یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات واژه‌ای است که اغلب در لرستان مفهوم «خنده‌داری» پیدا می‌کند؛ چون هر ایل و طایفه‌ای درصدد این است که یک نفر ولو کم‌سواد و بی‌تجربه را به هر قیمتی شده به مجلس بفرستد تا بتوانند منافع خود را تأمین کند.
ماجرا از این قرار است که نسبت داشتن با یک نماینده مجلس خیلی مهم و کاربردی است. کسی که به هر نوعی به یک نماینده وصل باشد می‌تواند از مزایای مختلفی اعم از استخدام، رفع و رجوع امور اداری، دریافت مجوز و تسهیلات ویژه و... بهره‌مند شود و مهم‌تر از همه این‌ها قانون را هر جا که دلش بخواهد دور بزند.
این رانت‌خواری و مزایای مختلف که فقط شامل کسانی می‌شود که نماینده موردحمایت آن‌ها به مجلس راه پیدا کرده باعث می‌شود مابقی مردم اهمیتی نداشته باشند و کسی به فکر مصالح و منافع‌شان نباشد.
وقتی پارتی داشته باشید و گران‌فروشی کنید در زمان بازرسی نیروهای تعزیرات می‌توانید با یک تلفن از زیر سؤال و جواب و جریمه در بروید؛ می‌توانید بدون نوبت و معطلی به بهترین امکانات مراکز درمانی دست پیدا کنید. می‌توانید وام ازدواج خود را حتی اگر هزاران نفر در صف انتظار باشند در طول یک هفته دریافت کنید و...
البته که باید به حال مردم خودخواهی که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند تأسف خورد، اما آیا این افراد که فقط منفعت خود را می‌بینند و به فکر قوم و قبیله خود هستند به این فکر نمی‌کنند که بقیه طایفه‌ها که نماینده آن‌ها رأی نیاورده چه گناهی کرده‌اند که باید طعم این ناعدالتی‌ها را بچشند؟
رای دهندگان محترم؛ مگر قول صریح خدای یکتا را نشنیده‌اید که می‌فرماید: «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان را تغییر دهند».
بدانید تا زمانی که انتخابات این‌چنینی داشته باشیم و نگاه ما معطوف به منافع شخصی باشد هرگز مشکلات استان حل نمی‌شود و هر روز بیش از پیش به قهقرا می‌رویم.
یک عمر است که بر مبنای طایفه‌گرایی و سیاسی بازی رأی دادیم ولی وضعیت جامعه تغییر بدتر از گذشته شد. به‌خاطر وجود برخی مدیران ناکارآمد و نمایندگان بعضا" ناکارآمدتر هر روز در منجلاب بیکاری دست و پا می‌زنیم، یک‌بار برای همیشه بیایید این عادت غلط و سنت نامیمون را ترک کنیم و شایسته‌سالاری را ملاک انتخاب خود قرار دهیم چرا که برخی مدیران استان نیروهای همین نمایندگانی هستند که خودمان انتخاب کرده‌ایم. آن وقت خواهید دید که لرستان هم روی پیشرفت و توسعه را به خود می‌بیند.
و در غیاب اهرم نظارتی نمایندگان، مسئولان لرستان بهتر است به جای اینکه با احساسات جوانان بازی کنند، فکری به حال بیکاری آن‌ها بکنند تا جوانان لرستانی که در جستجوی کار، آواره کلان‌شهرها شده‌اند و یا در همین استان به دام اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از فقر افتاده‌اند، از این منجلاب نجات پیدا کنند.
واقعاً جای تأسف دارد برخی نمایندگان استان ‌ با چه رویی خود را پیروز انتخابات می‌دانند چرا در ایام دهه فجر به‌جای رونمایی از طرح‌های اشتغال‌زا، باید شاهد ژست‌ها و قاب عکس‌های مدیران در نمایشگاه سیل باشیم.
امیدواریم که از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیریم تا دوباره به‌خاطر انتخاب‌های نابه‎جا، دچار حسرت و پشیمانی نشویم.
 
 
لیلا سلیمانی/ شهاب آسمانی

تکرار عبرت‌ها و خنده‌های تلخ

 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1398-11-29 10:03
سخنتان حقست ،و جز دلسوزی چیز دیگری در بیانتان ندیدم ،امیدوارم سطح آگاهی در جامعه بحدی برسه که این حرفا قابل درک باشه برای همه .
نقل قول کردن
#2 خرم ابادی 1398-11-30 22:37
ما مردم خرم اباد باید به کاندیدای رای بدهیم که اهل وعد و وعید نباشند.بساط شام و نهار راه ندانداخته باشند.شجاع باشند. از حسابرسی و شفافیت در امور نترسند شخصیت نشستن بر کرسی مجلس را داشته باشند و بیان شیوا و رسایی در ارائه مشکلات و نیازهای جامعه را داشته باشند
نقل قول کردن
#3 بهاروند 1398-12-01 13:35
احسنت در اینجا هنوز برحسب ساختارهای پیشآمدرن و قبیله‌ای رای میدن
نقل قول کردن
#4 اسدی 1398-12-01 13:41
لرستان بهشت نمایندگان بی اثر است
نقل قول کردن
#5 علی 1398-12-03 07:50
احسنت.به امید روزی که ما هم در شهرمان شاهد بلوغ فکری شویم که نتیجه اش به انتخاب افراد به دور از طایفه گرایی باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا