یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاد «محمدباقر عباسی» از فعالان برجسته فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خرم‌آباد، صبح امروز بدرود حیات گفت.
ایشان که پنجم بهمن ۱۳۰۵ در خرم‌آباد به دنیا آمده بود، پس از گذراندن دوران تحصیل، از دهه ۲۰ در زادگاهش به تدریس در مدارس خرم‌آباد و لرستان پرداخت.
استاد عباسی همان زمان فعالیت‌های سیاسی را با عده‌ای جوانان وطن‌خواه جبهه ملی دکتر مصدق علیه حکومت پهلوی آغاز و بر این اساس، چندین مرتبه متحمل زندان، محرومیت از ادامه تحصیل و تعلیق از خدمت و تبعید شدند.
ایشان جزو آخرین دسته از مبارزان سیاسی بود که با پیروزی انقلاب از زندان آزاد شد و به عضویت کمیته ۵ نفره شهر خرم‌آباد پس از انقلاب درآمد.
وی که از دهه ۶۰ ساکن اصفهان شده بود، در دهه ۸۰ شروع به تدوین خاطراتش نمود که بخش‌هایی از آن در نشریات و رسانه‌های استان از جمله سیمره و یافته منتشر شد.

 از جمله آثار مکتوب استاد عباسی که در دو دهه‌ی اخیر تلاشی وصف‌ناپذیر در مکتوب نمودن آداب و رسوم مردم زادگاهش داشت، کتاب‌های:
زادگاهم خرم‌آباد
۸۰ سال در گردبادِ حوادث
از هر خرمن خوشه‌ای
شجره‌نامه‌های بوآسی (باباعباسی) و گرگ‌گیر (رسولی)
است و چند اثر دیگر از جمله: زندگی‌نامه دکتر مصدق، آیت‌الله کاشانی و ... در دست تدوین و انتشار داشت که متأسفانه اجل به ایشان مهلت نداد و قلب و قلم پُرمِهرش در بامداد سه‌شنبه هشتم بهمن ۱۳۹۸ در زیرآب مازندران از حرکت ایستاد.
پیکرش روز چهارشنبه در مقبره خانوادگی واقع در قم به خاک سپرده می‌شود و مراسم یادبودی روز پنج‌شنبه دهم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در حسینیه حبیب ابن مظاهر خرم‌آباد از ساعت ۲ تا ۴ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1398-11-09 07:45
معلم ما بودند. روحشان شاد
نقل قول کردن
#2 رامتین 1398-11-11 03:12
روحش شاد و یادش گرامی باد
نقل قول کردن
#3 عزیزاله فرضی پور 1398-11-11 15:51
روحش شاد و یادش گرامی ، انسان فرهیخته و فرزانه ایی بود ، حاصل زندگی این بزرگ مرد فرزندانی شایسته و با غیرت همچون آقا سینا هستش که بنده به دوستی با ایشان افتخار می کنم ، بنده به نمایندگی از جامعه ورزش کیش درگذشت این بزرگ مرد رو به بازماندگان تسلیت میگم
روحش شاد و یادش ماندگار
نقل قول کردن
#4 علي ساكي 1398-11-12 14:21
با سپاس از شما عزيزان اهل قلم در پايگاه خبري يافته. سپاسگزارم از اينكه بخشي از زندگي و مبارزات و كارهاي فرهنگي استاد عباسي را مرقوم فرموده ايد.
ادب و تواضع ان عزيز و احترام به همه از ويژگي هاي بارز ان بزرگوار بود. يادش ماندگار.
نقل قول کردن
#5 رضا پارسای 1398-11-12 22:15
جاودان باد نام و خاطره انسانهای پاک سرشت که عمر خود را در راه خدمت به دیگران بدون چشم داشتی هدیه صرف نمودند
نقل قول کردن
#6 کاکایی 1398-11-12 23:37
یاد ان استاد فرهیخته همیشه در یاد وخاطر دوستان و اشنایان خواهد ماند. او که تا اخرین لحظات زندگی پر بارشان برای ارتقا فرهنگ جامعه وانتقال تجربیاتشون با تمام توانشان کوشیدند. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد
نقل قول کردن
#7 نوراله بيرانوند 1398-11-13 23:56
ضمن عرض تسليت به خاندان عباسي و تسليت به مردم عزيز هم استاني هاي عزيزم درلرستان و تمام مردم فرهنگ دوست ايران ، تسليت ويژه به برادر عزيز آقاي سينا عباسي، روحش شاد و يادش گرامي
نقل قول کردن
#8 بازماندگان زنده یاد م.ب.عباسی 1398-11-17 20:08
سپاس واژه ای نارساست در بیان قدر دانی از دوستان واقوامی که در زمان حیات مادی واکنون بعد از پروازروحش، به ایشان وما نهایت لطف را داشته اند. این همدلی برایمان بسیار تسکین دهنده بوده و هست.
نقل قول کردن
#9 ماسوری 1401-02-29 20:00
روحش شاد و یادش جاودان ایشان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا