یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: وضعیت لرستان همچنان کرونایی می‌باشد و تا اعلام وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت، باید دستورالعمل‌ها بهداشتی رعایت شود.
به گزارش یافته، محمود ثمینی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مردم، اصناف، بازاریان اقدامات خوبی انجام داده و قابل‌تقدیر است اما باید نظارت‌ها برای کاهش شیوع ویروس کرونا بیشتر شود.
وی گفت: برخی از صنوف پر ریسک با اولویت، اقدام به بازگشایی شده که ضروری است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.
وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها وضعیت کرونا و شیوع آن بالاست که باید توجه جدی شود.
معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اداری باید مانند گذشته اقدام به فعالیت کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.
ثمینی بیان کرد: شرایط همچنان کرونایی است و تا اعلام وضعیت سفید کامل لرستان از سوی وزارت بهداشت، باید دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کرده و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی باید صورت گیرد.
وی با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر و برگزاری مراسمات مذهبی افزود: تصمیم‌گیری در این خصوص در ستاد استانی کرونا اتخاذ خواهد شد.
وی ادامه داد: مشخصات اموات کرونایی استان برای جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمع باید در اختیار فرمانداری قرار گیرد همچنین باید از اجرای مراسمات ختم جدا جلوگیری شود.
معاون سیاسی استاندار لرستان اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها سیستم تصفیه فاضلاب نداشته که باید طرح‌های نا تمام در این راستا به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: پساب فاضلاب از مسیری رد می‌شود که متاسفانه برخی کشاورزان سوءاستفاده می‌کند که باید گشت‌های ویژه کنترل و نظارت و بازرسی فعال شود و با ورود دستگاه‌های تخصصی اقدام شود تا به مصارف کشاورزی نرسد چراکه سلامت را به مخاطره می‌اندازد.
وی ادامه داد: در شهرهایی که سیستم فاضلاب ندارند و فاضلاب توسط لجن کش ها تخلیه می‌شود، باید به مکان‌هایی هدایت شوند که به محیط زیست آسیب وارد نکند.
وی افزود: با استقرار گشت‌های نظارتی باید مانع انتقال پسماندهای فاضلاب به اراضی کشاورزی شد چراکه با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد.
ثمینی بیان کرد: از فرمانداران شهرستان‌های لرستان انتظار می‌رود در این راستا حساسیت بیشتری داشته و با جدیت ورود کنند.

وضعیت لرستان همچنان کرونایی است

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا