یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سال جدید و نوروز باستانی برای ایرانیان فرصتی برای مسافرت به شهرهای زیبا و بهره‌مندی از طبیعت دل‌انگیز است ولی اکنون به خاطر وجود مهمانی ناخوانده مردم ایران باید در خانه بمانند و روزهای تعطیلات عید را در خانه سپری کنند.
هرساله در این ایام تنها دغدغه خانواده‌ها انتخاب مکانی برای سفر یا انتخاب منزل یکی از اقوام برای گذراندن تعطیلات نوروزی بود، اما ویروس کرونا تعطیلات نوروزی پیش رو را به قرنطینه خانگی تبدیل کرده است.
با فرا رسیدن ایام نوروز مردم به دنبال تکرار خاطرات شیرین سال‌های گذشته هستند اما امسال همگان مهمانی ناخوانده دارند که مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند.
بسیاری از مردم که خود را برای مسافرت‌های داخلی و خارجی نوروز آماده کرده بودند اکنون با لغو سفرهای خود، کنج خانه را اختیار کرده و بر کرونا نفرین می‌فرستند.
آن‌ها به امید رخت بر بستن این ویروس تا ابتدای تابستان به انتظار نشسته‌اند که بتوانند با فراغ بال خاطرات بهاری را این بار در فصل گرما تکرار کنند.
اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران از اواخر بهمن‌ماه امسال رخ داد، همه می‌دانستند که دیگر عید و سفرهای نوروزی در کار نیست، لذا خود را برای خانه‌نشینی آماده کردند و برخی از غیربومی‌های شهرهای مختلف هم امسال در منازل خود مانده‌اند تا تعطیلات را بدون حضور در کنار خانواده سپری کنند.
گویی تعطیلات عید امسال رنگ و بویی از نوروز ندارد و در خانه ماندن و اعلام اینکه برای دیدوبازدید به هیچ کجا نخواهند رفت، حرف مردم شده است.
حالا تعطیلات نوروز ۹۹ نچسب‌ترین تعطیلات دوران عمر هر نفر شده که علاوه بر قرنطینه خانگی، دلهره مبتلا نشدن به کرونا را هم باید تحمل کرد.
اکنون که تنها یک روز به پایان سال ۹۸ مانده بسیاری با امیدواری به سال آینده می‌نگرند که سالی بهتر و بدون دغدغه را پیش رو داشته باشند.
امید که سال ۹۹ سالی پر از سلامتی و دوری از هرگونه بلا برای مردمان خوب سرزمین ایران اسلامی باشد.

محمد یاراحمدی/ ایرنا

تجربه نوروزی متفاوت در خانه


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا