یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که همه متخصصان ضدعفونی را از اصلی‌ترین عوامل مقابله با کرونا می‌دانند اما بازار لرستان همچنان در تب و تاب نبود الکل و مواد ضدعفونی‌کننده است و در صورت ادامه روند کنونی، تشنج در بازار ملتهب مرکز استان دور از انتظار نخواهد بود. علیرغم گذشت بیش از یک هفته اما به نظر می‌رسد بازار مواد ضدعفونی‌کننده و الکل در لرستان ساماندهی نشده و مردم به دنبال یافتن یک بطری کوچک الکل همچنان مستأصل هستند.
هرچند سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اعلام کرده روزانه ۳۰ هزار ژل ضدعفونی دست به علوم تحویل می‌دهد و کارخانه‌های الکل سازی نیز نتیجه سه شیفت کاری را نیز به این دانشگاه عرضه می‌کنند اما همچنان خبری از این تمهیدات در بازار نیست و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی دیده نمی‌شود.
رئیس سازمان صمت لرستان گفته در حال حاضر ۲ کارخانه الکل سازی استان سه شیفته در حال تولید هستند و روزانه ۱۶ هزار لیتر الکل ۷۰ درصد، ۱۸ هزار لیتر الکل ۹۷ درصد و ۲ هزار لیتر الکل ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنند.
اما نتیجه این فعالیت‌های شبانه‌روزی به دست مردم نمی‌رسد و داروخانه‌ها همچنان بر نبود الکل و مواد ضدعفونی‌کننده اصرار دارند.
نبود الکل و ژل ضدعفونی‌کننده آن‌چنان فراگیر شده که اگر داروخانه‌ای این اقلام را عرضه کند به‌سرعت مشخصات و نشانی داروخانه در فضای مجازی منتشر می‌شود و همین امر باعث اتمام فوری کالا شده است.
پس از اعلام تست مثبت سه لرستانی به کرونا ویروس و نگهداری بیش از ۶۰ نفر مشکوک، این بیماری بیشتر جدی گرفته شده و مراجعه به داروخانه‌ها به‌شدت افزایش‌یافته اما شرایط عرضه اقلام بهداشتی تفاوتی نکرده و بازار لرستان به‌ویژه در شهر خرم‌آباد همچنان ملتهب است.
در تعداد اندکی از داروخانه‌ها نیز الکل به قیمت‌های دو تا سه برابر به فروش می‌رسد اما همچنان از ژل دست و ماسک خبری نیست و صف‌های طولانی انتظار مقابل داروخانه‌ها بیانگر این واقعیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم که گفته دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا می‌توانند الکل و مواد ضدعفونی کننده را از شرکت‌های تولیدی استان با قیمت مصوب دریافت کنند اما تا این لحظه نیز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.
در شرایط فعلی که مردم اضطراب ابتلا به این ویروس را دارند و تلاش می‌کنند نکات بهداشتی رعایت شود اما متأسفانه دست بهداشت عمومی از مواد لازم خالی است و نمی‌توان با این شرایط به جنگ کرونا ویروس رفت.
متاسفانه اعلان های هر روز دانشگاه علوم پزشکی لرستان مبنی بر تأمین بازار الکل و ژل ضدعفونی بی‌نتیجه است و مردم از این داروخانه به داروخانه دیگری سرگردان هستند تا شاید یک بطری الکل کوچک را به قیمت چندین برابر هم که شده خریداری کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم گفته به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده‌اند توزیع الکل و بسته‌های مربوطه را از طریق خانه‌های بهداشت انجام دهد تا به‌نوعی سازمان‌دهی شود اما خانه‌های بهداشت نیز هرگونه دستورالعمل در این خصوص را تکذیب می‌کنند.
حال سؤال اینجاست که الکل‌های تولیدشده در استان و شاید واردشده از سایر استان‌ها به کجا می‌رود که در این شرایط حساس دست مردم لرستان از آن خالی مانده، درحالی‌که اعلام می‌شود الکل تولید استان به 36 هزار بطری در روز رسیده و برای توزیع توسط داروخانه‌ها به علوم پزشکی تحویل‌شده اما از طرفی داروخانه‌ها همچنان بر نبود این کالا اصرار دارند.
به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی باید اقدام عاجلی داشته و با اعلام متخلفان برخورد جدی کنند تا سودجویان سلامت مردم را این‌گونه به بازی نگیرند.
استاندار لرستان نیز روز گذشته از برخورد جدی با داروخانه‌های متخلف خبر داده و گفته داروخانه‌هایی که در عرضه الکل و مواد ضدعفونی‌کننده کوتاهی و تخلف کنند پلمب می‌شوند و این یعنی هستند داروخانه‌هایی که همچنان ساز ناکوکی با سلامت شهروندان زده و معامله با جان مردم را به جای رسالت قسم خورده خود عوض کرده‌اند.
این روزها افکار عمومی خرم‌آباد در حالی که به شدت نگران کرونا ویروس شده خواستار شفاف‌سازی مسوولان امر و البته مجازات واضح متخلفان است تا شاید آرامش نسبی به بازار تب کرده الکل بازگردد.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1398-12-10 15:56
دوستان من دیروز رفتم از داروخانه ی دکتر روزبهانی الکل خریدم هیچ نگران نباشید برید بخرید،قیمتش هم 4000 بود،ضمنا ژل هم آورده بود به مقدار کافی! داروخانه تخت جمشید نرسیده به میدان آزادی هم الکل بزرگ داره
نقل قول کردن
#2 همشهری 1398-12-10 18:28
داروخانه ها الکل ندارند گفته میشه کارخانه الکل سازی ...محصولات را به خارج استان میفرسته اگه صحت داره ظلم بزرگی در حق هم استانی هاست
نقل قول کردن
#3 مجید بهاروند 1398-12-10 20:32
فقط میشه گفت مواد تولیدی به خارج استان
فرستاده میشه یا مشکل از داروخونه ها هستش
چرا با وجود دوتا تولید کننده بزرگ این شهر هنوز
هم با کمبود مواجه هست
باید زودتر شخص دادستان رسیدگی میکرد
تا این دلهره برای مردم پیش نیاد
نقل قول کردن
#4 میشلوع 1398-12-10 20:59
در تهران هم خبری از الکل و مواد ضد عفونی نیست
نقل قول کردن
#5 Armin 1398-12-10 21:59
به نقل از همشهری:
داروخانه ها الکل ندارند گفته میشه کارخانه الکل سازی ...محصولات را به خارج استان میفرسته اگه صحت داره ظلم بزرگی در حق هم استانی هاست

همشهری برو از داروخانه روزبهانی وتخت جمشید بخر
نقل قول کردن
#6 علی 1398-12-10 23:00
همشهری های عزیز داروخانه دکتر جهانگیر واقع در خیابان اسدآبادی هر تعداد الکل و ژل ضد عفونی کننده و ماسک و دستکش بخوایین موجود دارن
نقل قول کردن
#7 ارش 1398-12-11 00:52
مردم هجوم نبريد واسه الكل و ژا و ماسك اندازه نياز بخريد به همه ميرسه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا