یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مجلس دهم گفت: امیدوارم که دولت و شخص رئیس‌جمهور به مسئله ساماندهی خانه‌های خالی ورود کند، زیرا این اقدام قطعاً به بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش تقاضا در این حوزه می‌انجامد.
به گزارش یافته، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ساماندهی خانه‌های خالی در کشور، گفت: رئیس‌جمهور طی دستوری خواستار رفع موانع اجرای طرح ساماندهی خانه‌های خالی شده است، این مسئله نشان می‌دهد که عزم دولت برای تعیین تکلیف این مساکن جزم است.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس آمارها، حدود دو و نیم تا سه میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد، همچنین طبق این آمارها حدود 500 هزار واحد مسکونی در پایتخت موجود است که باید ساماندهی شوند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ساماندهی خانه‌های خالی برای کشور، افزود: دولت در شرایط کنونی با کسری بودجه مواجه است، از این رو ساماندهی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از این مساکن می‌تواند بخشی از کسری بودجه دولت در سال جاری را جبران کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی زیرساخت‌های ساماندهی خانه‌های خالی در کشور فراهم شده، وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر تمام تلاش خود را برای طراحی سامانه املاک و اسکان انجام داد و خوشبختانه این مهم در پایان سال 98 محقق شد، پس از آن وزارتخانه، سامانه مذکور را برای اجرای به سازمان امور مالیاتی واگذار کرد تا این سازمان اطلاعات مالیاتی مالکان را در سامانه مذکور درج کند.
وی بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر سامانه املاک و اسکان در کشور تأکید کرد و گفت: چندین ماه از واگذاری سامانه مذکور به سازمان امور مالیاتی می‌گذرد، ازاین‌رو توقع می‌رود که سازمان هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی این سامانه اقدام کند.
کیانپور افزود: امیدوارم که دولت و شخص رئیس‌جمهور به مسئله ساماندهی خانه‌های خالی ورود کند، این اقدام قطعاً به بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش تقاضا در این حوزه می‌انجامد.




دولت به مسئله ساماندهی خانه‌های خالی ورود کند

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1399-03-05 15:55
چرا باید قیمت خانه در خرم آباد به این اندازه بالا باشد واقعا انقدر هم ارزش ندارند ای کاش سازمانهای نظارتی مانند خودرو به مسکن هم ورود کنند تا دست دلالها و کسانی که خانه احتکار میکنند ونرخ سنگین روی خانه میگذارند کوتاه شود
نقل قول کردن
#2 خرم ابادی 1399-03-05 16:04
راستی چرا بدراباد جزء منطقه شهری نی؟؟؟
نقل قول کردن
#3 بالاگریوه 1399-03-05 16:06
این شهر اینقده درد داره که خالی موندن خونه هاش اصلا به چش نمیاد... از ورودی زشت سمت جنوب بگیر تا ناتمام موندن بوستان شاپوری و....
نقل قول کردن
#4 جمشید 1399-03-05 16:51
مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس
نماینده مجلس دهم گفت: امیدوارم که دولت و شخص رئیس‌جمهور به مسئله ساماندهی خانه‌های خالی ورود کند :-* :-* :-* :-*
بهتر بوده شما و همکاران شریف دوره گذشته و اینده پیگیر این مورد باشین
چرا استان لرستان باوجود ظرفیت‌های عظیم در بخش کشاورزی، دامداری، گردشگری، منابع طبیعی، سنگ، معدن و ... به چنین وضعیتی گرفتار شده است؟ چرا با وجود منابع اشتغالزایی بالا، اما لرستان همواره جز سه استان با نرخ بالای بیکاری در کشور محسوب می‌شود؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا