یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سهیلی: کمیسیون‌های تخصصی به عنوان بازوهای اجرایی مجلس بایستی در دستان متخصصین هر حوزه قرار گیرد. مجلس قوی، کمیسیون قوی و متخصص و ولایت مدار می‌خواهد نه نئولیبرال و غرب‌گرا و غیرمتخصص.
مجلس انقلابی با درس گیری از اشتباهات مجالس پیشین بایستی مانع چربش روابط بر تخصص شود.



آنچه که حتی بیش از چینش هیئت رئیسه مجلس اهمیت دارد، ترکیب کمیسیون‌ها و افرادی هست که ریاست کمیسیون‌ها را بر عهده خواهند گرفت؛ زیرا مسائل مهم و اساسی از جمله لوایح و طرح‌ها و وزرای پیشنهادی پیش از آنکه به صحن مجلس بیاید در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از کسب تأییدیه کمیسیون وارد صحن می‌شود بنابراین اگر افراد فاقد تخصص با هر کمیسیون عهده‌دار بررسی این موارد مهم و حیاتی باشند نتیجه می‌شود همین مشکلات به ظاهر لاینحلی که در بازار مسکن و طرح‌های عمرانی راکد و مسائل اقتصادی پیچیده‌ای که با آن مواجه هستیم.
قدم اول برای حل این مشکلات این است که خود نماینده به عنوان وکیل در تراز مجلس انقلابی متناسب با تخصص خود وارد کمیسیون‌ها شود مثلا اگر اقتصاددان هست وارد کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه شود و اگر پزشک هست وارد کمیسیون بهداشت و درمان و ... نه اینکه با مدرک عمران وارد کمیسیون صنایع شود و با مدرک علوم سیاسی وارد کمیسیون انرژی، قدم دوم نیز بایستی توسط دیگر نمایندگان صورت بگیرد بدین صورت که با پاسخگو دانستن خود در پیشگاه مردم مانع حضور افراد غیر متخصص در راس کمیسیون‌های تخصصی شوند. اگر چنین اتفاقی بیافتد شاهد حل شدن قسمت اعظمی از مشکلاتی خواهیم بود که مجالس پیشین با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کردند.
امید واثق داریم که عملکرد مجلس یازدهم در تمامی حوزه‌ها بخصوص در این برهه و در انتخاب اعضا و هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها بر مبنای تخصص و شایستگی صورت بگیرد و مصداق بارز روایت ذیل در خصوص برخورد پیامبر اکرم (ص) با یک فرد مدعی پست و مقام باشد:
یکی از یاران پیامبر صلی‌الله علیه و آله به ایشان گفت: «ألا تستعملنی؟» آیا مسئولیتی به من واگذار نمی‌کنی؟ پیامبر دست بر شانۀ او زد و فرمود:
إنّک ضعیف وإنّها أمانة وإنّها یوم القیامة خزی وندامة إلاّ من أخذها بحقّها وأدّی الذی علیه فیها؛ تو ضعیف هستی و این پست ها امانت است و روز قیامت مایۀ رسوایی و پشیمانی است، مگر کسی که آن را آن‌گونه که باید، به عهده گیرد و وظیفۀ خود را در باره‌اش ادا کند.
شاخصۀ مدیریت صحیح و مبتنیِ بر سیرۀ ائمه علیهم‌السلام آن است که هر کس در مقام مناسب خود قرار گیرد؛ به‌گونه‌ای که توان ادارۀ درست امور را داشته باشد و کسی که کارهای بزرگ و مهم وی را درمانده نسازد و کثرت کارها او را آشفته‌خاطر نگرداند و مهم‌تر از همه امانت‌دار باشد./ سرمایه نیوز

مجلس یازدهم در مسیر تخصص گرایی

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-03-19 02:12
متاسفانه برخی کمیسیون های کم اهمیت سهم استان شد
کمیسیون اجتماعی ۳ نفر
جای خالی معدن و آب و منابع طبیعی و اقتصادی
امنیت ملی و اجتماعی به جه درد این استان میخوره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا