یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از پایان مرمت اضطراری آسیب‌های بیرونی قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.
به گزارش یافته، سید امین قاسمی صبح امروز پنجشنبه ۸ خردادماه در بازدید اصحاب رسانه استان از روند انجام مرمت اضطراری قلعه فلک‌الافلاک اظهار داشت: متأسفانه بر اثر زلزله 5 و یک ریشتری اردیبهشت‌ماه سال جاری برخی از آثار تاریخی استان لرستان ازجمله قلعه فلک‌الافلاک و خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم‌آباد و همچنین چند خانه تاریخی در بروجرد نیز دچار آسیب شدند.
قاسمی بیان داشت: خوشبختانه در قدم اول با حمایت‌هایاستاندار لرستان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به‌صورت نقدی و امانی به منظور مرمت اضطراری قلعه جذب کردیم و در این راستا یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران می‌باشد را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.
سید امین قاسمی افزود: این شرکت بلافاصله به‌صورت تخصصی مشغول مرمت ترک‌های ایجادشده در کنگره‌های قلعه شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۳۳ دندانه از کنگره‌های قلعه که دچار آسیب شده بود به‌طور کامل مرمت شده‌اند.
او با بیان اینکه ظرف یک‌ هفته تا ده روز آینده کار مرمت اضطراری و بازسازی کامل این ترک‌ها پایان خواهد یافت‌ اظهار کرد: مرمت‌های بیرونی قلعه اتمام یافته و بلافاصله مرمت و بازسازی ترک‌های داخلی نیز از فردا آغاز می‌شود که در نهایت تا ۱۵ روز آینده مرمت اضطراری این قلعه تاریخی و ارزشمند پایان خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: مطالعات طرح استحکام‌بخشی این بنای ارزشمند نیز در دست اقدام است و در نیمه دوم تابستان امسال آماده ارائه خواهد بود.

پایان مرمت اضطراری آسیب‌های بیرونی قلعه فلک‌الافلاک


پایان مرمت اضطراری آسیب‌های بیرونی قلعه فلک‌الافلاک

دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1399-03-17 19:05
حریم قلعه را آزاد کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا