یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان از کشف یک فقره پرونده اخاذی در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پليس فتا استان لرستان درتشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی به اداره پلیس که مدعی شده بود در فضای مجازی مورد اخاذی قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: طی بازجویی‌های اولیه از خانم جوان مشخص شد شخصی که در مسکو سکونت داشته است، با برقراری رابطه عاطفی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و به بهانه ازدواج، مبلغی از وی به‌عنوان قرض مطالبه کرده بود که پس از مدتی از باز پس دادن آن نیز امتناع می‌کرده است.
اين مقام انتظامي گفت: با اقدامات فنی پلیس فتا، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به همراه مستندات مربوطه به دادسرای خرم‌آباد انتقال داده شد.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: خصوصیت اجتماعی انسان‌ها باعث شده تا جهت گسترش روابط اجتماعی خودرو به شبکه‌های اجتماعی بیاورند اما پنهان بودن هویت کاربران از دید مخاطبان مهم‌ترین آسیبی است که می‌تواند باعث شکست عاطفی یا سوءاستفاده‌های مالی بخصوص از بانوان شود.
رئیس پليس فتا استان لرستان از کاربران فضای مجازی درخواست کرد: نسبت به ارتباط‌گیری در فضای مجازی با افرادی که از آن‌ها شناخت ندارند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir در قسمت گزارشات مردمی با ما در ارتباط باشند.

اخاذ اینترنتی در مسکو به دام افتاد

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا