یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در شرایطی که مسوولان لرستان نتوانسته‌اند مصوبه بسیار مهم «مبارزه با کرونا» در تعطیل کردن بازار را به خوبی اجرا کنند و در این زمینه اقتدار لازم را نشان نداده‌اند، بسیاری از شهروندان نیز کرونا را به سخره گرفته و بدون توجه به نکات بهداشتی که برای سلامت خودشان مطرح می‌شود، به دنبال خرید شب عید هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، این روزها شیوع  «کرونا ویروس» به اوج خود رسیده و با توجه به شرایط موجود، تنها راه برون رفت از این شرایط بحرانی، قطع زنجیره انتقال است.
ستاد مبارزه با کرونا در لرستان که استاندار ریاست آن را بر عهده دارد، با آگاهی از این موضوع تصمیم گرفت از 25 اسفند بازار 5 شهر در معرض کرونا در لرستان را تعطیل کند تا با کاهش رفت و آمدها در شهرها، شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.
حالا دو روز از بازه‌ای که باید بازارها تعطیل شود می‌گذرد، اما با نگاهی به وضعیت برخی شهرهای لرستان و به ویژه خرم‌آباد، نشانی از تعطیلی بازار دیده نمی‌شود و خیابان‌های انقلاب‌، مطهری، امام و چند خیابان دیگر شاهد فعالیت پرشور اصناف و حضور ‌‌شهروندان هستیم.
 گویا تاکنون مصوبه تعطیلی بازار فقط توانسته برخی پاساژها را به تعطیلی بکشاند. بسیاری از مغازه‌‌دارهای سطح شهر خرم‌آباد که خود بیش از دیگران در معرض کرونا قرار دارند، نسبت به هشدارهای داده شده مسوولان مبنی بر پلمب واحدهایی که در این شرایط به فعالیت ادامه دهند، بی‌توجه بوده و کسب درآمد را بر سلامت ترجیح داده‌اند.
در شرایطی که مسوولان نتوانسته‌اند مصوبه بسیار مهم مبارزه با کرونا در تعطیل کردن بازار را به خوبی اجرا کنند و در این زمینه اقتدار لازم را نشان نداده‌اند، بسیاری از شهروندان نیز کرونا را به سخره گرفته و بدون توجه به نکات بهداشتی که برای سلامت خودشان مطرح می‌شود به دنبال خرید شب عید هستند.
کرونا نشان داده است، پیر و جوان و غنی و فقیر نمی‌شناسد و ممکن است برای هر عضوی از جامعه خطرآفرین باشد، اما متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به آن بی‌توجه بوده و با کم اهمیت شمردن تمام نکات مطرح شده، پازل بی‌توجهی نسبت به کرونا را تکمیل کرده و برای خرید روانه بازار می‌شوند.
 
بی‌شک کرونا تا زمانی که شهروندان خود تصمیم خانه‌نشینی و نرفتن بی‌خود و بی‌جهت به بازار و حضور در اجتماعات را نداشته باشند، مهمان جامعه ما خواهد بود و هر روز بیش از دیروز به سلامت مردم آسیب رسانده و افراد بسیاری را درگیر می‌کند.
در این شرایط که تنها راه رهایی از دست ویروس منحوس کرونا قطع زنجیره انتقال و توجه به نکات بهداشتی است، انتظار می‌رود استاندار لرستان در رأس شورای تامین نسبت به تعطیلی بازار و جلوگیری از تجمعات، عملکرد قاطع‌تر و بهتری داشته باشد، چرا که ادامه این روند سلامت همه مردم لرستان را به خطر انداخته و هر روزی که بر زمان قطع ارتباط با کرونا اضافه شود، شاهد تبعات منفی و خسارات بیشتری بر جامعه در ابعاد مختلف خواهیم بود.
گزارش: سعید سرشار
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1398-12-26 22:23
اتفاقا کرونا در زمان بسیاری خوبی تشریف آورد آدم بی خیال الکی خوش زیاد داریم
نقل قول کردن
#2 علی 1398-12-26 22:29
شهرداری خرم آبادورودی بام ومدبه رو بسته
اما امروز توی دروازه الشتر مردم صف خرید
آجیل تشکیل داده بودند وپنجاه تا پنجاه تا توی صف
کاش راهکاری مثل تحویل آجیل درب منزل
اندیشیده میشد. جلوی صف بستن مردم توی شهرو
بگیرین نه پارک وجاده هارو ببندید......... ...
نقل قول کردن
#3 کرونا 1398-12-26 22:29
تعداد کمی از همشهریان ما تا خبر مرگ عزیزانشان بر اثر کرونا بهشون ندهند باورشان نمی‌شود امیدوارم این را درک کنند و هر چه سریعتر فقط در صورت اضطرار اضطرار اضطرار از خانه خارج شویم
نقل قول کردن
#4 مجید بهاروند 1398-12-26 22:46
یه گروه از مردم موضوع رو جدی نگرفتن سلامت
خودشون و دیگران رو به خطر انداختن
اما این موضوع شامل همه نمیشه خیلی ها
هستن که با وجود مشکلات رعایت کردن
اما اینجا باید پرسید آیا مسئولین کشوری و
استانی شرایط لازم رو برای خونه موندن همه
مردم فراهم کردن؟ یا فقط تکرار میکنن که
ملت توی خونه بمونید
نقل قول کردن
#5 محمد 1398-12-26 23:46
پمپ بنزیناروببندیدی ک نفرازخونش بیرون نمیاد
نقل قول کردن
#6 68 1398-12-26 23:49
چیزی که من میبینم در سطح شهر خرم آباد انصافا کوتاهی و عدم رسیدگی جدی مسئولین امر برای پلمپ و تعطیل کردن مغازه ها در سطح شهر هست.
بدون شک اگر بازار نباشه جمعیت و شلوغی و در نهایت به ویروسی تبدیل میشه.
رودی و سطح شهر پر شده از پلاک جور واجور.
نمیدونم مشکل کجاست و کی مقصر هست چرا چرا چرا بازار و مغازه ها تعطیل یا پلمپ نمیشن. دیگه باید چه اتفاق مهمی بیفته.
خداوکیلی یا تعطیلش کنید اگر هم نتونستین مسئولین عزیز شعار و اخبار در مورد تعطیلی و شلوغی ندید.
نقل قول کردن
#7 رضا 1398-12-27 00:15
خدای من یه نفرچقد میتونه شکموباشه که نتونه ازاجیل بگذره وایی این فاجعه هست، انحلا مرکرصدراعظم آلمان گفت هفتاد درصد آلمان مبتلا میشن بس که شفافن، خودمینو محرز هم گفت وقتی هفتاد درصد جامعه مبتلا شن نمودارزنگوله ایی اپیدمی روبه پایین میاد،ای افراد شکمو وپنجل و بهداشت رعایت نکن ،حداقل بزارید موقعی بگیرید که هواروبه گرمی میره که امارتلفات پایین بیاد ایتالیا برای هر شهروندی که مبتلا به کرونا هست وراست راست میگرده توجامعه ۲۱سال حبس بریده چون کارش قتل عمد اونوقت اینجا مردم فکراجیلن کوفت بخوره اون کسی که آجیل کرونایی میخوره
نقل قول کردن
#8 رضا 1398-12-27 00:16
به نقل از کرونا:
تعداد کمی از همشهریان ما تا خبر مرگ عزیزانشان بر اثر کرونا بهشون ندهند باورشان نمی‌شود امیدوارم این را درک کنند و هر چه سریعتر فقط در صورت اضطرار اضطرار اضطرار از خانه خارج شویم

حرف حساب جواب نداره به خدا،گل گفتی
نقل قول کردن
#9 علی گودرزی 1398-12-27 02:12
متاسفانه در بروجرد هم انگار نه انگار کرونا هست،مسؤلین فقط روز شنبه کمی سختگیری کردند ولی یکشنبه و دوشنبه مجددا خیلی از مغازه ها باز شد و شروع به کسب وکارکردند،خیابا نها همچنان شلوغ وپراز ترافیک است،مسولین هم که فقط نظاره گر هستند
نقل قول کردن
#10 امیر 1398-12-27 09:43
اقا ما کرونا گرفتیم خوبم شدیم ۲ ماه ۵۰ روز پیش حالا یادتون افتاده قرنطینه کنن
نقل قول کردن
#11 میشه لوع 1398-12-27 18:59
یکی از حسن های کرونا اینست که آدم های بی نظم و بی قانون و بی خیال و بی حساب و کتاب را حذف می کند البته صدا و سیما از یک طرف می گوید توی خانه بمانید از طرفی حراجستون فروشگاه رفاه را پخش می کند عمرا اول اینترنت مجانی می دهد از طرف دیگر پیام های هایپر استار و غیره ... پخش می کند خلاصه مملکت شیر تو شیره (........) آره دیگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا