یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس شورای قضایی استان گفت: مجازات‌های جایگزین حبس تاثیر بازدارندگی قوی دارند و استفاده از تأدیبات جدید حقوقی برای عبرت و بازدارندگی محکومین حتما " بایستی مدنظر قضات فهیم استان باشد.
مجازات‌های جایگزین حبس تاثیر بازدارندگی قوی دارندبه گزارش یافته، محمّد رزم رییس کل دادگستری استان لرستان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دورود، هدف از این سفر را بررسی مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه در سال 93 برشمرد و بیان داشت: فلسفه بازدید از حوزه‌های قضایی در واقع رفع نقایص، بیان مشکلات، بررسی نیازمندی‌ها و بهبود کمی و کیفی روند رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم عملی ارباب‌رجوع و همچنین دیدار چهره به چهره با قضات و کارکنان دادگستری است.
رییس کل دادگستری لرستان افزود هدف دیگر از بازدید حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها را اجرای برنامه‌های تحولی ریاست معظم قوه دانستند و ایجاد وحدت رویه و همدلی بین حوزه‌های قضایی و تبادل نظرات قضایی و انتقال تجربیات از آن جمله است.
رئیس کل دادگستری استان ضمن تاکید براین موضوع که تکریم جایگاه والای انسانی بسیار ارزشمند است و احترام به مردم را به عنوان ولی‌نعمتان مسئولان و برطرف نمودن درخواست‌های مردم شریف وظیفه ذاتی مسئولان دانستند.
وی افزود: مردم انتظار رعایت عدالت در پرونده‌ها را دارند چرا که هم سخن خداست و هم سخن رسول خدا و هم بزرگان دینی و اندیشمندان که خدمت به خلق خدا از ارزش و ثواب کثیری برخوردار است.
رییس شورای قضایی با ذکر این آیه کریمه از سوره نساء که خداوند می‌فرمایند: «وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ» در واقع قضاوت عادلانه و امنیت آفرین مدنظر است که بایستی همه قضات و مدیران این نکته را عملی سازند.
رئیس شورای قضایی سپس تأکید نمود: مجازات‌های جایگزین حبس تاثیر بازدارندگی قوی دارند و استفاده از تأدیبات جدید حقوقی برای عبرت و بازدارندگی محکومین حتماً بایستی مدنظر قضات فهیم استان باشد.
ایشان که در جمع قضات دادگستری دورود به ایراد سخنرانی پرداخته بود بیان داشت: تسریع در رسیدگی- عدم اطاله دادرسی- دعوت به صلح و سازش- تکریم عملی ارباب‌رجوع- داشتن حسن خلق- تبعیت محض از ولایت‌فقیه و رهبر انقلاب- مبارزه جدی با مفسدین اقتصادی و اجتماعی- برخورد قاطع با جرائم سازمان‌یافته و از جمله سرقت- قتل- درگیری مسلحانه- تیراندازی و...را مهم ارزیابی نمودند و حفظ اقتدار و حیثیت دستگاه قضایی را در امنیت پایدار متذکر شدند.
رییس کل دادگستری لرستان در پایان این دیدار ضمن بازدید از تمامی شعب دادگاه و دادسرا و ضمن دیدار چهره به چهره با جمیع قضات و کارکنان از وضعیت موجود ابراز خرسندی نمودند و همچنین جناب آقای رزم از چندین شعبه دادگاه و دادسرا به لحاظ رعایت نظم و انضباط کاری و نحوه مطلوب رسیدگی به پرونده‌ها و. را موردتقدیر و تشویق قراردادند و دستورات لازم در این خصوص را صادر فرمودند.

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضایی 1398-10-05 19:42
باسلام اقای رزم خدا شمارا برای گرفتن حق کسانی که شاید حقشان ضایع شده وسیله کرده
نامه به رییس محترم قوه قضاییه فرستادیم از روی ناچاری حالا ترا به جان امام زمان عج نامه های رسیده از تهران را خودتان بررسی بفرمایید شخصا چون ممنون
نقل قول کردن
#2 اسدی 1398-10-07 10:11
سلام خدمت اقای رزم خدا خیر دعا واخرت به شما عنایت کند نامه های مربوط به ماده ۴۷۷ که از تهران به خدمت شما فرستاده می شود به خاطر خدا خودتان بررسی بفرمایید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا