یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در کشور ما شرکت های بزرگ بیمه ای مشغول به فعالیت هستند، حال آن ها می توانند با هماهنگی با دولت اقدام به ارائه تخفیف های بیمه ای به ویژه بیمه شخص ثالث کنند تا تمام رانندگان بتوانند از مزایای این بیمه ها استفاده کنند.
مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت حمایت شرکت های بزرگ بیمه ای از رانندگان، گفت: در دو ماهه اخیر با تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، مردم برای کسب درآمد با مشکلات بسیاری مواجه شده اند، این مسئله موجب شده که بسیاری از شاغلان نتوانند از پس پرداخت تعهدات مالی خود از جمله اقساط بانک ها بر بیایند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسائل موجب شده که دولت و بانک مرکزی، بانک ها را مکلف به تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات کنند، همچنین بسیاری از شرکت های بزرگ دولتی، اجاره چند ماهه مساکن و مراکز فروش را بخشیدند، خوشبختانه با این گونه اقدام بخشی از فشارهای مالی مردم کاهش یافت.
وی گفت: یکی از تعهدات مالی مردم در شرایط کنونی خرید و پرداخت بیمه شخص ثالث برای خودرو و موتورهای شخصی است، در شرایط کنونی اغالب خانوارها حداقل یک خودرو دارند و به صورت سالیانه مجبور به تمدید قرارداد بیمه هستند، حال این سوال پیش می آید که مردم در شرایط فعلی کرونایی، تعطیلی کسب و کارها و رکود مشاغل چگونه باید حق بیمه شخص ثالث خود را پرداخت کنند.
کیان‌پور ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که در بسیاری از کشورهای خارجی، شرکت های بزرگ بیمه ای اقدام به ارائه تخفیف های بیمه ای برای مشتریان خود کرده اند، این مسئله هم به نفع شرکت ها بوده و هم به سود بیمه شوندگان است. قطعا عدم مراجعه رانندگان برای خرید بیمه شخص ثالث مشکلاتی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، بروز این مسئله موجب می شود که در صورت بروز تصادف جرحی و فوتی، افراد نتوانند دیه افراد را پرداخت کنند و این مسئله زمینه ساز افزایش آمار زندانیان را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در کشور ما شرکت های بزرگ بیمه ای مشغول به فعالیت هستند، حال آن ها می توانند با هماهنگی با دولت اقدام به ارائه تخفیف های بیمه ای به ویژه بیمه شخص ثالث کنند تا تمام رانندگان بتوانند از مزایای این بیمه ها استفاده کنند.

رانندگان به دلیل تعطیلی توان تمدید بیمه را ندارند

دیدگاه‌ها  

#1 احسان سیفی 1399-02-23 08:46
بعنوان عضو کوچکی از جامعه شاغل در صنعت بیمه کشور به اطلاع می رسانم که شرکت های بیمه گر در بخش بیمه های خودرو هرساله با زیان های هنگفتی دست به گریبان بوده وهستند اما با این حال از ابتدای بحث شیوع کرونا با استمهال پرداخت حق بیمه ها، تمدید خودکار بیمه نامه های منقضی در این ایام و نیر تقسیط حق بیمه ها در کنار مردم بوده و هستند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا