یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانداری خرم‌آباد یا صدور اطلاعیه‌ای از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی مشاغل کم‌خطر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش یافته، در اطلاعیه فرمانداری خرم‌آباد که شامگاه جمعه 22 فروردین صادر شد؛ آمده است:

در جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا که امروز جمعه در سالن جلسات فرمانداری و به ریاست جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد برگزار است، مقرر شد بر اساس تصمیم و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی مشاغل کم‌خطر با رعایت اصول بهداشتی فعالیت خود را آغاز نمایند.
بر اساس این طرح و مصوبات ابلاغی صنوف پرخطری چون: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارچه‌ها، بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، فست فودها و رستوران‌ها، استخر، سونا باشگاه‌های بدن‌سازی، نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه بازگشایی و فعالیت را نخواهند داشت.
 در صورت عدم رعایت از طریق دستگاه‌های متولی ذی‌ربط با متخلفین برخورد خواهد شد آن دسته از صنوف کم‌خطر که فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، می‌بایست ابتدا ظرف یک هفته در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام نموده و با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی کردن دست و همچنین ضدعفونی کردن محیط مغازه پس از اخذ مجوز مراکز بهداشتی، فعالیت نمایند.
ضمنا تاکید شد که از مبادله‌ی اسکناس جدا خودداری و از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده نمایند بازرسین بهداشت، اتاق اصناف، تعزیرات، اماکن و اداره صمت که وظیفه گشت زنی و نظارت را بر عهده دارند، در صورت مشاهده‌ی عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی، با تخلفات برخورد قانونی خواهند نمود.
پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن اقامتی، گردشگری، تفریحی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها همچنان تعطیل هستند. در خصوص جمع‌آوری گروه‌های پرخطر انسانی چون: معتادین متجاهر، زباله گردها، متکدیان و کارتون خواب‌ها شهرداری و بهزیستی وظیفه جمع‌آوری آن‌ها را با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی و مراکز بهداشتی بر عهده دارند. در این جلسه بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب و اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی و استانی در این رابطه توسط دستگاه‌های متولی با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی تأکید شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-01-22 22:45
هر شغلی تعطیل بشه امکان ایجاد مشکل برای فرد شاغل یا مشتری پیش میاد تنها شغلی که تعطیل شدنش باعث راحتی و سلامت مردمه این قهوه خونه ها و قیلونی هاست
نقل قول کردن
#2 آرایشگر 1399-01-23 03:24
من آرایشگرم و آرایشگاههم خیابان شهداست از تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۸مغازه نرفتم ولی دیروز صاحب مغازم زنگ زد و کرایه مغازشو میخواست حتی یک ریالی هم نبخشید که هیچ تا پایان برج ۱ بهم فرصت داد که کرایشو واریز کنم به حسابش من فقط یک سوال دارم کی قراره ۲ماه اجاره عقب افتاده من رو پرداخت کنه حالا خرج خوردو خوراک هیچ قسط های عقب افتاده هیچ..... خدایا به کی پناه ببرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا