یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از کرامات مسئولان استان لرستان اینکه پس از جلسات و بررسی‌های فراوان، سرانجام به این نتیجه رسیدند که ریشه تورم در مسکن است و اگر قیمت مسکن کنترل شود تورم نیز مهار می‌شود. اینکه بالاخره مطالعات کارشناسی و جلسات متعدد به نتیجه‌ای رسید جای بسی خوشحالی است؛ اما کسی نیست به آقایان مسئول بگوید مگر مسکن فقط در لرستان گران شده است و سایر استان‌ها مسکن و زمین مفت می‌دهند که شما این نسخه را فقط برای لرستان پیچیده‌اید؟!
همه می‌دانند که لرستان در همه زمینه‌ها از اقلام اساسی و مواد خوراکی گرفته تا پوشاک و مسکن بیشترین تورم نقطه‌به‌نقطه را در کشور تجربه کرده است و حتی در همین روزهای کرونا به دلیل ضعف نظارت‌، قیمت بسیاری از کالا بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
بماند که مسئولان به بهانه کرونا بسیاری از پروژه‌های استان را در حالت رکود قرار داده‌اند تا به مسئله کرونا رسیدگی کنند اما نتیجه آن شده لرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.
 و اما راهکار مسئولان لرستان برای ساماندهی نرخ مسکن در لرستان این بوده که از این پس قیمت‌گذاری ملک مورد معامله، توسط کارشناسان رسمی انجام شود غافل از اینکه کارشناسان، همین قیمت‌ها را هم از بازار و بنگاه‌ها می‌گیرند.
 وقتی مسئولان جلوی تراکم را در شهر گرفتند و یک‌شبه قیمت زمین‌های اطراف شهر چندین برابر شد و خدا می‌داند که سود حاصل از فروش زمین‌های اطراف شهر به جیب چه کسانی رفت باید فکر این موج از تورم را می‌کردید.
آیا بهتر نیست به‌جای سرکوب تقاضا، عرضه را افزایش دهید.
باور بفرمایید اجبار مردم به ارزان‌فروشی ملک خود و از طرف دیگر رها کردن وظایف نظارتی و سیاست‌گذاری دولت، راهکار مناسبی برای کنترل تورم مسکن نیست!
جالب‌تر آنکه عده‌ای از آقایان می‌گفتند که خوزستانی‌ها آمده‌اند و از شهرهای لرستان خانه خریده‌اند که جلوی این کار باید گرفته شود؛ گویا آقایان مسئول خبر ندارند که همه اقتصادهای پیشرو در دنیا به دنبال فروش ملک حتی به خارجی‌ها هستند که گواه آن تبلیغ شرکت‌های ترکیه‌ای در میان برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای است.
آقایان مسئول باید بدانید که این تقاضا برای خرید ملک در لرستان نه‌تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است چون با ایجاد شهرک‌های گردشگری و مسکونی ارزش‌افزوده بالایی در شهرهای استان ایجاد می‌شود و درآمد شهرداری‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. پس‌ بیایید فرصت‌ها را به تهدید تبدیل نکنیم.
 بهتر نیست مسئولان به دنبال تعیین تکلیف اراضی رهاشده در شهر باشند و تکلیف زمین‌های دره‌گرم و اسبستان و ماسور و ده محسن و ایستگاه رادیو و پگاه و پاپی خالدارو باغ نو و... را مشخص کنند.
رانت این زمین‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟ راستی مسکن مهر و سایر طرح‌ها به کجا رسید؟
 خدایا تو می‌دانی دلیل گرفتاری ما همین مسؤولین هستند. پس در رحمتت را به روی این مردم بگشا و قبل از نزول باران رحمتت ما را از چنگال بی‌تدبیری این کارشناسان کارناشناس برهان...
 
 
سلیمانی / شهاب آسمانی

کارشناسان کارناشناس

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1399-03-27 10:14
یادش بخیر .مسکن مهر واحدی سی میلیون بود کلی هم ناز میکردیم‌ واسه دولت اون زمان.
نقل قول کردن
#2 بازگیر 1399-03-27 15:40
وقتی استخدام در ادارات و نهادها برحسب طایفه‌گرایی است و افراد ایلیاتی استخدام میشوند که فقط نگاه طایفه ای دارند بایدم وضع اینطور بشه
نقل قول کردن
#3 چگنی 1399-03-27 15:42
هر اداره و سازمانی اگر نیرو کم داره باید اعلام کنه و سازمان سنجش آزمون استخدامی برگزار کند و افرادی که استخدام میشوند باید رشته شان مرتبط باشد تا از ورود افراد ضعیف و کارنابلد جلوگیری شود متاسفانه ادارات ما موروثی شده هرکسی بازنشست میشود فرزندش را جایگزین میکند فقط باید آزمون استخدامی برگزار شود
نقل قول کردن
#4 ساکی 1399-03-27 18:46
احسنت
همین زمینهای خالی را هم فردا به قیمت بالا میفروشند
نقل قول کردن
#5 لرستان 1399-03-27 21:37
خدایا تو می‌دانی دلیل گرفتاری ما برخی مسؤولین هستند. پس در رحمتت را به روی این مردم بگشا و قبل از نزول باران رحمتت ما را از چنگال بی‌تدبیری این کارشناسان کارناشناس برهان...
الهی آمین
دعاگوی سلامتی و سربلندی نگارندگان عزیز هستم
نقل قول کردن
#6 سیاوش 1399-03-30 21:49
لعنت بر کسانی که گره مردم را باز نمی کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا