مصوبات جدید جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان ابلاغ شد.
به گزارش یافته، مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان مورخ هفدهم اسفندماه در 15 بند و به شرح ذیل ابلاغ شد:
 

اعلام مصوبات جدید ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان

۱ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی لشگر ۸۴ لرستان بیمارستان ۵۲۵ تختخوابی ارتش و کادر درمان این بیمارستان اعم از پزشک و پرستاران را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان بیماران کرونایی قرار دهد.
 
۲ - مقرر گردید سازمان همیاری شهرداری‌های استان با هماهنگی اداره کل صمت الکل مورد نیاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها را تأمین و در اختیار آن‌ها قرار دهد.
 
۳ - با توجه به اعلام آمادگی دو واحد تولیدی در خصوص تولید ماسک، مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی در اسرع وقت نسبت به دادن مجوزهای قانونی و بهداشتی اقدام نماید.
 
۴ - مقرر گردید به‌منظور تقسیم‌بندی محلات شهری و جلوگیری از هرگونه موازی کاری، جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور شهری استانداری، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و شهرداری مرکز استان و سایر شهرهای استان برگزار و هر دستگاه مسئولیت تعدادی از محلات را بر عهده بگیرد.
 
۵ - مقرر گردید مدیرکل امور شهری در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات غسالخانه‌ها در سطح شهرهای استان اقدام و گزارش اقدامات انجام‌شده را به‌صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.
 
۶ - مقرر گردید اداره کل امور روستایی با همکاری دهیاران و اداره کل دامپزشکی نسبت به ضدعفونی کردن معابر و محیط‌های روستایی با اولویت روستا‌های پرجمعیت اقدام نموده و گزارش اقدامات انجام‌شده را به‌صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.
 
۷ - مقرر گردید تیم‌های سیار با حضور پزشکان داوطلب و معروف در سطح محلات به ویژه مناطق حاشیه‌ای و روستایی اقدام به اطلاع‌رسانی چهره به چهره در خصوص بیماری کرونا نمایند.
 
۸ - مقرر گردید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت مستمر و روزانه وضعیت بهداشتی رستوران‌ها و سایر مراکز بین‌راهی را رصد نموده و با متخلفین برخورد نماید.
 
۹ - مقرر گردید یک نسخه از صورت‌جلسات ستاد مدیریت کرونا در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار گرفته تا در بخش‌های مختلف خبری به اطلاع عموم برسد.
 
۱۰ - مقرر گردید کلیه دانشگاه‌های سطح استان زیرساخت‌های لازم جهت تشکیل کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی را ایجاد نمایند.
 
۱۱ - مقرر گردید نیروی انتظامی، هلال‌احمر و شهرداری نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی از طریق گردش در محلات و اعلام هشدار در خصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.
 
۱۲ - مقرر گردید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری پزشکان مشهور و نامدار استان، کلیپ‌هایی در خصوص بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری ساخته و در فضای مجازی منتشر نماید.
 
۱۳ - مقرر گردید به‌منظور ایجاد ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان به‌منظور سنجش سلامت افرادی که قصد ورود و یا خروج از شهرها را دارند جلسه‌ای با حضور پدافند غیرعامل استانداری، سپاه، بسیج، هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیروی انتظامی تشکیل گردد.
 
۱۴ - مقرر گردید به‌منظور جلوگیری از هرگونه ملاقات عمومی در بیمارستان شهدای عشایر و ممانعت از ورود افراد همراه بیمار به داخل بیمارستان، نیروی انتظامی حضور پررنگ‌تری در محدوده بیمارستان داشته باشد.
 
۱۵ - مقرر گردید سپاه استان یک دستگاه کانتینر یخچال دار را به‌عنوان سردخانه سیار جهت نگهداری اجساد افراد فوت‌شده در اثر بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
 
۱۶ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان اردوگاه ماده ۱۶ سپاه جهت طی کردن دوره نقاهت بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
 
۱۷ - مقرر گردید با مسئولیت ائمه جمعه شهرستان‌ها از طلاب و روحانیون جهت انجام امورات مربوط به غسل و تدفین افراد فوت‌شده در اثر بیماری کرونا استفاده گردد.
 
۱۸ - مقرر گردید دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها دستورات قضایی لازم را با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها جهت برخورد با افراد زباله گرد، قصابان سیار و دست‌فروشان و جمع‌آوری آن‌ها صادر نمایند.
 
۱۹ - مقرر گردید اداره کل تعزیرات لیست کشفیات مواد بهداشتی شامل ژل، ماسک، الکل و. را به اداره کل پدافند غیرعامل اعلام تا در اسرع وقت و با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در بازار توزیع گردد.
 
۲۰ - مقرر گردید بسیج با حضور در روستاهای سطح استان نسبت به آگاه‌سازی روستاییان در خصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.
 
۲۱ - مقرر گردید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان به منظور انجام تست‌های غربالگری به صورت تلفنی، ۱۴۰۰۰ بسیجی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
 
۲۲ - مقرر گردید اداره کل صمت به منظور ایجاد تعادل در بازار مواد بهداشتی شامل ژل، الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده به شرح ذیل اقدام نماید: ۱( بخشی از تولید در اختیار داروخانه‌های خصوصی سطح استان قرار داده شود. ۲) بخشی از تولید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. ۳) بخشی از تولید توسط خیرین خریداری و در اختیار سمن‌ها جهت توزیع در مناطق حاشیه‌ای شهرها قرار گیرد.
 
۲۳ - مقرر گردید تا اطلاع ثانوی جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان به صورت روزانه برگزار گردد.
 
 
بیشتر بخوانید:  

مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان ابلاغ شد

(1)
 
🌐 روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان