یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار از ممنوعیت حضور مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: به هیچ وجه پذیرای مسافران نوروزی در استان لرستان نیستیم و دستگاه‌های دولتی، هتل‌ها و سایر نهادهای مرتبط حق ارائه تسهیلات به گردشگران را نخواهند داشت.

به گزارش یافته، سید موسی خادمی شامگاه جمعه 16 اسفندماه با حضور در شبکه افلاک در خصوص " اقدامات و تمهیدات لازک جهت مقابله با بیماری کرونا، گفت: لرستان محل عبور از طریق کریدور شمال به جنوب است، به همین دلیل و به علت حضور لرستانی‌های مهاجر شاهد شیوع آلودگی ویروس کرونا در استان هستیم.
وی مجاورت با برخی استان‌های همجوار از جمله استان مرکزی را در افزایش شیوع این ویروس در استان، دور از ذهن ندانست و ادامه داد: باید کارهایی انجام دهیم که سرعت انتشار ویروس کم و جابجایی و ارتباطات مردم کمتر شود.
وی مردم را به اقدامات پیشگیرانه دعوت کرد و گفت: بهترین راه برای پیشگیری از این شیوع در خانه ماندن و عدم تشکیل اجتماعات است.
خادمی برگزاری برخی مراسمات عروسی یا مراسم ختم را در شیوع بیماری بسیار مهم دانست و گفت: هیچ دلیلی ندارد الآن مراسم برگزار کنیم، لذا باید در تجمعات شرکت نکنیم .
مقام ارشد استان افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه‌ها و مدارس را تعطیل کرده و این تعطیلی فرصتی نیست که مردم عزم سفر کنند، بلکه باید در خانه بمانیم.
وی ادامه داد: همچنین دستور داده‌ایم که کادرهای اداری و آموزشی حق خروج از استان را نداشته باشند.
خادمی اظهار داشت: به هیچ وجه ما پذیرای مسافران نوروزی در استان نیستیم و تسهیلاتی ایجاد نخواهیم نکرد.

 خادمی بیان داشت: بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی، گاز، مخابرات، امور مالیاتی، شهرداری‌ها و ... برای دریافت هرگونه خدمت، پرداخت قبوض و سایر امورات اداری نیازی به مراجعه حضوری نبوده و از طریق خدمات آنلاین و درگاه‌های ایجاد شده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت نیاز به مراجعه حضوری، مشترکین مربوطه می‌بایست در اردیبهشت‌ماه سال آینده به ادارات ذی‌ربط مراجعه نمایند.

استاندار لرستان همچنین گفت: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از فردا شنبه ۱۷ اسفندماه به روال عادی برمی‌گردد و همه دستگاه‌ها، موظف‌اند برابر روال عادی و مطابق برنامه قانونی قبلی به خدمت‌رسانی به مردم و مراجعین اهتمام کنند.
وی با اشاره به این که برابر تمهیدات پیش‌بینی شده و اولویت‌های ابلاغی به دستگاه‌ها، امکان استفاده از مرخصی استحقاقی و دورکاری برای کارکنان، در چارچوب مقررات قانونی تسهیل خواهد شد، ادامه داد: کارمندان دچار بیماری خاص، زنان باردار، کارکنانی که علائم ابتلای به ویروس دارند می‌توانند با هماهنگی بر سرکار حاضر نشوند.
خادمی بیان داشت: علی‌رغم مشکلات زیادی که در تهیه و تولید برخی از اقلام بهداشتی در سطح استان وجود دارد اما تمامی تولیدکنندگان استان با افزایش ظرفیت تولید، تغییر خطوط تولیدی به کالاهای موردنیاز، افزایش نوبت‌های کاری و ... در حال تولید اقلام ضروری برای رفع نیازهای مردم بوده و در حال حاضر وضعیت تولید ژل بهداشتی و الکل به مراتب بهتر از چند روز قبل می‌باشد و تلاش‌ها تا رفع کامل نیازهای مردم همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هرچند پیشگیری، جلوگیری از انتقال و قطع زنجیره بیولوژیک ویروس کرونا بهترین راهکار می‌باشد اما در حوزه درمان نیز دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان انسانی و تجهیزاتی خود آماده مقابله بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی و انتظامی، نهادهای دولتی و غیردولتی و ... موظف به پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود.

 



استاندار خبر داد: ممنوعیت سفر نوروزی به لرستان/ کارمندان حق خروج از استان را ندارند

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 میشه لوع 1398-12-16 23:37
لرستان را قرنطینه کنید اگر کرونا شیوع پیدا کند امکاناتی در استان نیست و آنهایی که گوش به این هشدارها نمی دهند باید بجای بیمارستان در کف زمین مداوا شوند پس چرا بی خیال هستید و کرونا را جدی نمی گیرید
نقل قول کردن
#2 یار طبیعت 1398-12-17 07:57
نه به این تمهیدات نه به سرکار آمدن کارمندان طبق روال عادی
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1398-12-17 12:32
اقا کرونا باعث شده ادارات وظیفشون فراموش کنند من چند روزه سعی میکنم با واحدهایی از تامین اجتماعی شعبه دوم خرم اباد تماس بگیرم اصلا جواب تلفن را نمی دهند دو بار هم حضوری رفتم بیخودی من رو فرستادن پی نخود سیاه دوباره برگشتم به نقطه اول.
نقل قول کردن
#4 محمد 1398-12-17 14:10
تشکر از جناب استاندار.
نقل قول کردن
#5 الف 1398-12-17 18:33
بخشنامه به تنهایی کافی نیست آمار مبتلایان استان با جمعیت استان مقایسه کنید جایگاه ما در لیست استان های آلوده باز هم بالاتر می‌رود لطفا در ورودی استان ها و شهرها با کمک ارگان های ذیربط کنترل کنید
نقل قول کردن
#6 چگنی 1398-12-20 14:56
خوشبحالشون نمیرن سرکار پول هم میگیرند الان دانشگاهها تعطیله حتی کارمندها هم نیستن پس من کی باید تسویه حساب کنم؟ کی جواب مارو میده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا