یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 در فصل زمستان ١٣٩٨، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد ١٦٩,٣ رسيد كه نسبت به فصل قبل (١٦٢.٨)، ٤.٠ درصد افزايش داشته است.
به گزارش یافته، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران يكي از بخش‌هاي مهم در برآورد شاخص قيمت مصرف كننده، بخش مسكن است. اين بخش شامل زير بخش‌هاي "اجاره بهاي واحدهاي مسكوني" و "خدمات نگهداري و تعمير واحد مسكوني" (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله كشي، گچ‌كاري، برق كاري، نصب ايزوگام و...) مي‌باشد.
 در فصل زمستان ١٣٩٨، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد ١٦٩,٣ رسيد كه نسبت به فصل قبل (١٦٢.٨)، ٤.٠ درصد افزايش داشته است. در اين فصل بيشترين نرخ تورم فصلي مربوط به استان سمنان با ٧.٧ درصد افزايش و كمترين آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠.٦ درصد افزايش مي‌باشد. درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٢.٩ درصد است كه نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨(٢١.٦ درصد)، ١.٣ واحد درصد افزایش نشان مي‌دهد. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٥.٧ درصد افزايش و كمترين آن مربوط به استان آذربايجان غربي با ٩.٤ درصد افزايش است. به عبارتي خانوارهاي استان لرستان به طور متوسط ١٢.٨ واحد درصد بيشتر از ميانگين كل كشور و خانوارهاي استان آذربايجان غربي ١٣.٥ واحد درصد كمتر از ميانگين كل كشور در بخش اجاره بها هزينه كرده‌اند.
نرخ تورم چهار فصل منتهي به فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٣,٢ درصد است. اطلاع مذكور در استان لرستان (٣٤.٢ درصد) بيشترين عدد و در استان آذربايجان غربي (١٠.١ درصد) كمترين عدد را نشان مي‌دهد.
متوسط افزايش هزينه اجاره بها براي كل خانوارهايي كه تمديد قرارداد داشته اند، در فصل زمستان ١٣٩٨ برابر با ٣١,٦ درصد است.
برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.


دیدگاه‌ها  

#1 به یاد لورستان 1399-02-17 09:10
سکوت مردم و مطالبه نکردن از مسئولان کشور و استانداری این بلا را سر لرستان آورده است.سازمان های مردم نهاد کجا هستند که حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند.
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1399-02-17 11:06
دلیل این موضوع فقط یک چیز است ...بیکاری...وقت ی مردم مفر درآمدی نداشته باشند مجبورند برای کسب درآمد اگر ملکی دارند از طریق آن کسب درآمد کنند و هر روز اجاره بها را بالا و بالاتر ببرند به عبارتی وقتی برای مطالبات خود زورشان به دولت نمیرسد برای ایجاد اشتغال ...مجبورند به طرق مختلف جیب همشهریان خود را از طریق افزایش اجاره بهای املاک مسکونی خالی و خالیتر کنند...اگر در این استان چهار تا واحد صنعتی بزرگ و در خور وجود داشت ...وضع به این منوال نبود
نقل قول کردن
#3 پولادوند 1399-02-17 13:42
استاندار لرستان در این سه سال چه کاری برای لرستان کرده است؟
نقل قول کردن
#4 روشن 1399-02-17 15:31
سلام وعرض ادب وآرزوی قبولی طاعات هم استانی های عزیز دلیل این رکوردشکنی عدم وجود فعالیتهای صنعتی وآمار بالای بیکاری ودلال بازی وعدم قیمت کارشناسی که در این استان حاکمه
نقل قول کردن
#5 حسىن 1399-02-17 16:58
باسلام وقتى ما مردم لرستان به همدىگر کمک ودستگىرى نمکنىم چطور دىگران به ما کمک مى کنند
نقل قول کردن
#6 پاپی 1399-02-17 22:59
هیچکس بفکر نیست ادارات ما پر از افراد طایفه باز شده و مدیران هم هیچ طرح و برنامه ای ندارند
نقل قول کردن
#7 سلامت مردم 1399-02-19 22:29
متأسفانه چوپانان همه‌جا رو مرتع می‌بینند و گله‌های گوسفند را به پارک زیباکنار خرم‌آباد و پارک کاسیت در ورودی شهر می‌آورند و خیال می‌کنند شهرداری، این چمن ها را برای دامهای آنان کاشته‌است! در تبریز وجود هرگونه دام در 50 کیلومتری شهر ممنوع است! خواهش می‌کنم ماموران شهرداری، بهداشت و مردم با آنان برخورد کنند. مردم روی این چمن ها می‌نشینند بعد چوپانان گله گوسفند را به حریم شهری می‌آورند! آیا سلامت مردم ملاک نیست؟
نقل قول کردن
#8 ىاراحمدى 1399-02-21 17:02
سلام علت عقب ماندگى لرستان در بىکارى وافزاىش اجاره واملاک ودىگر صناىع ناآگاهى به سىاست کلان کشور وانتخاب ناآگاهانه است چرا؟ رىس جمهور اصلاح طلب مىشود نماىنده هاى لرستان اصول گرا ریس جمهور اصول گرا نماىندگان اصلاح طلب دراىن صورت هىچ مطالبگرى انجام نمىگىرد درنتىجه لرستان ازنطر پىشرفت عقب مى ماند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا