یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: پس از انتشار اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی اعتبار راه‌آهن خرم‌آباد را از این طریق تأمین خواهیم کرد و امیدواریم هر چه بیشتر وزارت‌خانه مربوطه، این روش انتفاعی را برای پروژه راه‌آهن خرم‌آباد که در توافقنامه نیز آمده اجرایی کند.
به گزارش یافته، موسی خادمی روز چهارشنبه 11 دی‌ماه در جلسه کارگروه ایمنی راه‌ها که با حضور دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور و دکتر باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۷ با کارهای خوبی که انجام شد لرستان شاهد کاهش جدی تلفات و تصادفات جاده‌ای بود، گفت: متأسفانه سال جاری با  افزایش تلفات جاده‌ای روبرو بودیم  باید دلایل این امر بررسی و کارشناسی شود هرچند در نگاه اول موضوع تخریب جاده‌های ارتباطی به دلیل سیل و هم ترافیک ناشی از بحث‌های خدمات‌رسانی به‌عنوان یک عامل مهم به نظر می‌رسد.
 وی با تاکید بر اینکه باید این آمار را کاهش داد، و این افزایش تلفات قابل‌قبول نیست و بایستی بیشتر کار و تلاش کرد.
 استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخش مهمی از این  تلاش به قبل وقوع حادثه به وضعیت جاده‌ها برمی‌گردد، بیان کرد: در حد امکان و توانایی باید جاده‌ها ایمن شوند و این کار مستلزم برنامه‌ریزی بلندمدت مانند افزایش آزادراه‌ها و  بزرگراه‌ها و باکیفیت کردن جاده‌ها است که نیاز به اعتبار جهت تسریع در اجرای آن دارد.
وی ادامه داد: به‌طور طبیعی اگر جاده‌ها چهار بانده شوند شاهد کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر جاده‌ها هستیم که این از برنامه‌های اصلی استان است.
خادمی به برنامه‌های کوتاه‌مدت در خصوص ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: بخش دیگری مربوط به برنامه‌های کوتاه‌مدت بوده که شامل شناسایی نقاط حادثه‌خیز است و قسمتی از این مکان‌ها نیاز به کار عمرانی مانند تعمیر پل‌ها، تعریض جاده‌ها و بریدن پیچ‌های خطرناک دارد که نیاز به اعتبار و زمان دارد. اما برخی دیگر از کارها مانند علائم آشکارساز و هشداردهنده پایش کنترل سرعت و بهبود خطوط است و باید هرچه بیشتر سریع‌تر انجام داد.
 وی در ادامه فرهنگ‌سازی، آموزش و خودروهای با کیفیت را از برنامه‌های بلندمدت ملی دانست.
 مقام ارشد استان تصریح کرد: برخی دیگر از کارها را باید بعد از حادثه انجام داد، افزایش پایگاه‌های اورژانس، آمبولانس، بالگرد و... از جمله کارهایی است که هرچه سریع‌تر انجام شود اثربخشی آن بیشتر است.
 وی در افزایش سهمیه استخدامی نیروهای انسانی برای لرستان در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: برای تحویل بالگرد اورژانس هوایی می‌توانیم از آشیانه استاندارد هلال‌احمر استفاده کنیم اما در صورت ضرورت می‌توانیم این آشیانه را ایجاد کنیم.
 استاندار لرستان برای راه‌اندازی مرکز مدیریت سکته‌های حاد مغزی و قلبی در استان اعلام آمادگی کرد و گفت: در این زمینه سهم استان حدود ۷۰۰ میلیون تومان است که از طریق اوراق پرداخت می‌شود و معادل همین مبلغ را اورژانس کشور تأمین خواهد کرد.
خادمی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی همه پروژه‌های عمرانی اصلی و مهم استان از جمله سدها و راه‌سازی در برنامه‌های ما آمده و با جدیت دنبال می‌شوند.
 وی ادامه داد: پروژه‌هایی که در سامانه نیپا اقتصاد مقاومتی ثبت می‌شود باید تولیدی، اشتغال‌زا و دانش‌محور باشند.
 استاندار لرستان اظهار کرد: پروژه راه‌آهن از سال ۹۰ از محل مطالبات دولت از سهام فولاد اهواز شروع شد و طبق این قرارداد، اعتباری بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد تومان بابت سهام فولاد اهواز به این پروژه اختصاص داده شد که بیشتر آن تاکنون هزینه شده است.
 وی ادامه داد: پس از آن به دلیل اینکه اعتبار آن از محل سهام فولاد خوزستان داده شده بود ردیف بودجه‌ای نداشت که با پیگیری‌های زیاد ردیف بودجه‌ای به آن داده شد و در نهایت با توافق وزارت راه و شهرسازی توانستیم با تلاش زیاد و کمک دکتر نوبخت معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور آن را تبدیل به طرح‌های انتفاعی کنیم.
خادمی تصریح کرد: اکنون پس از انتشار اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی اعتبار راه‌آهن خرم‌آباد را از این طریق تأمین خواهیم کرد و امیدواریم هر چه بیشتر وزارت‌خانه مربوطه، این روش انتفاعی را برای پروژه راه‌آهن خرم‌آباد که در توافقنامه نیز آمده اجرایی کند.

استاندار خبر داد: تأمین اعتبار راه‌آهن خرم‌آباد از طریق انتشار اوراق



دیدگاه‌ها  

#1 اصالت ایران 1398-10-11 23:58
سهام فولاد اهواز------لرست ان چرا فولاد ندارد
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1398-10-12 01:47
چند وقت پیش مطلبی خوندیم در مورد پرداخت آخرین قسط ،آزاد سازی قلعه ،کلی هم خوشحال شدیم ،منتها ،عملا وضعیت تغییری نکرده ....خواهشا مسئولین پیگیر باشن ،چون این طرح میتواند خرم آباد رو تا حد اصفهان و شیراز ،توریست پذیر کند ،و نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1398-10-12 01:53
لرستان ،پروژهای زیادی ندارد ،تو رو خدا این دو سه پروژه مهم رو نگذارید تعطیل شوند ،چه اشگالی داشت اوراق مشارکت برای پروژه راه آهن پارسال تهیه میشد که این طرح رنگ تعطیلی بخود نمی دید .
نقل قول کردن
#4 حمید 1398-10-12 02:26
هر روز شاهد کشته شدن تعدادیک از هموطنان در جاده ازنا اراک هستیم و جاده الیگودرز به داران میخوایینیست تعداد تلفات بالا نره .... جاده های غیر استاندارد و کم عرض از جمله دلایل بالارفتن تصادفات هستش
نقل قول کردن
#5 68 1398-10-12 03:24
د ما درو داسی و دست عقرو.
حالا به جواب این سوالات رسیدید علت و ضرورت راه اهن در لرستان چیه؟. آقای دهمرده هرجا که هستی دعای مردم لرستان بهمراته.
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1398-10-12 07:54
الان حمل و نقل با خطوط ریلی ارزانترین-ایمن ترین-و بهترین شیوه است.احداث راه اهن در خرم اباد با خودش دهها کارخانه را وارد میکند باعث پیشرفت اقتصادی و ایجاد صدها شغل در مناطق مرکزی و جنوبی و حتی کل استان لرستان می شود.راه اهن خرم اباد که قرار بود سه ساله ایجاد شود الان15 ساله تو ساختش تاخیر ایجاد شده.گفته استاندار خبر خوشی است اما اگر جنبه تبلیغات برای انتخابات نباشد.
نقل قول کردن
#7 سیدنادر صورتیان 1398-10-12 08:00
سلام خدا راشکر یه تحرک اساسی از جناب استاندار دیدیم ....ایجاد راه اهن وافزایش پروازهای فرودگاه جهت توسعه لرستان از مهمترین کارهای ایشان باید باشد
نقل قول کردن
#8 ابو اسحاق 1398-10-12 09:57
در سفر دیروز روحانی به اردبیل 5 هزار میلیارد تومان پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و 39 هزار میلیارد تومان پروژه قرارداد آنها منعقد و شروع به کار کرد یعنی معادل بودجه عمرانی 60 سال لرستان آقایان استاندار و نمایندگان استان شما چقدر اعتبار برای لرستان فلک زده و سیل زده لرستان گرفتید ؟ شما حتی جسارت گرفتن خسارات سیل که 11 هزار میلیارد تومان است را ندارید و فقط تقریبا با وام های پرداختی 2 هزار میلیارد تومان هم نتوانستید بگیرید چرا علنا به مردم نمی گویید مشکل کجاست مگر همه ایرانی نیستیم و در این خاک زندگی می کنیم

آقایان غیرت و شجاعت را از اردبیلی ها یاد بگیرید غیرت و شجاعت الان جنگیدن نیست بلکه سیاست و کیاست داشتن است که نمایندگان ما ندارند مردم هم ندارند و آخرش همین وضعیت اسفبار می شود که داریم
نقل قول کردن
#9 ایران لر 1398-10-13 00:54
همه لرها در همه جای ایران دغدغه توسعه و پیشرفت لرستان دارند
نقل قول کردن
#10 زیوداری 1398-10-15 10:23
انبارنقلیه شهرداری و پمپ گاز پیروزی در ورودی ترمینال خرم آباد موجب توقف خودروها و ترافیک همیشگی میشود لذا برای تعریض خیابان جابجا شوند
نقل قول کردن
#11 میرمقدم 1398-10-30 22:53
از سال 89 تا 99 هنوز به خرم‌آباد نرسیده است!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا