یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یک کارآفرین شاغل در اصفهان برای پیش‌خرید خدمات و محصولات مشاغل و افرادی که در شرایط شیوع کرونا دچار کسادی بازار شدند پیشنهادی را مطرح کرد.
گزارش تصويري: بازار خرم‌آباد در واپسين روزهاي سال 1391
محمد سیاه‌تیری کارآفرین موفقی که اصالتاً اهل ازنای لرستان است، مدت‌ها در هند و مالزی مشغول فعالیت بوده و اکنون ساکن اصفهان است؛ داستان زندگی سیاه‌تبری با دکتری در رشته برق داستانی جالب و پر از تلاش است و از یتیمی به یک کسب و کار موفق اینترنتی رسیده است. او حالا پیشنهاد جالبی را برای حمایت از مشاغل ضربه دیده از شیوع کرونا مطرح می‌کند.
وی در پیشنهاد خود آورده است: بیایید کمی زیباتر به کرونا نگاه کنیم و با این نگاه‌های زیبا کرونا را شرمنده کنیم شاید الآن شرایط کاری شما طوری است که در منزل و در کنار خانواده کرونا را دور زدی و به زندگی عادی ادامه می‌دهید و پولی هم برای امرار معاش دارید. آیا همین کافی هست؟ و در نهایت میگویی رعایت کردم و زنده ماندم و اونی که فوت شد رعایت نکرد؟ این دقیقه عکس انسانیت است.
این کارآفرین نمونه یادآور شده است: آیا به این فکر کرده‌اید که پیرایشگاهی که هر ماه نزد آن می‌رفتید، اکنون محل کسبش بسته هست و پولی برای امرار معاش ندارد؟ بیایید اینجا درس بخشندگی و انسانیتی که کرونا به ما می‌آموزد را خوب یاد بگیریم؛ اگر دو هفته است که پیرایشگاه نرفتید و تا عید هم نخواهی رفت حداقل دو نوبت آرایشگاه را از وی پیش‌خرید کنیم و بعد از رفتن کرونای، با هم حساب می‌کنیم.
سیاه‌تیری ادامه داده است: این یک پیرایشگر ساده بود، انسان‌های زیادی دور و بر ما هستند که این مشکل را این روزها دارند، کارگران روز مزد، فردی که وظیفه نظافت منازل را بر عهده داشت، خشکشویی، ساندویچی و هر جایی که فکر می‌کنید همیشه با مبلغی از پول شما امرارمعاش می‌کردند و الآن شما پولی نمی‌دهید، با پیش‌خرید خدماتشان اتحادمان را به رخ کرونا بکشیم و شرمنده‌اش کنی، باور کنید وقتی خودم امروز اولین قدم را در این کار برداشتم احساس کردم در زیباترین روزهای زندگی‌ام هستم، امتحان کنید و حالتان را ببینید.
این کارآفرین نمونه بیان داشته است: در این شرایط سخت واقعاً اگر شده روزی هزار تومن از دخل زندگی‌تان را به دخل بخشندگی بیندازید و از آدم‌های اطرافتان شروع کنید و آن‌هایی را پیدا کنید که اگر کار نکنند نمی‌توانند نان بخرند و کارشان تعطیل شده، آیا فقط به فکر این هستید که جان سالم به در ببرید؟ بیایید با انسانیت کرونا را شرمنده کنیم و بیشتر از همیشه خوشحال باشیم؛ بیایید با اتحاد و در خانه ماندن کرونا را از دیارمان دور کنیم و بیایید این بار در کنار همه بحران‌هایی که جک‌ساز می‌شوند جدی‌تر باشیم.
وی در پایان آورده است: این بهترین فرصت است که خداوند با ابزار کرونا به ما انسان‌ها داده و ممکن است در آینده بحران‌های سخت‌تری داشته باشیم و خوشا به حال آن‌هایی که از این فرصت استفاده می‌کنند و بدا به حال افرادی که فقط به فکر زنده ماندن هستند.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 کاسیت گپ 1398-12-22 09:59
یک واقعیت تلخ ---شرق لرستان به اصفهان میروند،غرب لرستان به کرمانشاه،شمال لرستان به همدان،جنوب لرستان به خوزستان.خالی شدن لرستان از نخبه ها و کاردان ها باعث توسعه نیافته گی اینجا شده است.
نقل قول کردن
#2 میشه لوع 1398-12-22 12:16
من اطراف خودم را نگاه می کنم زندگی به صورت عادی ادامه دارد و مردم به هشدارها توجه نمی کنند و کاسب های محل همه در محل کارشان هستند ولی این دلیل نمی شود به این پیشنهاد انسانی توجه نکنیم گذشته از کرونا در همه حال انسان های نیازمند زیادی هستند که نیاز به کمک دارند مخصوصا در آستانه سال نو همه که دستمان به دهانمان می رسد در مقابل آنها مسئول هستیم و باید کمک کنیم
نقل قول کردن
#3 بسیج فعال 1398-12-22 12:38
کت شلواری بپوشی بعد بری لارج بازی درآیی ۱۰ هزارتومان بزاری تو دست آرایشگاهیی که ملت بگن به به و چه چه. آقا برادر من بمون توخونه که خیابونها شلوغ نشن. ممنونتم هستیم...
نقل قول کردن
#4 شهروند 1398-12-22 17:53
فقط بمونید تو خونه دو هفته نه بیشتر مطمئن باشید کرونا رو شکست میدیم. با این دو هفته هم برا کسی اتفاق خطرناکی نمی افته. خواهشا همه بمونیم تو خونه.
نقل قول کردن
#5 میشه لوع 1398-12-22 20:37
به نقل از شهروند:
فقط بمونید تو خونه دو هفته نه بیشتر مطمئن باشید کرونا رو شکست میدیم. با این دو هفته هم برا کسی اتفاق خطرناکی نمی افته. خواهشا همه بمونیم تو خونه.

داداش حداقل سه ماه باید توی خونه بمونیم تا این ویروس ضعیف بشه
نقل قول کردن
#6 مهدی 1398-12-23 00:41
اره انسانیت باید باشه.
.این وظیفه دولته که بفکر مردم در قرنطینه و بویژه مستضعف باشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا