یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها ملت به دو دسته تقسیم شده‌اند. یک عده از این بانک به آن بانک و از پای این عابر بانک پای عابر بانک بعدی سرگردان‌اند تا رمز پویای حساب‌هایشان را فعال کنند و مراقب باشند هنگام خرید یک شارژ دوهزارتومانی کل موجودی‌شان هاپولی نشود! دسته دوم که کل موجودی حسابشان هاپولی شده است از این شعبه به آن شعبه و از این دادگاه به آن دادگاه روان هستند تا وقتی شکایت از کلاه‌بردار به تعداد قابل‌توجه رسید پرونده هکر موردنظر به جریان بیفتد! یعنی پیش خودمان بماند این ماجرای رمز پویا و کیک‌های غنی‌شده با قرص و آلودگی هوا، حسابی داستان گرانی بنزین و سبد معیشتی را شست و برد پائین!
هر چند فعال کردن رمز پویا فی‌نفسه بد نیست و عین صواب است ولی بر اساس آمار هر ایرانی حداقل چهار کارت ‌بانکی دارد و هر بانک هم برای فعال کردن رمز پویا ساز خودش را کوک کرده است. یکی اپلیکیشن، یک پیامک، یکی مراجعه حضوری، یکی با تلفن، یکی با ستاره و مربع و ... بانک مرکزی هم که این روزها به قول گوینده صدا وسیما نقش یکی از صیفی‌جات را بازی می‌کند، صلاح ندید همه بانک‌ها یک شیوه واحد اتخاذ کنند و مردم سرگردان نشوند!
جالب‌تر اینکه نصف بانک‌هایی که کارتشان دست ملت است، یا ورشکست و یا ادغام شده‌اند و اصلاً وجود خارجی ندارند ولی از قدیم گفته‌اند کار از محکم‌کاری محکم می‌شود و باید رمز پویای کارت این بانک‌ها را هم فعال کنیم!
با این وجود تحقیقات میدانی و حتی چاله‌میدانی نشان می‌دهد هیچ‌کدام از افراد موفق دنیا رمز پویای خود را فعال نکردند و حتی برخی از آن‌ها رمز پویا که سهل است رمز دوم ایستا هم نداشتند ولی الآن با بخشی از موجودی بزرگ‌ترین بانک‌های خاورمیانه (در حدود سه هزار میلیارد تومان) در کازینوهای بلاد کفر به ریش ملت می‌خندند!
چون همان‌گونه که در جریان هستید فعال کردن رمز پویا برای حفاظت از حساب‌های شخصی است وگرنه برای دستبرد زدن به بانک، اختلاس، پول‌شویی و سایر تخلفات رایج مالی اصلاً به رمز و راز نیازی نیست! بگذریم...
فقط نکته نگران‌کننده داستان اینجاست کسانی که به نان و لقمه حرام و دست‌اندازی به مال دیگران عادت کرده‌اند، با فعال شدن رمز پویا دور کار خلاف را قلم نمی‌گیرند و از فردا سر چهار راه دنبال کار نمی‌گردند. این بزرگواران بعد از تعطیلی بازار فیشینیگ قطعاً با ژانر جدیدی از حقه‌بازی دوباره وارد عرصه می‌شوند و به کلاه‌برداری ادامه می‌دهند؛ یعنی اگر تا دیروز فقط حساب بانکی مردم هک می‌شد الآن ممکن است اطلاعات گوشی همراه با همه مخلفاتش هک شود و مردم علاوه بر نگرانی بابت از دست دادن دارایی‌هایشان، باید نگران انتشار عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌شان در فضای هم مجازی هم باشند! رسانه ملی هم که در چنین مواقعی باید به آگاه‌سازی و پیشگیری بپردازد همواره ده‌ها گام از کلاه‌برداران عقب‌تر است و فعلاً در عوض انجام رسالت فرهنگی و آموزشی خود در باب موضوعات مختلف، با تمام قوا در صدد سانسور واژه نا مانوس «نود«و»فروش دوغ آلیس« در سطح کلان است!
 
وحید حاج سعیدی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1398-10-07 15:49
این نمایش مسخره چی بود بانکها به راه انداختن همش برای سود خودشونه نه امنیت و راحتی مردم
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1398-10-07 17:18
رمز پویا هم مشکلات خودشه داره .من برای حساب بانکی خودم رمز پویا گرفتم اما رمز ایستا غیر فعال شد و بصورت کارت به کارت {اینترنتی}نتونس تم وجه را انتقال بدهم .ظاهرا فقط برای انتقال پول از حساب کاربرد داره نه کارت ناچارا دوباره با خودپرداز رمز پویا را غیر فعال کردم.
نقل قول کردن
#3 منصوری 1398-10-08 07:48
ایوا... ، حاج سعید خوب نکاتی اشاره کردید ،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا