یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«با ماندن در منزل چرخه بیماری را قطع کنید»، این هشدار مسئولان برای پیشگیری از کرونا است، شیوع بیماری در لرستان سیر صعودی دارد، اما عده‌ای همچنان آن را جدی نگرفته‌اند.

 

خبرگزاری مهر: یکی از نکاتی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان، پرستاران و کادر درمان بارها از مردم خواسته‌اند رعایت بهداشت فردی و عمومی و در خانه ماندن است، بارها در این روزها از زبان سخنگوی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مسئولان ستاد مدیریت و کنترل کرونا در استان شنیده‌ایم که مردم در خانه‌های خود بمانند چرا که هیچ جا امن تر از منازل نیست، اما عده‌ای با شوخی تلقی کردن آن، شرایط را برای مسئولان لرستان به جایی رسانده اند که استاندار لرستان با اعلام هشدار در رابطه با افزایش شیوع این بیماری در استان، از مردم بخواهد که این بیماری را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

شیب شدیداً صعودی شیوع ویروس کرونا در لرستان

شیب شدیداً صعودی شیوع این ویروس در لرستان به خصوص در روزهای اخیر زنگ خطر بزرگی برای این استان است که نشان می‌دهد در مقایسه با استان‌های همجوار ویروس کرونا را کمتر جدی گرفته ایم، اگر این سیر صعودی همچنان ادامه داشته باشد معلوم نیست چه عواقبی متوجه استان خواهد بود.

 

استاندار لرستان اعلام کرده که این بیماری در همه شهرستان‌های لرستان مشاهده شده است، اما همچنان عده‌ای با بی توجهی به این هشدارها جان خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند.

مردم چرخه انتقال بیماری «کرونا» را قطع کنند

عباس آزادی رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما در خرم آباد یک جمعیت ۵۰۰ هزار نفری داریم، اگر اپیدمی این بیماری اتفاق بی افتد و فقط ۳۰ درصد مردم بیمار شوند، تعدادشان ۱۵۰ هزار نفر خواهد بود.

وی، تاکید کرد: اگر از این ۱۵۰ هزار نفر، ما فقط احتمال بدهیم ۱۰ درصد آنها دچار علائم شدید این بیماری شوند، حدود ۱۵ هزار نفر خواهند شد.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا سیستم درمانی ما گنجایش این ۱۵ هزار نفر را دارد؟

آزادی، تاکید کرد: مردم این دو هفته را در خانه بمانند، حضور خود را در تجمعات کم و چرخه انتقال این بیماری را قطع کنند.

وی، گفت: ما اگر بتوانیم این دو هفته بحرانی را طی کنیم، بر بیماری غلبه خواهیم کرد.

پیشگیری تنها راه مقابله با «کرونا»

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه مردم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در خانه‌های خود بمانند، اظهار داشت: من بارها این موضوع را به مردم تاکید کرده ام که برای موفق و چیره شدن در این جنگ مهم این است که پیشگیری کنیم.

وی، گفت: مردم بیرون نیایند، در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر لزوم شستشوی دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، افزود: مردم جاهایی که تجمع زیاد است نباید بروند، از دست دادن خودداری کنند و روبوسی انجام ندهند.

نیکبخت، عنوان کرد: در صورت ضرورت، اگر مردم به بیرون از خانه رفتند فاصله ۱.۵ متر خود را با افراد حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از غذاهای گرم استفاده کنند و مهم‌ترین نکته این است که سعی کنند گلوی خود را گرم نگه دارند، بیان داشت: همچنین کسانی که بیماری زمینه‌ای دیگری مانند دیابت، سرطان و… دارند و یا افرادی که سن آنها بالا است بیشتر باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شیوع ویروس به دلیل رعایت نکردن مردم افزایش یافته است

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز، در سخنانی اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته و به طور عادی در سطح شهر تردد و جلوی دست فروشان و در مجالس عروسی و ختم حضور پیدا می‌کنند و سلامتی خود و افراد را در معرض خطر قرار می‌دهند.

خادمی با اشاره به اینکه امکانات بهداشتی کشور محدود است، گفت: کرونا زنگ خطر جدی برای تهدید سلامت افراد است، بنابراین باید مسائل آموزشی و بهداشتی را جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم برای انجام کارهای دولتی به صورت غیرمستقیم و استفاده از تلفن اقدام کنند، تصریح کرد: لازم است برای سلامتی خود و فرزندان و همنوعان در خانه بمانند و کارهای خود را به زمانی دیگر موکول کنند.

استاندار لرستان با هشدار به مردم در خصوص خطرات مبتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: شرایط بسیار سخت است، آمار شیوع این ویروس به دلیل رعایت نکردن مردم به سرعت افزایش یافته بنابراین ضروریست مردم توجه جدی به بهداشت و مسائل آموزشی داشته باشند تا بتوان کرونا ویروس را کنترل کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 یافته سانسورش نکو 1398-12-21 22:56
سری بزنید شقایق،گلدشت،یا شبها دور میدان امام، خیابان انقلاب ، مطهری تا ببینید مردم چقدر توصیه های پزشکی رو جدی میگیرن.
اینطوری کرونا با این سیستم حالا حالاها مهمان لرستان هست ، شک نکنیم مرگ در فاصله یک قدمی همه ماست اگر کرونا رو جدی نگیریم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا