یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه با سرپرست سازمان بازرسی کل استان گفت: تلاش ما در کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سایر دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی، کمک به اجرای دقیق قوانین و مقررات و به تبع آن تحقق عدالت است.
به گزارش یافته؛ حجت والیزاده در این جلسه که با حضور معاونان سرپرست سازمان بازرسی کل استان و همچنین محمد سپهوند نایب‌رییس و حسن آذری خزانه‌دار کانون تشکیل شد، با تبریک انتصاب مهدی اصلانی به سرپرستی سازمان بازرسی کل استان لرستان اظهار داشت: خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که به نوعی همکار سازمان بازرسی و در مجموع سرباز دستگاه قضایی هستیم و امیدواریم حضور شما در این سمت منشاء خیر و برکت برای لرستان باشد.
وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات افزود: هم در ماده 18 قانون کارشناسان رسمی دادگستری و هم در ماده 257 قانون آیین دادرسی مدنی، به صراحت آمده که در تمامی مواردی که رجوع به کارشناس لازم باشد، البته به استثناء مواردی که در قوانین و مقررات جاری کشور مستثنی شده‌اند و یا مواردی که تابع قوانین و مقررات خاص می‌باشند، دستگاه‌های دولتی و اجرایی شمول این قوانین، ملزم به استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری شده‌اند.
والیزاده تصریح کرد: متاسفانه در موارد قابل توجهی بعضا دستگاه‌های دولتی و اجرایی به گونه‌ی دیگری عمل می‌کنند و از کارشناسان رسمی دادگستری استفاده نمی‌کنند.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در تمامی رشته‌ها و در تمام شهرستان‌های استان به اندازه‌ی کافی کارشناس رسمی داریم، بیان داشت: امیدواریم با همکاری شما و الزام دستگاه‌های دولتی و اجرایی به استفاده از این ظرفیت، در راستای اجرای قوانین و تحقق عدالت اجتماعی دوشادوش هم گام برداریم.    
وی با اشاره به اینکه کانون یک تشکل غیردولتی و غیرانتفاعی است، افزود: به هر حال کانون یک تشکل رسمی قانونی است و بر اساس ضوابط مشخص عمل می‌کند و در این راستا از تشکیلات و امکانات مناسبی برخوردار است و البته تنها منبع درآمد آن پنج درصد سهمی است که از دستمزد کارشناسان دریافت می‌کند.
حجت والیزاده با تاکید بر اینکه این سهم برای حیات، بقا و توان کانون حیاتی است، اظهار داشت: در سطح کشور تنها در ساختار کانون دو استان، هیات مدیره حقوق و دستمزدی بابت جایگاه و وظایفی که انجام می‌دهند دریافت نمی‌کنند که یکی از آن‌ها کانون کارشناسان لرستان است و مبنای آن اصرار بر ارائه‌ی خدمات بیشتر و بهتر به کارشناسان و البته جامعه است.
 
 
به دنبال ارتباط و تعامل بیشتر با تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی هستیم
سرپرست سازمان بازرسی کل استان لرستان هم در این جلسه با تاکید بر دستورالعمل رییس قوه قضاییه اظهار داشت: بر همین اساس دفتر نظارت همگانی را تقویت کرده‌ایم و حتما با تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی مردم‌نهاد از باب نظارت همگانی ارتباط و تعامل بیشتری خواهیم داشت.
مهدی اصلانی با تاکید بر اینکه حتما از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استفاده خواهیم کرد، بیان داشت: تاکید داریم که امر کارشناسی و فرایند انجام آن به صورت انفرادی اتفاق نیفتد.
وی افزود: حتما از توان مشورتی و معاضدتی کارشناسان کانون استفاده خواهیم کرد.




همه‌ی ما برای اجرای دقیق قانون و تحقق عدالت تلاش می‌کنیم

دیدگاه‌ها  

#1 امیر حقیقت طلب 1399-02-24 01:24
خیلی زود خودش رو رسانه ای کرد این سرپرست جدید
شاید اگر اجازه میداد یک هفته دیگه اینکارو میکرد بهتر بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا