یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ازآنجاکه یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه برنامه کاهش جمعیت کیفری است لذا تسریع در روند رسیدگی به پرونده زندانیان تحت قرار می‌تواند در اجرای نتیجه‌بخش این طرح بسیار مؤثر باشد.
تأکید معاونت قضایی دادگستری بر اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در لرستانبه گزارش یافته؛ نشست هم‌اندیشی کاهش جمعیت کیفری با حضور معاونین قضائی و مالی دادگستری لرستان، مدیرکل زندان‌های استان و دادستان بروجرد در زندان این شهرستان برگزار شد.
کشوری در این نشست ضمن تأکید بر اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: پایین آمدن تراکم جمعیت کیفری زندانیان در بهبود ارائه خدمت به آن‌ها نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.
عضو شورای قضایی استان لرستان گفت: اطلاعات قضایی پرونده‌های زندانیان و شناسایی مشکلات و نواقص آن می‌بایست به‌صورت مستمر توسط مسئولین زندان‌ها بررسی و پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: ارتقاء تعامل با مراجع قضایی در بهبود وضعیت زندان‌ها مؤثر بوده و می‌تواند سبب ارائه خدمات مطلوب‌تر و در نتیجه بالا رفتن رضایتمندی مردم شود.

تأکید معاونت قضایی دادگستری بر اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در لرستان
معاونت قضایی دادگستری لرستان نیز در این نشست تسریع در اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری را خواستار شد.
حمزه رضایی گفت: طرح کاهش جمعیت کیفری از برنامه‌های بسیار مهم قوه قضائیه است که در صورت اجرای صحیح می‌تواند علاوه بر پایین آمدن جمعیت زندان‌ها نقش مهمی نیز در اصلاح و تربیت زندانیان داشته باشد.
وی افزود: جمعیت کیفری زندان‌های استان می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه و از طریق اجرای طرح‌هایی نظیر توسعه برنامه‌های اشتغال‌زایی، اعطاء مرخصی پایان حبس، تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان مالی، تسریع در ارائه پیشنهاد تعلیق یا آزادی مشروط برای زندانیانی واجد شرایط، اعمال ماده ۷۷ و ورود ستاد دیه به حل مسائل مربوطه از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش جمعیت زندان‌ها نقش اساسی داشته باشد.
رضایی ابراز امیدواری کرد که با اجرای یک برنامه مدون و با همراهی و همسویی دو مجموعه به‌زودی شاهد کاهش قابل‌توجه زندانیان باشیم.

اقدامات ستاد دیه در راستای کاهش جمعیت کیفری است
مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان گفت: از آنجا که اقدامات ستاد دیه منجر به رهایی مددجویان از زندان می‌شود به همین دلیل توانسته به‌خوبی در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری گام بردارد.

تأکید معاونت قضایی دادگستری بر اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا