یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس هیئت بازرسی انتخابات لرستان از برگزاری بیش از ۳۵ دوره انتخابات طی ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش یافته، اسد عبداللهی در همایش هم‌اندیشی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و دورود، بروجرد که در سالن جلسات دکتر شهیدی دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: پدیده اجتماعی تحت عنوان انتخابات سابقه دیرینه‌ای در دنیا به شکل‌های متفاوت داشته است.
 وی در ادامه افزود: امروزه نیز اکثر جوامع برای بهتر اداره کردن جامعه انتخابات را بر اساس عقلانیت و باورهای دینی امری ضروری می‌دانند.
 معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه اساس مشروعیت دولت و نظام انتخابات است، گفت: از دوران مشروطیت تاکنون انتخابات در ایران سابقه دارد و طی ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۵ دوره انتخابات برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره جامعه طبق قانون اساسی و از طریق انتخابات صورت می‌گیرد و در قانون انتخابات نیز وظایف برگزار کنندگان به طور کامل مشخص شده است.
 رئیس هیئت بازرسی استان هدف از برگزاری انتخابات را مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و تصریح کرد: اصلی‌ترین موضوع برگزاری انتخابات ایجاد انگیزه در بین مردم برای مشارکت بیشتر است.
 وی با اشاره به اینکه انتخابات قدرت را محدود می‌کند، گفت: بر اساس تئوری معروف در علم سیاست قدرت به‌تنهایی فساد به همراه دارد و انتخابات عامل بازدارنده فساد محسوب می‌شود.
 عبداللهی با بیان اینکه مجموعه استانداری تیم کاردان و باتجربه‌ای در برگزاری انتخابات دارد، عنوان کرد: رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات مورد تاکید استاندار محترم و مجموعه استانداری است.
 وی گفت: طی ۴۰ سال گذشته برگزاری انتخابات تغییرات زیادی در راستای بهتر شدن اعم از استفاده ظرفیت بانوان در هیئت اجرایی، میزان سواد و آگاهی مردم و جابجایی صندوق به مناطق صعب‌العبور ایجاد شده است.
 رئیس هیئت بازرسی استان بیان کرد: اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات با همکاری تمام هیئت‌های اجرایی بازرسی و نظارت اجرایی می‌شود.
 وی علاوه بر هیئت‌های مختلف در برگزاری و کنترل انتخابات فضای مجازی را ابزار جدید و دقیق در این موضوع برشمرد و افزود: از راه‌های برگزاری خوب انتخابات ایجاد تعادل بین افراد برگزار کننده است.
 عبداللهی رضایت‌مندی مردم و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران را هدف اصلی برشمرد و اظهار کرد: دوره‌های مختلف آموزشی لازم برای برگزاری بهتر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.



اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات اجرایی می‌شود

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا