یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست بازرسی کل استان لرستان در ابلاغیه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست در انجام امور مربوط به ارجاع امر به کارشناس، از ارجاع مستقیم به کارشناس پرهیز نموده و این کار را از طریق کانون کارشناسان رسمی دادگستری انجام دهند.
به گزارش یافته؛ مهدی اصلانی در این ابلاغیه با استناد به مواد 18 و 29 قانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب 18/01/1381 مجلس شورای اسلامی که در آن کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی(شهرداری‌ها) و سایر دستگاه‌های دولتی و... ملزم به استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری شده‌اند، از دستگاه‌های مذکور خواست در انجام امور مربوط به ارجاع امر به کارشناس، با هماهنگی با کانون کارشناسان رسمی دادگستری اقدام نمایند و از ارجاع مستقیم به کارشناسان پرهیز نمایند.
وی با اشاره به اینکه بررسی اولیه اطلاعات دریافتی در این بازرسی کل مؤید ارجاع مستقیم از سوی برخی دستگاه‌ها به کارشناسان رسمی بوده، افزود: متاسفانه این امر زمینه‌ساز تضییع حقوق دولتی (فرار مالیاتی)، ایجاد ارتباطات غیرمتعارف و ناسالم اداری، عدم رعایت عدالت در توزیع کار بین کارشناسان، عدم کنترل ظرفیت و صلاحیت کارشناس در امور محوله و بسترهای شکل‌گیری و بروز فساد اداری را فراهم خواهد کرد.
اصلانی در این ابلاغیه با اشاره به مواد 3، 13، 15 و 24 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، تصریح کرده: تکالیف قانونی متعددی جهت پیشگیری و مبارزه با فساد اداری برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است که برقراری حسن جریان امور و جلوگیری از بروز هر گونه سوءجریان در این حوزه نیازمند ارجاع امر از سوی دستگاه‌های مشمول قانون به مرکز یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری جهت انتخاب و معرفی کارشناس یا کارشناسان و ایضا پرداخت دستمزد آن‌ها از طریق واریز هزینه به حساب مرکز یا کانون می‌باشد.
گفتنی است پس از نامه‌نگاری و رایزنی مستقیم هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با مهدی اصلانی، این نامه توسط سازمان متبوع ایشان به دستگاها‌های اجرایی استان ابلاغ گردیده است.


دستگاه‌های اجرایی برای ارجاع کارشناسی از طریق کانون اقدام نمایند


دیدگاه‌ها  

#1 امیر حقیقت طلب 1399-02-28 21:42
احسنت
با اینکار جلوی بسیاری از زد و بندهای معمول دستگاه ها با برخی کارشناس رسمی دادگستری نما گرفته میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا