سازمان حمل‌ونقل شهرداری، جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت بیشتری بر فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های سطح شهر اعمال و با تخلفات احتمالی برخورد نمایند؛ و همچنین از طریق اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدامات مشابه را در خصوص پایانه‌ها و حمل نقل برون‌شهری انجام دهند.
 در حوزه خبازی ها، اداره غله با تقویت و افزایش تیم‌های نظارتی، بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد فوری اعمال نمایند.
 اداره ورزش و جوانان نسبت به نظارت بر اماکن ورزشی که مجاز به فعالیت هستند، به‌صورت روزانه اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قاطع انجام شود.
 اداره دامپزشکی نسبت به تقویت نظارت بر کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و اماکن عرضه و توزیع مرغ و ماهی به‌صورت روزانه نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد لازم انجام شود.
شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی نسبت به تقویت نظارت بر جایگاه‌های سوخت اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی نمایند.
 شهرداری مکلف است، ورودی‌های آرامستان ها را همچنان مسدود نماید.
بر اساس مصوبه ستاد استان، از طریق نمایندگان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی دادستانی، قبل از تحویل جسد، ضمن توجیه بازماندگان تذکرات لازم در خصوص عدم برگزاری مراسم عمومی تشییع، تدفین و ترحیم ابلاغ شود.
 فعالیت تالارهای پذیرایی، هتل‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی همچنان ممنوع است. رستوران‌ها از سرو غذا در سالن‌ها اکیداً خودداری نمایند؛ اما دریافت سفارش غذا برای بیرون از رستوران‌ها بلامانع است.
 حضور ارباب‌رجوع بدون استفاده از ماسک در ادارات ممنوع است.
 اماکن اداری می‌بایست چند روز یک‌بار گندزدایی و ضدعفونی شوند.
 فعالیت واحد آبدارخانه و آشپزخانه در ادارات ممنوع است.
 برگزاری هرگونه همایش و جلسات با تعداد نفرات زیاد در محیط‌های محدود اداری ممنوع است.
 جهت جلوگیری از تجمع مردم، شهرداری سیستم روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها را خاموش نماید.
 برگزاری هرگونه مراسم به‌جز اقامه نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد سطح شهر، ممنوع است.
 نشریات، خبرگزاری‌ها و صداوسیما با اطلاع‌رسانی، آموزش و هشدارهای لازم، مردم را نسبت به خطر شرایط به وجود آمده مطلع نمایند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه‌های سطح شهر ابلاغ نماید، از چاپ آگهی تشییع و تدفین خودداری نمایند. در صورت مشاهده برخورد قاطع و قانونی اعمال شود.
تمامی موارد ذکرشده و مشابه در روستاها و بخش‌های تابعه، از طریق بخشداران و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.
 از طریق فرمانداری نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.
 


خبر: رضا طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 تک 1399-03-27 20:54
به پیر به پیغمبر خدا هم چاره صاحب عزا رو نمیکنه
طرف میگه شهر محدودیت داره ، تشییع تو روستا آزاده
الله وکیلی هر کی بر اساس کرونا میمیره رسمی اعلام کنید
از طرفی اعلامیه چرا چاپ میشه ؟
نقل قول کردن
#2 فرهنگی 1399-03-27 22:25
خدا خیرتون بده سخت بگیرید به خاطر خود مردم همه چی عادی شده هیچی رعایت نمیشه مراسمات همه مثل حالت عادی برگزار میشود.
نقل قول کردن
#3 Iman 1399-03-28 02:19
آخه به این ها میگی محدودیت ؟؟؟؟بابا رعایت نمیکنن مگه اینکه صدا وسیما نشون بده واقعیت ها رو که اونایی که رعهیت نمیکنن به خودشون بیان
نقل قول کردن
#4 آرمین 1399-03-28 02:32
دفعات قبل هم همین تدابیر انجام دادید و شکست خوردید! تیر ماه موج دوم کرونا در خرم آباد هست اینو خواهید دید :oops: و متاسفانه موج سوم مهر و آبان و آذر و موج چهارم هم زمستان هست! مگر شانس بیاریم ابرقدرت ها واکسن زودتر بسازن که بعید می‌دونم تا سال ۱۴۰۰ آماده بشه! کاش ارتش و سپاه دوباره به کمک بیان و در امر گندزدایی و ضد عفونی معابر به داد مردم برسن واگرنه شهرداری و استانداری بخار این کار رو هم ندارن!
پ.ن لعنت به هر کس بهداشت رعایت نمی کنه و سلامت بقیه افراد به خطر میندازه :zzz لعنت خدا به هر چی آدم بی مسئولیت!!! آیا زدن ماسک و شستن دست و تردد کمتر و ول چرخیدن در خیابان اینقدر سخت هست؟؟؟؟؟؟؟ منه ای چی مین ای خیاوونا میکید؟؟
یعنی خوشال یکی ده ای شهر درمسه کرد وه در :-x ده حالم ده حرکات گن ای مردم وه هم موهوره :-x کوم فرهنگ؟ کوم تمدن؟ کوم برتری نژادی؟؟؟ ده همه چی مین کشور آخریم!!!! وا ای خمرا چطور میهایم قطب گردشگری بوییم؟ آقا شما مینید مسئولا ای استان عین خیالشو نی هه حداقل خومو وه خومو رحم بکیم
نقل قول کردن
#5 ارش 1399-03-28 04:22
چرا اموزش بايد تعطيل شود ولي بازارها محل تجمع خوب وقتي ميشه مجازي امتحان داد مجازي هم ميشه خريد كرد
مشاغل غير ضروري چرا بايد فعاليت كنند مثل پاساژهاي لباس طلافروش ها باشگاها اغذيه فروش ها
نقل قول کردن
#6 علی 1399-03-28 09:03
به دانشگاه علوم پزشکی بگوئید در زمینه آمزش بهداشت به مردم و اهمیت راههای پیشگیری به آنان فعلیت داشته باشند اصلا در سطح شهر بنری که در این زمینه باشه نیست مردم بیشترین اطلاعات از فضای مجازی می گیرند که ممکنه درست نباشه در این زمینه کم کاری شه
نقل قول کردن
#7 سهراب 1399-03-28 10:06
جلوی مراسمات عمومی خاکسپاری گرفته بشه همه چی درست میشه.
نقل قول کردن
#8 فرهنگی 1399-03-28 11:15
تورا خدا نزارید اعلامیه چاپ بشه
نقل قول کردن
#9 ناشناس 1399-03-28 14:53
الان مدت چند ماهه که خونه کسی نرفتم خودم وخانمم و بچه هام هفته ایی یک بار میرم خرید برای خودم و پدرومادرم دم در بهشون خریدارو میدم وبرمیگردم از طریق تماس تصویری واتس آپ با خانوادم در ارتباطم . خانمم با داشتن تحصیلات عالیه تو این مدت با تمرین پخت نون رو یادگرفت وبدون عار نون خونگی خودمون رو میپزه چرا این همه رعایت؟ چون برای خودم وخانوادم واطرافیانم ارزش قایلم و دوست ندارم مدیون بچه ایی بشم که پدر یامادر یاخودش بر اثر کرونا فوت شدن چون دوست ندارم مدیون کسی بشک که نه ماه منتظر تولد فرزندش بوده و موقع زایمان میمیره چون نمیخوام مدیون بیماران دیالیزی وخاص باشم. همشهریان هم استانی ها به خداوندی خدا این همه بیرون بودیم رفتیم واومدیم به کجا رسیدیم یه مدت صبرپیشه کنیدورعایت کنید خدا با صابران است نتیجشو میبینید لطفا برای نجات نسلمون رعایت کنیم نفس کشیدن حق ماست وزنده موندن
نقل قول کردن
#10 علیرضا 1399-03-29 07:44
تمامیه اماکن ورزشی باز و در حال فعالیت هستن و اداره ورزش و جوانان خرم آباد کوچکترین نظارتی بر رعایت مسائل بهداشتی و ... ندارد
نقل قول کردن
#11 همشهری 1399-03-30 21:18
اینا همش شعاره،تالار ها عروسی برگزار میکنن همین هفته دعوت بودیم عروسی در تالار و هم ۱ تیر ماه دعوتیم، ما که نمیریم ولی ملت میرن، همچنین خاکسپاری انجام میشه،قبرستونو میبندین،اما در واقع فقط جلوی عبور ماشینو بستین،ماشینارو پارک میکنن پیاده میرن ختم، مثلا چراغا کیو رو خاموش کردید، ملت تو تاریکی میشینن،برید قلیون های دور دریاچه رو ببینید، یه عاالمه کرایه میدن و همونجا جمع میشن قلیون کشیدن و این فاجعه است، وانت های جگرکی دور کیو و سمت باغ کشاورزی محل تجمع مردم، یعنی واقعا شهرداری از پس این دستفروشای جگر و بلال و قلیون بر نمیاد؟ خیلی بی کفایتین واقعا، فقط شعار، این مردم آموزش میخوان آمار حقیقی میخوان، وقتی دولت شل گرفته همه چیو، ملتم تو خواب جهالت ...
همونطور که بچه ها تحت تربیت خانواده ان، این ملت هم تحت تربیت دولت هستن و متاسفانه عقل و تفکر از بین رفته، لر و غیر لر هم نداره،کل کشور بی عار و بی عار و بیخیال و متاسفانه تا داغ نبینن به خودشون نمیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا