یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کلنگ بهسازی و بازسازی شهربازی کیو به زمین زده شد.
به گزارش یافته، صبح امروز کلنگ بهسازی و بازسازی شهربازی کیو توسط شهرداری خرم‌آباد و با همکاری بخش خصوصی به زمین زده شد.
شایان‌ذکر است بر اساس اعلام شهردار مرکز استان، شهربازی کیو بالغ‌بر ۲۳ هزار مترمربع مساحت دارد که با قراردادی که با بخش خصوصی منعقدشده در زمان ۱۵ ماه قرار شد کار بازسازی این شهربازی صورت بگیرد و آورده سرمایه‌گذار در این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است که طبق قرارداد باید ۱۵ ماه کار بهسازی انجام شود و بعد از آن حدود ۱۰ سال زمان برای تحویل شهربازی کیو داده شده که به بهره‌برداری برسد.
 

فاز اول شهربازی کیو در عید ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شورای شهر خرم‌آباد از بهره‌برداری فاز اول شهربازی کیو در صورت بازسازی این پروژه توسط بخش خصوصی در عید ۱۴۰۰ خبر داد.

علی ماکنعلی در مراسم آیین کلنگ زنی بازسازی و نوسازی شهربازی کیو و در جمع خبرنگاران، افزود: قرارداد منعقدشده با سرمایه‌گذار بخش خصوصی درباره پروژه بازسازی شهربازی کیو ۱۵ ماهه است که با قول مساعد سرمایه‌گذار فاز اول آن در عید ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، تا شهروندان خرم‌آبادی از مجموعه احداث‌شده بتوانند استفاده کنند.

 رئیس شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: یکی از مطالبات به‌حق مردم شهر خرم‌آباد، بازگشایی شهربازی کیو می‌باشد که از شروع به کار شورای دور پنجم و بلکه دو سال قبل از آن قرارداد واگذاری شهربازی کیو به سرمایه‌گذار قبلی دچار مشکل شده بود و در عقد قرارداد آن تضمین‌های لازم صورت نگرفته بود که با طرح دعوی در محاکم قضایی موضوع زمان‌بر شد.

وی اظهار کرد: نهایتاً روی صادره از مراجع قضایی قابلیت اجرایی به دلیل مشکلات مالی برای شهرداری، قابلیت اجرایی نداشت که با رایزنی‌های اعضای شورای شهر با سرمایه‌گذار قبلی توانستیم تقریباً با ۵۰ درصد تخفیف وی را مجاب کنیم که مجموعه شهربازی را به شهرداری تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از راه‌های برون‌رفت وضعیت بد مالی شهرداری حرکت به واگذاری امورات به سرمایه‌گذاران است، به شکلی که شهرداری بستر مناسب را برای سرمایه‌گذار فراهم کند و تسهیلات لازم را به وجود بیاورد تا بتوانند در یک معامله بُرد بُرد، سرمایه‌گذار و شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری خدمات ارائه دهند.

ماکنعلی گفت: یکی از اتفاق‌های خوب در دور پنجم شورای اسلامی راه‌اندازی و تأسیس شورایی تحت عنوان هیئت عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری می‌باشد که ثمره آن قرارداد این پروژه شهربازی کیو است که کار بازسازی آن شروع شده و با کار کارشناسی شده توسط هیئت سرمایه‌گذاری و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، توانستیم با سرمایه‌گذار جدید آقای ترابی قرارداد ببندیم.

 وی اذعان داشت: طرحی نو در شهربازی کیو ایجاد خواهیم کرد که بیش از ۴۵ دستگاه جدید نصب خواهند شد و با آورده اولیه سرمایه‌گذار که بیش از ۳۰ میلیارد تومان است راه‌اندازی می‌شود و سهم شهرداری در سال اول ۲۳ درصد بوده و هر ساله ۲۰ درصد به این سهم اضافه خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیارد تومان در طول ۱۰ سال نصیب شهرداری شود.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: چون این قرارداد به شکل BOT یعنی، ساختن، بهره‌برداری و واگذاری اجرا می‌شود بعد از ده سال سرمایه‌گذار می‌تواند تجهیزات نصب‌شده را با خود ببرد اما ابنیه و زیرساخت این پروژه در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

 



آغاز عملیات بازسازی شهربازی کیو

دیدگاه‌ها  

#1 چشم بینا 1399-03-10 09:18
سرمایه گذار قبلی شهر بازی که عضو شورای شهر قبلی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا