یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل استاندارد استان اعلام کرد: به‌منظور بررسی و نظارت بر صحت عملکرد وسایل سنجش، در دو ماه پایانی سال 98 ترازو‌های صنف طلافروشان استان، مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفت.
به گزارش یافته، مرضیه قنبریان شنبه 23 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح آزمون دوره‌ای 407 ترازوی طلافروشی در شهرستان‌های استان انجام و ترازوها نیز پلمب گذاری شدند.
وی بیان کرد: به استناد بندهای 7 و 8 از ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری اوزان (ازجمله ترازوهای مورداستفاده در واحدهای صنفی) که در دادوستدهای عمومی در سطح بازار مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشمول اعمال نظارت‌های اندازه‌شناسی قانونی شامل پلمپ گذاری و آزمون دوره‌ای جهت بررسی صحت عملکرد سالیانه می‌باشند که این مهم نقش اساسی در میزان فروشی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارد.
مدیرکل استاندارد استان افزود: هم‌چنین به استناد ماده 59 قانون نظام صنفی و تبصره‌های ذیل آن، بایستی میزان فروشی ترازوهای مورداستفاده در واحدهای صنفی توسط مرجع قانونی ذیصلاح که سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد، بررسی شود.
گفتنی است وسایل سنجش اعم از ترازوها به صورت سالی یک بار و با استفاده از توان کارشناسی آزمایشگاه همکار استان، آزمون می‌شوند.

راستی آزمایی عملکرد ترازوهای صنف طلافروشان در لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا