یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پدر بلوط ایران از مخاطره جدی ناشی از آفت جوانه خوار در مناطق جنگلی زاگرس خبر داد و گفت: مخاطرات این بحران کمتر از شیوع کرونا نیست.



مظفر افشار روز شنبه 13 اردیبهشت‌ماه در گفتگو با خبرنگار یافته اظهار داشت: این روزها شیوع آفت جوانه خوار در جنگل‌های زاگرس باعث لخت شدن بسیاری از درختان بلوط شده است، لذا مدیران ارشد کشور، استان و مسؤولین باید هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.
وی دامنه گستره این آفت در کشور را حدود 60 هزار هکتار قید کرد و افزود: زاگرس به‌خودی‌خود توان مقابله با این آفت را ندارد و در صورت بی‌توجهی شاهد بروز فاجعه در منطقه خواهیم بود.
افشار با تأکید بر این‌که مبارزه با چنین آفاتی با روش‌های سنتی و چهار تا تلمبه و پمپ امکان‌پذیر نیست، افزود: سم‌پاشی هوایی مهم‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای مبارز با این آفت است زیرا اگر تمام ۲۴۰ نفر کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان هم پای‌کار بیایند، نمی‌توانند با رفع آفت در یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل استان مقابله کنند.
پدر بلوط ایران با تأکید بر این‌که الآن وقت به میدان آمدن همه مدیران و مردم برای رفع این چالش است، ادامه داد: نگاه هم مدیران، مسوولین و مردم باید نگاه محیط زیستی باشد و تا دیر نشده باید چاره‌ای اندیشید.
وی از آمادگی خود و اغلب انجمن‌های مردم‌نهاد برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: هر کمکی از دست ما برآید دریغ نخواهیم کرد زیرا در صورت بی‌توجهی، میزان خسارات وارده بسیار سنگین خواهد بود و پشیمانی سود ندارد.


خطر شیوع آفت جوانه خوار کمتر از شیوع کرونا نیست/ مدیران فرصت سوزی نکنند



دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1399-02-14 08:07
جناب آقای افشار سلام و عرض ادب ،جنابعالی یک فعال محیط زیست هستی و من دست شما را می بوسم اما اجازه بدهید مسائل و مشکلات تخصصی جنگلها و مراتع را متخصصین مربوطه پیگیری کنند بعنوان مثال بحث جوانه خوار بلوط از نظر متخصصین بایستی از طریق مبارزه بیولوژیکی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که استفاده از سموم شیمیایی در طبیعت بخاطر اثرات زیان بار آن بر روی سایر موجودات میکروسکپی و ماکروسکپی اکیدا ممنوع است
نقل قول کردن
#2 طبیعت 1399-02-14 08:24
مردم به ...
-----------------
پیام های متعدد شما با یک ip و نامهای مختلف در تخریب آقای افشار قابل انتشار نیست
نقل قول کردن
#3 مراد 1399-02-29 13:15
باید همگی باتمام وجود ازآقای افشارحمایت کنیم درشرایط امروزکه آدم حتی تحمل وحوصله ی مراقبت ازفرزندش راندارداین مردبزرگ ودوست داشتنی هم باهزینه ی خودش وهم عمرطلایی خود رافرشته گونه دراین راه صرف می کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا