یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اتحادیه تالارداران، رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان شهرستان خرم‌آباد یا صدور اطلاعیه‌ای، هشدارهای بهداشتی را ابلاغ کرد.
به گزارش یافته، در این اطلاعیه آمده است:
رستوران‌داران گرامی: با توجه به هشدارهای بهداشتی که دریافت می‌شود و اینکه پیشگیری از اصول لازم و اولیه بوده لذا برای یادآوری در پیشگیری از آلودگی‌ها به موارد ذیل دقت فرمایید:
 
۱-استفاده از مواد استریل کننده برای سطوح و تجهیزات و ظروف آشپزخانه با آب صد درجه با شوینده‌های استاندارد بیش‌ازپیش لازم و ضروری می‌باشد.
 
۲-پخت لازم و کافی برای کباب‌ها و دیگر غذاها توصیه می‌شود (مغز پز شوند) پس دقت به دما و زمان داشته باشیم.
 
۳-سطوح و فضاهای رستوران که در شرایط عادی دسترسی به آن‌ها دشوار است مثل زیر دستگاه‌های پخت، گوشه‌های غیر دسترس فضای آشپزخانه و غیره با آب جوش و شوینده و با برس شسته شده و خشک گردد.
 
۴-میزها و صندلی‌ها و دستگیرها با اسپری‌های استریل و ضدعفونی‌کننده‌ها روزانه چندین بار پاک شود.
 
۵-سرویس‌های بهداشتی باید با مواد ضدعفونی‌کننده‌ها پاک شود درب‌ها – دستگیره‌ها – کاسه روشویی – دست‌شوئی با مایع دست‌شوئی و غیره حداقل روزانه دو بار استریل و با آب جوش شسته شده و خشک گردد.
 
۶-در تهیه مواد اولیه دقت کافی شود و اینکه منبع تولید آن‌ها مورد تائید سازمان‌های بهداشتی باشد.
 
۷-بهداشت فردی کارکنان در آشپزخانه – سالن – صندوق‌دار و پیک‌های تحویل غذا هر روز کنترل و هر دو ساعت دست‌های کارکنان با آب گرم و شوینده و مواد ضدعفونی شسته شده و خشک گردد.
 
۸-دقت کافی از اینکه مواد غذایی آماده و پخته‌شده دچار آلودگی ثانویه نشود و در محیط ولرم نگهداری نشود. پس‌غذاهای گرم باید در ۷۰ درجه نگهداری و غذاهای سرد باید در محیط ۴ درجه نگهداری شود.
 
۹-دفع زباله باید سریع انجام شود و نگهداری آن در محیط آشپزخانه برای مدت طولانی توصیه نمی‌گردد.
 
۱۰-ارائه سس‌ها به‌صورت یک‌نفره باشد و در صورت عدم استفاده مشتری اگر به‌صورت باز و غیر بسته‌بندی باشد دور ریخته شود.
 
۱۱-شکر – قند – ادویه – آب‌لیمو و غیره به‌صورت عمومی و فله استفاده نشود.
 
۱۲-در پخت غذاها از زنجبیل – نعناع – دارچین – زردچوبه – سیر- فلفل بیشتر استفاده شود. غذاهای با طبع گرم برای سلامتی مفید می‌باشد.
 
۱۳-در بخش‌های مختلف فضاهای رستوران مایع ضدعفونی در دسترس بوده و همه استفاده کنند.
 
۱۴-رعایت بهداشت فردی کارکنان در آشپزخانه و سالن پذیرائی و بقیه فضاهای رستوران تأکید می‌گردد و همچنین قرار دادن دستمال‌کاغذی در دسترس کلیه کارکنان.

 

برگزاری مراسم، همایش و برپایی عروسی در تالارها ممنوع شد

 اتحادیه تالارداران، رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان شهرستان خرم‌آباد اعلام کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و اظهار نگرانی تعدادی از شهروندان و خانواده‌ها، برابر اعلام رئیس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی لرستان نظر به هماهنگی‌های صورت گرفته و اعلام مسئولین مربوطه تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه مراسم در تالارها که به نوعی شامل تجمع می‌باشد ممنوع است و در صورت مشاهده خارج از این موضوع توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به علت عدم توجه به ضوابط و تصمیمات اتخاذشده اقدام قانونی انجام خواهد گرفت. این تصمیم به‌منظور حفظ سلامت و تأمین امنیت روانی شهروندان اخذ و از سرگیری فعالیت اماکن عمومی در استان، مجدداً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


ابلاغ دستورات ارتقاء سطح بهداشتی رستوران‌ها در خرم‌آباد

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا