یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس پلیس فتا استان لرستان با اشاره به اینکه در کشف یک پرونده کلاه‌برداری اینترنتی مشخص شد متهم از مشتریان شاکی است، اظهار داشت: متهم در زمان خرید اینترنتی شاکی، اقدام به سرقت اطلاعات وی می‌کرد.
به گزارش یافته، سرهنگ ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رییس پلیس فتا لرستان افزود: بررسی مستندات ارائه داده‌شده توسط شاکی نشان می‌داد تعداد ۱۲ فقره خرید اینترنتی به مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال از حساب شاکی طی یک ساعت صورت گرفته بود.
این مقام انتظامی گفت: با تلاش کارشناسان این پلیس و اقدامات صورت گرفته، متهم که از مشتریان شاکی بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس فرا خوانده شد.
وی بیان داشت: زمانی که مستندات به شخص متهم نشان داده شد لب به اعتراف گشود و نحوه سرقت اطلاعات کارت‌بانکی را جلب اعتماد شاکی عنوان کرد که در زمان خرید اینترنتی توسط شاکی در کنارش قرار می‌گرفت و موفق به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی‌اش شد.
این مقام مسئول هشدارهای لازم در خصوص فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به کاربران داد و گفت: منظور جلوگیرى از برداشت غیرمجاز حتماً نسبت به فعال‌سازى رمز دوم (پویا) کارت‌بانکی خود اقدام کنند و از کارت‌هایى که موجودى و گردش مالی بالایى دارند براى خرید‌هاى اینترنتى استفاده نکنند.
سرهنگ ابراهیمی از عموم هم‌وطنان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایل مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا