یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس‌راه استان از برخورد قاطع و مستمر با کسانی که اقدام به دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود کنند خبر داد و گفت: رانندگان متخلف بایستی بدانند دستکاری پلاک خودرو، تخلف نیست بلکه جرم است و با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.
به گزارش یافته، سرهنگ «مصطفی دالوند» روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: واحد گشتی پلیس‌راه در مسیر خرم‌آباد- بروجرد به هنگام کنترل وسایل نقلیه یک دستگاه سواری پژو 405 را متوقف که مشخص شد خودروی مذکور ارقام پلاک وسیله نقلیه را دست‌کاری کرده است.
وی ادامه داد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به ‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورداستفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس‌راه استان افزود: بر اساس قانون، گفته‌شده دست‌کاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک عنوان مجرمانه در نظر گرفته شده است، در واقع افرادی که اقدام به این عمل می‌نمایند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیرقانونی خود را به حساب دیگر شهروندان می‌گذارند.
سرهنگ دالوند خاطرنشان کرد: به همین منظور خلافی هر دو پلاک بایستی توسط فرد خاطی پرداخت شود و با توجه به حمل کالای قاچاق توسط خودروهای شوتی و وقوع چندین فقره تصادف جاده‌ای و نارضایتی شهروندان، کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق (شوتی) و شیشه دودی و پلاک مخدوش در دستور کار مأموران پلیس‌راه استان قرار گرفت.
رئیس پلیس‌راه استان افزود: مأموران پلیس‌راه با برقراری ایست و بازرسی‌های موقت و گشت زنی‌های هدفمند در سطح محورهای مواصلاتی استان در روز گذشته تعداد 13 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق (شوتی) و شیشه دودی و پلاک مخدوش را توقیف کردند.
وی در پایان یادآور شد: دست‌کاری و مخدوش كردن غیرقانونی پلاك خودرو در عین آن که جرم تلقی می‌شود مشكلاتی را نیز برای دیگران ایجاد می‌کند و حقوق افراد دیگر را ضایع می‌کند، زیرا اقدام آنان موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می‌شود.


دیدگاه‌ها  

#1 توسعه نیافته 1399-02-07 02:28
چند روزپیش یه پژو 405نوک مدادی از خیابون کوروش داشت به سمت پارک اسدآبادی میرفت با چسب مشکی کامل دو رقم از عددهای پلاکش رو گرفته بود .
هم پلاک عقب هم پلاک جلو.
خیلی راحت وقتی رسید پارک اسدآبادی یکیشون پیاده شد چسب رو درآورد و رفت داخل کوچه.
روزانه شاهد افزایش این افراد هستیم.
مسئولین هم که فقط حرف میزنن و عمل نمیکنن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا