یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس دارایی/ بلوطستان: انتخابات همچنان که از ریشه و بن‌مایه معنایی‌اش مشخص است برگرفته از واژه‌ای به نام " انتخاب" است و این انتخاب می‌توان در هر حوزه‌ای صورت گیرد. انتخاب همسر، انتخاب تیم ورزشی، انتخاب یک عضو شورای شهر، انتخاب یک نماینده مجلس، انتخاب یک رئیس‌جمهور و قص علی‌هذا... لذا در چنین عرصه‌ای آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که انتخابات بنا نیست عرصه تقابل‌های غیرطبیعی و درگیری‌های کلامی و فیزیکی و. باشد، انتخابات یک عرصه دموکراتیک برای انتخاب یک نماینده مجلس است و اساساً قرار نیست ما بر سر انتخاب یک نماینده چه در مجلس و چه در شورای شهر همدیگر را به بدترین شکل ممکن هدف قرار داده و به هم بتازیم.
احساسات، هیجانات، انگیزه‌های سیاسی یا محلی همگی در انتخابات‌ها اموری ملموس هستند اما این نکته را نباید فراموش کرد که انتخابات‌ها فارغ از اختلافات سیاسی و دیدگاهی نباید مردم این حوزه انتخابیه را در مقابل هم قرار دهد.
تردیدی وجود ندارد که انگیزه‌های محلی و سیاسی در انتخاب‌ها محرک هر حرکت و فعالیتی به شمار می‌رود و طبیعت حمایت‌ها دارای سایزهای مختلفی است، برخی فقط رأی می‌دهند، برخی برایشان پیروزی یک جریان و یک کاندید بسیار بااهمیت است، برخی صرفاً برای شکست یک جریان و یک کاندید تلاش می‌کنند و برخی دیگر نیز برای نیل به منافع در بین جریانات و کاندیداها سرگردان هستند و بیش از هر چیز تابع پیروزی یک جریان یا تحت تأثیر جو انتخاباتی تصمیم می‌گیرند و در این بین نیز هستند کسانی که اساساً برایشان اهمیتی ندارد چه جریانی و یا چه کاندیدایی به مجلس برود.
ما در پل‌دختر گزینه‌های اصلاح‌طلب مان رد شده‌اند، مابقی کاندیداهای اصلاح‌طلب مان که انصافاً از بهترین نیروها و شاخص‌های این جریان در برهه‌های مختلف بوده‌اند و همواره نردبان برخی در این جریان بوده و نه به سهمی رسیده و نه به نوایی و بیش از هر چیز کولبر سیاسی بوده‌اند دیرهنگام به میدان رقابت آمده و تجربه کار انتخاباتی از نوع کاندیداتور را نداشته و بیش‌تر انگیزه‌شان همراهی با دیگر کاندیداها بوده و می‌خواسته‌اند با حضورشان به جریان کمک کنند و البته به دلیل برخی مسائل که در این مجال گفتنی نیست از سوی دوستان همراهی نمی‌شوند و به ناچار در چنین فضایی ما ناچار به حضور در انتخابات هستیم و نمی‌توانیم توصیه به تحریک کنیم زیرا توصیه به تحریم تبعات منفی برای جریان دارد و از آن‌سو ما به‌عنوان یک جریان فکری نباید با صندوق رأی قهر کنیم زیرا قهر با صندوق رأی اندک دریچه‌های اصلاحی را نیز مسدود می‌کند و ما دیگر فعالیت سیاسی‌مان در چارچوب فعلی امکان‌پذیر نخواهد بود.
در این بین ما با چنین فضایی تصمیم به عدم معرفی گزینه رسمی جریان اصلاح‌طلب کرده‌ایم زیرا نمی‌توانیم برای حمایت از یک گزینه غیر اصلاح‌طلب در انتخاباتی که تابع هیجان و احساسات و انگیزه‌های محلی مردم است تا یک رقابت سیاسی ملموس و مشخص و با هویت، دوستان خود را در مقابل هم قرار دهیم و پیشتاز نزاع‌های درون‌گروهی شویم که حاصلی جز اضمحلال سیاسی اصلاح‌طلبان پل‌دختر و پایان دادن به هرگونه فعالیت مدنی نخواهد داشت.
عدم معرفی گزینه به معنی تحریم انتخابات یا تقویت یک کاندید و نفی کاندیدی دیگر نیست بلکه این عدم معرفی گزینه صرفاً به دنبال این است که در فضایی که انتخابات خاصیت رقابتی خود را بین جریانات سیاسی ازدست‌داده و به یک انتخابات محلی از نوع چالشی مبدل شده است و طبیعت نمی‌توان به‌صورت یکدست یک جریان را همراه یک کاندیدای غیر اصلاح‌طلب کرد و نتیجه حمایت‌های رسمی به فرقه‌ای شدن جریان منجر می‌شود، دست نیروهای سیاسی جریان و بدنه حامی را باز بگذاریم تا در فضایی منطقی و عقلایی خود به‌صورت منظم یا متفرق بدون استفاده از برند مشخص اصلاح‌طلبی از هر کاندیدایی که تشخیص می‌دهند حمایت کنند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 فریدون 1398-11-26 08:03
اصلاح طلبان نه تنها درپلدختر که درکل کشوربه این نتیجه رسیده اند که ازهرکسی حمایت کنند اوراباخاک یکسان کرده اند ولذا ترجیح میدهند برای جلوگیری از واکنش منفی مردم ازکاندیداهایشان اسمی نبرند.
نقل قول کردن
#2 علی 1398-11-27 12:14
عباس جان خسته نباشی بهترین گزینه برای اجماع اصلا ح طلبان دکتر چراغی است فردی متعهد ومتخصص واعتذال گراست
نقل قول کردن
#3 چگنی 1398-11-28 11:39
به نقل از فریدون:
اصلاح طلبان نه تنها درپلدختر که درکل کشوربه این نتیجه رسیده اند که ازهرکسی حمایت کنند اوراباخاک یکسان کرده اند ولذا ترجیح میدهند برای جلوگیری از واکنش منفی مردم ازکاندیداهایشان اسمی نبرند.

احسنت از سال 92 تا الان دولت و مجلس دستشان است اما چه کاری برای مردم محروم لرستان و ایران کردند؟
نقل قول کردن
#4 جودکی 1398-11-28 11:40
به نقل از علی:
عباس جان خسته نباشی بهترین گزینه برای اجماع اصلا ح طلبان دکتر چراغی است فردی متعهد ومتخصص واعتذال گراست

در پلدختر بین طرفداران دو کاندیدا درگیری بوجود آمد و فیلمش در رسانه‌های خارجی پخش شد و بجز توهین به مردم لرستان حاصلی نداشت! خداوکیلی مگر صندوق رای نماینده را انتخاب نمیکند پس چه احتیاجی به اردوکشی خیابانی است؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا