یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به الشتر با 12.3 میلی‌متر باران و کمترین بارش در پل‌دختر با 0.7 بوده است.
به گزارش یافته، بهروز مرادپور ظهر یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: میزان بارش نقطه‌ای سامانه اخیر طی 24 ساعت گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در مراکز شهرستان‌های استان لرستان ثبت شده است.
وی گفت: در این مدت بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به الشتر با 12.3 میلی‌متر باران و کمترین بارش در پل‌دختر با 0.7 بوده است.
مرادپور میزان بارش‌ها در رومشکان 1 را میلی‌متر، کوهدشت 3.6 میلی‌متر، نورآباد 4.6 میلی‌متر، الشتر 12.3 میلی‌متر، بروجرد 12.1 میلی‌متر، دورود 7.8 میلی‌متر، در ازنا 9.8 میلی‌متر و در الیگودرز 9.2 میلی‌متر اعلام کرد؛ در خرم‌آباد هم 3.4 میلی متر باران بارید.
 
آخر هفته بارانی در لرستان
مرادپور همچنین گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا پایان وقت با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار بر جو منطقه برای اغلب نقاط به‌ویژه نیمه شرقی رگبار باران گاهی رعدوبرق و با احتمال ریزش تگرگ و رخداد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.
وی با اعلام این که در برخی نقاط سبب اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها می‌گردد، افزود: موج بارشی امشب از روی جو منطقه خارج می‌گردد و برای روز دوشنبه بارشی در سطح استان مشاهده نمی‌شود و رشد ابر و افزایش سرعت باد و غبار رقیق پدیده‌های غالب آسمان می‌باشند.
مرادپور تاکید کرد: در روز سه‌شنبه با توجه به گذر امواج کم دامنه و نیز تغییرات فشاری حاکم بر سطح زمین علاوه بر افزایش ابر و وزش باد قابل ملاحظه در برخی نقاط وقوع بارشهایی بصورت خفیف گاهی رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به ورود یک سامانه بارشی و شرایط رطوبتی مناسب مجددا در سطح استان شاهد بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق خواهیم بود.
شایان ذکر است طی امروز وزش باد شدید و پدیده گردوغبار به همراه کاهش دید افقی را برای نقاط مختلف استان گزارش شده است.




بیشترین بارش‌ها سهم الشتر بود/ آخر هفته بارانی در لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا